Η Ελλάδα των επιμηθέων, των ανεύθυνων και του πένθους

Η Ελλάδα των επιμηθέων, των ανεύθυνων και του πένθους
Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη Eurokinissi

Ναι. Θα διεξαχθεί έρευνα, θα αποδοθούν ευθύνες, θα γίνουν εξαγγελίες για έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Όλα εκ των υστέρων. Όλα μετά την τραγωδία. Κατά το σύνηθες.

Τι φταίει για την τραγωδία στα Τέμπη; Πρόκειται για ανθρώπινο λάθος ή/και για εγκληματική πολιτική διαχείρισης εκ μέρους της Hellenic Train, του ΟΣΕ και των ιθυνόντων της κυβέρνησης;

Το βέβαιο είναι ότι αν υπήρχαν ηλεκτρονικά συστήματα η συμφορά θα είχε αποφευχθεί ή έστω θα ήταν συγκριτικά λίγες οι ανθρώπινες απώλειες. Εξίσου βέβαιο είναι το ότι υπήρξαν κατά καιρούς συγκεκριμένες καταγγελίες και προειδοποιήσεις από συνδικαλιστές σχετικά με θέματα ασφαλείας.

Ιδού, για παράδειγμα, τι έγραψε στο FB λίγες ώρες πρίν από την τραγωδία ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών, Κώστας Γενηδουνιάς:

«Ο Κ. Μητσοτάκης θα βρεθεί αύριο στο Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος διαβάζω μόλις σε site. Μπορεί κάποιος να μας πει που είναι και που λειτουργεί η σηματοδότηση & τηλεδιοικηση στην βόρεια Ελλάδα ; Προς Δράμα δεν υπάρχει, μετά το Πλατύ, προς Φλώρινα μονή γραμμή, ενώ προς Αθήνα όλα σβηστά, μετά το τχ1 κόκκινο, σε λειτουργία η Σίνδος, η γραμμή προς Στρυμώνα ζούγκλα. Στην φωτό, οι ετοιμασίες.. Ρε τι ζούμε;».

Πως αντιμετωπίστηκαν οι καταγγελίες για συστήματα που υπάρχουν αλλά δεν λειτουργούν, καθώς και για πλείστα όσα ζητήματα και προβλήματα που υφίστανται εδώ και πολλά χρόνια;

Τι ακριβώς συμβαίνει; Τι απαντήσεις έχουν δώσει οι αρμόδιοι της Hellenic Train, του ΟΣΕ και το Υπουργείο Μεταφορών; Πως είναι δυνατόν την εποχή της ιλιγγιώδους τεχνολογίας τα τραίνα να λειτουργούν με όρους παλαιών εποχών;

Ειδικά η κυβέρνηση που αλαζονεύεται ότι οδηγεί τη χώρα στις λεωφόρους του μέλλοντος, τι έχει να πεί επ΄αυτού, καθώς και για την πορεία της ιδιωτικοποίησης;

Αλλά και η αντιπολίτευση, γιατί δεν έκανε σημαία τις προειδοποιήσεις των συνδικαλιστών; Γιατί δεν χάλασε τον κόσμο για τις υπαρκτές ευθύνες των κυβερνώντων; Γιατί δεν έχει ασχοληθεί προγραμματικά με το θέμα, με συγκεκριμένες προτάσεις και θέσεις για το μέλλον του σιδηροδρόμου;

Παραφράζοντας τον Νίκο Καρούζο θα μπορούσε να πεί ότι η Ελλάδα είναι η χώρα που σκοτώνει τα δροσερά Ελληνόπουλα και ανεμίζει αμέτρητους γραικύλους…

Ετσι, για την ιστορία και τις ευθύνες

Ενδεικτικώς παραθέτουμε άλλη μία καταγγελία-προειδοποίηση συνδικαλιστών για την κατάσταση στα τραίνα. Πρόκειται για ανακοίνωση της Δημοκρατικής Ενωτικής Κίνησης Σιδηροδρομικών στις 7.2.23:

«Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Άλλα δύο ατυχήματα τις προηγούμενες ημέρες προστέθηκαν στο μακρύ κατάλογο με τις Αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο το συνάδελφο Μηχανοδηγό αλλά και τους επιβάτες.

Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό.

Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες.

Όπως οι προηγούμενες Κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή, έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος.

Το Υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας Ο Χ Ι ! «έχουν καιρό….κάποια στιγμή θα τελειώσουν».

Η ΡΑΣ επιλεκτικά παρεμβαίνει, αφήνοντας εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο.

Διάφοροι φορείς, ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN αλληλο-μεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει….. Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς φταίει και ο Χατζηπετρής…!!!

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΙΔΙΑ

Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις.

Τα Σωματεία στο Σιδηρόδρομο και η Π.Ο.Σ. δεν μπορεί να ανέχονται άλλο αυτή την επικίνδυνη κατάσταση. Τι άλλο περιμένουν για να παρέμβουν; Τι άλλο πρέπει να συμβεί;

Τα θέματα ασφάλειας πρέπει να μπουν στην πρώτη γραμμή. Να βρεθούν στο επίκεντρο των συνελεύσεων στους χώρους δουλειάς.

Οι εργαζόμενοι πρέπει να κρίνουν πολιτικά και συνδικαλιστικά όσους έχουν ευθύνη και συνεχίζουν να σφυράνε αδιάφορα εκείνους που αδιαφορούν γι΄αυτό που συμβαίνει. Να κρίνουν εκείνους τους πολιτικούς κομισάριους και συνδικαλιστικούς εκπροσώπους που υποτιμούν και αδιαφορούν για όλους εκείνους τους παράγοντες που όταν διασταυρώνονται δημιουργούν καθημερινά ατυχήματα και δυστυχήματα.

Δ Ι Ε Κ Δ Ι Κ Ο Υ Μ Ε :

Άμεση πρόσληψη στον ΟΣΕ και την HELLENIC TRAIN μόνιμου προσωπικού με συγκροτημένα δικαιώματα για την κάλυψη των πολύ μεγάλων και σοβαρών ελλείψεων σε όλες τις ειδικότητες. Αντίστοιχη εξειδίκευση και πιστοποίηση του προσωπικού.

Προγράμματα εκπαίδευσης όλων των εργαζομένων στον ασφαλή τρόπο εκτέλεσης των εργασιών.

Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.

Σωστή συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού και της γραμμής.

Συντήρησης, επισκευή και εκσυγχρονισμού όλου του τεχνικού εξοπλισμού και όλων των εγκαταστάσεων για ασφαλή εργασία.

Μέτρα ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων ιδιαίτερα κατά τη διέλευσή τους από κατοικημένες περιοχές.

Να χορηγηθούν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας.

Τεχνικός Ασφάλειας και Γιατρός Εργασίας σε κάθε συγκρότημα».

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα