Ο δημοσκόπος αγιάζει τα μέσα

Ο δημοσκόπος αγιάζει τα μέσα

Οι έρευνες που μετατράπηκαν σε εργαλείο προπαγάνδας, το τραυματικό καλοκαίρι και η επόμενη μέρα που πρέπει να έρθει

…αλλά πρέπει να ξέρουμε τι είναι αυτό που αγιάζει τον δημοσκόπο, θα λέγαμε παραφράζοντας τη γνωστή ρήση του Τρότσκι.

Και αυτό το κάτι είναι η εμπιστοσύνη και η πίστη ότι το αποτέλεσμα μιας έρευνας βασίζεται στην επιστήμη, την λήψη και μελέτη δεδομένων και όχι σε πρόχειρες μελέτες ή ακόμα χειρότερα στην προσαρμογή των δεδομένων στον εκάστοτε πελάτη.

Βουτώντας στα νερά των δημοσκοπήσεων στην Ελλάδα, η αλήθεια είναι ότι παρατηρήσαμε πολλές “ανορθογραφίες” σχετικά με το ποιοι διενεργούν τις έρευνες, για ποιο σκοπό και κυρίως για το αν υπάρχει έλεγχος στη δράση τους.

Η αλήθεια είναι ότι το χάος που επικρατεί, ειδικά αν το συγκρίνουμε με το τι συμβαίνει διεθνώς, εξηγεί τις συνεχείς αποτυχίες των εταιρειών δημοσκοπήσεων στην Ελλάδα, με αποκορύφωμα το περασμένο καλοκαίρι, που οδήγησε στην πλήρη απαξίωση τους.

Από διαπιστώσεις όμως στην Ελλάδα, άλλο τίποτα. Το τι έγινε το γνωρίζουμε. Το ζητούμενο είναι πώς θα κάνουμε ένα βήμα μπροστά.

Πώς μέσα από διάλογο, προτάσεις και πρωτοβουλίες κυβερνητικές ή μη, θα διορθωθεί το τοπίο, ώστε οι εταιρείες δημοσκοπήσεων, να απεικονίζουν την τάση μιας συγκεκριμένης περιόδου και όχι να αποτελούν βέλος στη φαρέτρα κομμάτων ή ΜΜΕ που λειτουργούν ως φερέφωνα κομμάτων, συμβάλλοντας στην παραπληροφόρηση και στην παραπλάνηση των πολλών.

Μπορεί κάποιοι να βολεύονται από τη σημερινή κατάσταση και τις μετρήσεις που άλλοτε χρησιμοποιούνται ως εργαλείο προπαγάνδας και άλλοτε ως εργαλείο για το μοίρασμα χρήματος και διαφήμισης (το τι συμβαίνει στο ραδιόφωνο είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα), έχει πλέον όμως έρθει η ώρα της επιλογής. Ή θα μπουν κανόνες, που θα εξασφαλίζουν διαφάνεια ή οι εταιρείες θα συνεχίσουν να βουλιάζουν στη θάλασσα της αναξιοπιστίας.

*Του Μάνου Χωριανόπουλου, Διευθυντή Σύνταξης του NEWS 247

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα