Ήρθε ο πρωθυπουργός και έφτιαξε ο καιρός…

Ήρθε ο πρωθυπουργός και έφτιαξε ο καιρός…
EUROKINISSI

Το μπουφάν του Καραμανλή, το "ανέλπιστο" του Σημίτη, το άδειο αυτοκίνητο, που έπρεπε να χαιρετίσει τον Γ. Παπανδρέου και οι εντολές Σαμαρά. Ως πότε το "κοντά στον πολίτη" θα σημαίνει, σόου στα συντρίμμια;

Πόσα χρόνια, θα πρέπει να περάσουν, ώστε η διαχείριση μιας φυσικής καταστροφής, να αντιμετωπίζεται ως αυτονόητη υποχρέωση του έτοιμου από τα πριν κράτους και όχι ως Αρμαγεδδών, απέναντι στον οποίο θα σταθεί ατρόμητος ο εκάστοτε μεγάλος ηγέτης, που πάει και τα Σάββατα στο γραφείο;

Με εντολή Σαμαρά, το αεροπλάνο, που ερχόταν από Βρυξέλλες, πήγε Κεφαλλονιά και ο πρωθυπουργός διανυκτέρευσε στο νησί, που χτυπήθηκε από το σεισμό για να δει από κοντά τι συνέβη και για να είναι δίπλα στον λαό του.

Φυσικά τα παραπάνω τα μάθαμε με λεπτομέρειες. Και το μήνυμα στον πιλότο και τη διανυκτέρευση και ακούσαμε και ρεπόρτερ να μεταφέρει την αυθόρμητη ρήση κατοίκου ότι «ήρθε ο πρωθυπουργός και έφτιαξε ο καιρός».

«Και τον καιρό θα σας φτιάξουμε», θα μπορούσε να έχει πει ο Κωνσταντάρας, ως Μαυρογιαλούρος, αλλά ήταν σεμνός και περιορίστηκε στα γεφύρια και το μαιευτήριο.

Δεν είναι πρώτη φορά, που γίνεται επικοινωνιακό σόου σε ανάλογες περιπτώσεις. Έχουμε δει τον Κώστα Καραμανλή με μπουφάν, στις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007, να ενημερώνεται από κοντά.

Έχουμε θαυμάσει τον Γιώργο Παπανδρέου, να χαιρετά εγκλωβισμένο όχημα στο χιόνι, χωρίς επιβάτες, για να μην μιλήσω για τα επικοινωνιακά καραγκιοζιλίκια της δεκαετίας του 1980 ή το «ανέλπιστο» τηλεφώνημα στον Κώστα Σημίτη σε δημόσια υπηρεσία, την περίοδο της παντοδυναμίας του.

Το ζήτημα είναι ότι δεν είμαστε στο ’50 να μας φτιάξει γιοφύρια ο Μαυρογιαλούρος, ούτε στο ’80 και στο ’90.

Στην Κεφαλλονιά το κράτος έχει κινηθεί γρήγορα μέχρι στιγμής, αλλά αυτό δεν πρέπει να είναι είδηση. Παρά την κρίση, πρέπει να είναι κάτι αυτονόητο.

Γι’ αυτό και το σόου, της διανυκτέρευσης και της επίσκεψης, την ώρα που είναι σε εξέλιξη η επιχείρηση αποκατάστασης και η αρωγή προς τους κατοίκους, είναι ακριβώς αυτό. Μια επικοινωνιακή διαχείριση παλαιάς κοπής, την οποία όμως –για να τα λέμε όλα- κάποιοι την αποζητούν και είναι έτοιμοι να την «καταπιούν» αμάσητη.

Ο πολίτης θα πρέπει να εμπεδώσει ότι το κράτος είναι κοντά του, όταν χρησιμοποιεί τα χρήματα που του παίρνει μέσω της βαριάς φορολογίας για να κάνει τη ζωή του καλύτερη καθημερινά και για να αντιμετωπίζει έκτακτες ανάγκες.

Όσο κάποιοι παραμυθιάζονται ότι «κοντά στον πολίτη» σημαίνει ο Μιχελάκης με ζιβάγκο στην Κεφαλλονιά, ο βουλευτής μου να πίνει τσίπουρα στο καφενείο και ο Σαμαράς να δίνει εντολές σε πιλότους, τόσο θα στήνονται «παραστάσεις» πάνω σε χαλάσματα.

«Κοντά στον πολίτη» σημαίνει καλοί δρόμοι, καλές υπηρεσίες, καλή λειτουργία της Παιδείας, καλά νοσοκομεία, ετοιμότητα σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.

Τα υπόλοιπα έχουν τόση ουσία, όση το να χαιρετάς ένα άδειο αυτοκίνητο, που έχει κολλήσει  στο χιόνι.

*Ο Μάνος Χωριανόπουλος είναι δημοσιογράφος. Σπούδασε Επικοινωνία και ΜΜΕ στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Από τον Μάιο του 2007 βρίσκεται στην 24 Μedia και είναι αρχισυντάκτης του News247.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Αντώνης Σαμαράς
SHARE:

24Media Network