Διπλώματα: Απεγκλωβίζονται πάνω από 150.000 υποψήφιοι οδηγοί και εκπαιδευτές

Αυτοκίνητα
Αυτοκίνητα EUROKINISSI

Τι θα περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου που θα παρουσιάσει ο Καραμανλής αύριο στο υπουργικό. Καταργείται η υποχρεωτική πρακτική επανεξέταση για τους άνω των 74 ετών, αναβάθμιση για τις ιατρικές εξετάσεις. Σε έξι με εννέα μήνες νέο σύστημα εξετάσεων οδήγησης. Νέο πλαίσιο για τις “γουρούνες”.

Το σχέδιο νόμου «Επείγουσες ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», που θα παρουσιάσει ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής αύριο στο υπουργικό, περιλαμβάνει διατάξεις με στόχο τον απεγκλωβισμό πάνω από 150.000 υποψηφίων οδηγών και εκπαιδευτών, οι οποίοι μέχρι σήμερα ήταν "όμηροι" της ισχύουσας διαδικασίας.

Ειδικότερα όπως ανέφεραν πηγές του υπουργείου, με τις διατάξεις του ν. 4599/2019, η προηγούμενη κυβέρνηση προσπάθησε να αναμορφώσει το σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών, δυστυχώς όμως, οι εν λόγω ρυθμίσεις επέφεραν σοβαρά προβλήματα στη διενέργεια των εξετάσεων. Λόγω της αδυναμίας σε μεγάλο βαθμό της εφαρμογής αυτών των ρυθμίσεων, το αποτέλεσμα ήταν να συσσωρευθεί μεγάλος αριθμός υποψηφίων οδηγών προς εξέταση ήδη από το Δεκέμβριο του 2018 έως σήμερα. Υπολογίζεται ότι ο αριθμός των προς εξέταση υποψηφίων οδηγών, για τους οποίους μάλιστα η άδεια οδήγησης αποτελεί μέσο βιοπορισμού, υπερβαίνει 100.000. Η δε παύση των εξετάσεων για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα οδηγεί περαιτέρω και σε απώλεια εκατομμυρίων ευρώ για τα κρατικά έσοδα, επισήμαιναν οι ίδιες πηγές.

Το υπουργείο Υποδομών προκειμένου να ομαλοποιηθεί η κατάσταση επαναφέρει σε ισχύ το παλαιό σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών και συγχρόνως συστήνει επιτροπή, η οποία εντός προθεσμίας το αργότερο εννέα μηνών θα συντάξει νέο, σύγχρονο και εφαρμόσιμο σύστημα σύμφωνα με τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσής. Στόχος είναι το νέο πλαίσιο να είναι έτοιμο σε έξι μήνες.

Επίσης καταργείται η υποχρεωτική πρακτική επανεξέταση για την ανανέωση του διπλώματος των άνω των 74 ετών πολιτών, προκειμένου να πάψει η ταλαιπωρία τους, αλλά θα εξετάζεται εάν η υγεία τους, τούς επιτρέπει να οδηγούν. Και αυτό καθώς ο ουσιαστικότερος ιατρικός έλεγχος των ηλικιωμένων οδηγών αποτελεί κατά το υπουργείο το κυριότερο πρόβλημα στην οδική ασφάλεια. Σημειώνεται δε ότι με τον τρόπο αυτό επανέρχεται εναρμόνιση με ό,τι ισχύει σε όλα σχεδόν τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επανασυστήνονται ειδικότερα άμεσα οι δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές, που είχε καταργήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, και σχεδιάζεται η ενίσχυση και περαιτέρω αναβάθμιση των ιατρικών εξετάσεων.

Την ίδια στιγμή, το πλαίσιο λειτουργίας για τις «γουρούνες», οι οποίες χρησιμοποιούνται ιδίως σε τουριστικές περιοχές, ανατίθεται στην τοπική αυτοδιοίκηση

SHARE: