Γραμμή 4 Μετρό: Συναρμολογείται ο πρώτος Μετροπόντικας

Γραμμή 4 Μετρό: Συναρμολογείται ο πρώτος Μετροπόντικας
EUROKINISSI

Ο πρώτος μετροπόντικας για τη Γραμμή 4 του Μετρό θα ξεκινά να διανοίγει τη σήραγγα από τα ανατολικά. Ποιοι είναι οι τρεις πρώτοι σταθμοί που θα συναντήσει.

Προχωρά το έργο κατασκευής της νέας γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Τα εργοτάξια που έχουν στηθεί και όπου θα αποτελέσουν μελλοντικούς σταθμούς είναι πλέον ζωντανοί οργανισμοί οι οποίοι θα αποτελέσουν σημεία αναφοράς της πόλης.

Το σημαντικότερο νέο αυτή την περίοδο είναι πως προχωρά η συναρμολόγηση του πρώτου μετροπόντικα στο εργοτάξιο της Κατεχάκη προκειμένου να ξεκινήσει το ταξίδι του στις αρχές του έτους. Στην άλλη άκρη της γραμμής, στο εργοτάξιο της Λεωφόρου Βεΐκου στο Γαλάτσι ολοκληρώθηκαν οι αρχαιολογικές ανασκαφές και πλέον ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για την προετοιμασία του εργοταξίου για την έλευση του δεύτερου μετροπόντικα.

Στο ταξίδι των ΤΒΜ θα χρειαστεί να περάσουν από συνολικά 15 σταθμούς. Σε κάποιους από αυτούς θα έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή και θα περάσουν σε “ανοιχτό ουρανό”. Στους περισσότερους πάντως για οικονομία χρόνου και για λόγους κόστους, οι μετροπόντικες θα περάσουν χωρίς να χρειαστεί να περιμένουν την ολοκλήρωση των εκσκαφών η οποία θα γίνει στη συνέχεια.

Το ταξίδι των ΤΒΜ

Ο πρώτος μετροπόντικας θα ξεκινά να διανοίγει τη σήραγγα από τα ανατολικά. Οι τρεις πρώτοι σταθμοί που θα συναντήσει είναι οι: ΓΟΥΔΗ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ, ΙΛΙΣΙΑ. Αντίστοιχα ο δεύτερος μετροπόντικας θα συναντήσει τους σταθμούς: ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΕΛΙΚΩΝΟΣ.

Αξίζει να αναφέρουμε πως το δίκτυο μετρό της Αθήνας θα ξαναδεί διάνοιξη σταθμών ύστερα από πολλά χρόνια. Συγκεκριμένα η τελευταία διάνοιξη είχε πραγματοποιηθεί στις 29 Νοεμβρίου 2017, όταν ο μετροπόντικας είχε φτάσει στο σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ στην επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά.

Μετά από 5,5 χρόνια η πόλη θα ζήσει και πάλι την συναρπαστική εμπειρία του breakthrough, αυτή τη φορά για τη νέα πορτοκαλί γραμμή 4 της Αθήνας. Ο ένας μετροπόντικας θα συνεχίσει από Ιλίσια τη διάνοιξη και θα βρει τους σταθμούς  ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ, ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ. Ο δεύτερος μετά την Ελικώνος θα βρει τους σταθμούς ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ για να καταλήξει και εκείνος στον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ.

Πώς τρέχουν τα εργοτάξια

Στα εργοτάξια η εικόνα που έχουμε είναι περίπου η ίδια. Η μόνη εκκρεμότητα που υπάρχει είναι η έναρξη των έργων στον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ. Η προσφυγή που έχει γίνει στο ΣτΕ πήρε αναβολή για τον ερχόμενο Φεβρουάριο και ως εκ τούτου είμαστε σε αναμονή.

Στα υπόλοιπα εργοτάξια τα έργα τρέχουν με διακυμάνσεις και ανάλογα με την περιοχή. Ακόμα πάντως και στα Εξάρχεια οι σχετικές εργασίες προχωρούν ενώ στο Κολωνάκι οι πρόδρομες εργασίες ολοκληρώθηκαν και σύντομα θα ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού. Ίσως τελικά να είναι και ο πρώτος σταθμός που θα μπει σε ρυθμό κατασκευής από τους 15 της γραμμής.

Παράκαμψη δικτύων πραγματοποιείται στους σταθμούς Γαλάτσι, Δικαστήρια, Ακαδημία, Κολωνάκι. Οι αρχαιολογικές εργασίες ολοκληρώθηκαν στο σταθμό Πανεπιστημιούπολη και προχωρούν σε Άλσος Βεϊκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Καισαριανή και Γουδή.

Να θυμίσουμε πως τις πρόδρομες εργασίες εκτελεί η ΕΡΕΤΒΟ ενώ το κύριο αντικείμενο του έργου εκτελεί το σχήμα ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα