Ryanair: Η απάντηση για την ταλαιπωρία των επιβατών

Ryanair: Η απάντηση για την ταλαιπωρία των επιβατών

Τερματίζεται η ταλαιπωρία των επιβατών της χθεσινοβραδινής πτήσης της Rynaiar από το Λονδίνο με προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Ανακοίνωση της Fraport Greece για τη λειτουργία του Αεροδρομίου "Μακεδονία". Οργισμένη αντίδραση Σπίρτζη.

Ολοκληρώνεται αυτή την ώρα η διαδικασία επιστροφής των 89 επιβατών της πτήσης της Ryanair από το Λονδίνο προς τη Θεσσαλονίκη, που λόγω δυσμενών καιρικών φαινομένων, προσγειώθηκε τελικά στην… Τιμισοάρα της Ρουμανίας.

Με πρωτοβουλία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, ναυλώθηκε αεροσκάφος της Aegean Air για να πραγματοποιήσει σήμερα έκτακτη πτήση με προορισμό το αεροδρόμιο της Τιμισοάρα στη Ρουμανία, προκειμένου να επιβιβάσει και να επιστρέψει στην Ελλάδα τους 89 επιβάτες της πτήσης RYR8582 της Ryanair.

Το πτήση της επιστροφής  ξεκίνησε στις 15:00 μ.μ.  από την Τιμισοάρα προς τα αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με τον ισχύοντα Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261 /2004, το εν λόγω περιστατικό χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική  περίπτωση»   και τη  φροντίδα των επιβατών έχει η υπεύθυνη κάθε φορά  αεροπορική εταιρεία.

Η Ryanair, επέλεξε με δική της ευθύνη, στην περίπτωση που κατά τη διαδικασία της προσγείωσης συμβεί οποιαδήποτε εμπλοκή προβλεπόταν, ως πρώτο εναλλακτικό αεροδρόμιο αυτό της Τιμισοάρας, ενώ ως δεύτερο εναλλακτικό Αεροδρόμιο, το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών.

Είναι προφανές ότι η επιλογή της εταιρείας να δηλώσει το αεροδρόμιο της Τιμισοάρας χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τον προορισμό των επιβατών, αντί για ένα από τα δεκάδες αεροδρόμια της Ελλάδας και αρκετά σε μικρή απόσταση από την Θεσσαλονίκη, οφείλεται στην πολιτική προτεραιότητας χαμηλού κόστους της αεροπορικής εταιρείας.

Επίσης, σύμφωνα  με την  ενημέρωση  που έλαβε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και Μεταφορών από τον εκπρόσωπο επίγειας εξυπηρέτησης της Ryanair, στο αεροσκάφος επέβαιναν 182 ενήλικες και δύο παιδιά.  Οι 88 επιβάτες μεταφέρονται  στην Ελλάδα με πούλμαν.  Οι  89 επιβάτες επιστρέφουν με την έκτακτη πτήση της Aegean και οι υπόλοιποι 7 επιβάτες πιθανότατα κανόνισαν την μεταφορά τους προσωπικά με άλλες πτήσεις.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επικοινώνησε με επιβάτες που βρίσκονται στο αεροδρόμιο της Τιμισοάρα και έπειτα από προφορικές καταγγελίες επιβατών έδωσε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες για τη διερεύνηση του εν λόγω περιστατικού σε σχέση με τον αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες που αφορούν τη μέριμνα που έπρεπε να είχε ληφθεί για τη φροντίδα των επιβατών.

«Δεν μπορεί να θυσιάζεται η στοιχειώδης ανθρώπινη συμπεριφορά και οι ανάγκες των πολιτών, στον ανταγωνισμό και την κερδοσκοπία των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και χαμηλής κοινωνικής ευθύνης,» τόνισε χαρακτηριστικά ο Χρήστος Σπίρτζης.

Τι λέει η Ryanair

Σε ανακοίνωσή της η Ryanair, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η πτήση από το Λονδίνο Στάνστεντ προς τη Θεσσαλονίκη (4 Ιανουαρίου) εκτράπηκε προς την Τιμισοάρα εξαιτίας των ακραίων καιρικών συνθηκών στη Θεσσαλονίκη. Το αεροσκάφος προσγειώθηκε κανονικά στην Τιμισοάρα και οι πελάτες μας είτε μεταφέρθηκαν με λεωφορείο που οργανώθηκε άμεσα προς τη Θεσσαλονίκη ή οι πελάτες μπορούσαν να περιμένουν να οργανωθεί μια εναλλακτική πτήση. Όσοι επέλεξαν να μην επωφεληθούν από τη μεταφορά με πούλμαν, τους προσφέρθηκε διαμονή σε ξενοδοχείο στην Τιμισοάρα. Έκτοτε οι πελάτες αποχώρησαν αεροπορικώς ή επωφελήθηκαν από την εναλλακτική μεταφορά που οργανώθηκε και θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη αργότερα σήμερα το απόγευμα. Η Ryanair ζητά ειλικρινά συγγνώμη για την εκτροπή της πτήσης αυτής, η οποία ήταν εξ ολοκλήρου εκτός ελέγχου μας ». Πάντως η εταιρεία θεωρεί ότι προσέφερε εναλλακτική αεροπορική μεταφορά, όμως όπως φαίνεται «κατόπιν εορτής», αφού την πρόλαβε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών της χώρας μας.

Ανακοίνωση της Fraport Greece για τη λειτουργία του Αεροδρομίου «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη 

Άργησε να εκδώσει ανακοίνωση η Fraport Greece, αναφορικά με την κατάσταση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Πριν από λίγο, ενημέρωσε ότι: 

Οι διάδρομοι προσγείωσης και απογείωσης στο Αεροδρόμιο Μακεδονία έχουν παραμείνει ανοικτοί καθ’ όλη τη διάρκεια της έντονης χιονόπτωσης. 

Χάρη στην πλήρη αξιοποίηση διευρυμένου στόλου 9 αποχιονιστικών μηχανημάτων,  αποπαγοποιητικού εξοπλισμού αλλά και της πρόσφατης άσκησης ετοιμότητας που έλαβε χώρα τον Νοέμβριο του 2018, οι διάδρομοι παρέμειναν και θα παραμείνουν ανοικτοί.

Οι όποιες καθυστερήσεις, εκτροπές ή ακυρώσεις πτήσεων παρουσιάστηκαν, οφείλονται αποκλειστικά και μόνο σε χαμηλή νέφωση που επικρατεί στο αεροδρόμιο και ήταν αποτέλεσμα αποφάσεων των αεροπορικών εταιριών σύμφωνα με τις επιχειρησιακές τους διαδικασίες και ανάγκες.  

Παρουσιάζεται σταδιακή εξομάλυνση του πτητικού προγράμματος και αναμένεται πως τις επόμενες ώρες θα έχει αποκατασταθεί πλήρως.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Ryanair
ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Ryanair: Τι προβλέπει το καταστατικό σε περίπτωση εκτροπής πτήσης

Προς αποκατάσταση η λειτουργία του "Μακεδονία" - Ανακοίνωση Σπίρτζη κατά Ryanair

Ταλαιπωρία δίχως τέλος: Κι άλλη πτήση της Ryanair προσγειώθηκε αλλού

H Ryanair ψηφίστηκε για έκτη χρονιά ως η χειρότερη αεροπορική εταιρία

Απίστευτη ταλαιπωρία: Πτήση της Ryanair προσγειώθηκε Ρουμανία αντί για Θεσσαλονίκη

SHARE: