Ryanair: Τι προβλέπει το καταστατικό σε περίπτωση εκτροπής πτήσης

Ryanair: Τι προβλέπει το καταστατικό σε περίπτωση εκτροπής πτήσης
Η Rynair AP

"Το Μακεδονία ήταν το μόνο κλειστό αεροδρόμιο από τα πάνω από 40 της χώρας" είπε για την προσγείωση της Ryanair στην Τιμισοάρα ο αρμόδιος υπουργός - Τι προβλέπει το καταστατικό της εταιρείας για την περίπτωση εκτροπής.

Σημαντικά προβλήματα αντιμετώπισαν οι ταξιδιώτες στο Αεροδρόμιο “Μακεδονία” στη Θεσσαλονίκη, εξαιτίας της κακοκαιρίας. Δεκάδες πτήσεις ακυρώθηκαν και εκατοντάδες επιβάτες εγκλωβίστηκαν, καθώς τα αεροπλάνα δεν μπορούσαν να απογειωθούν λόγω της εξαιρετικά χαμηλής νέφωσης.

201 επιβάτες πτήσης της Ryanair από Λονδίνο προς Θεσσαλονίκη, βίωσαν μια απίστευτη ταλαιπωρία από το βράδυ της Παρασκευής καθώς η πτήση τους προσγειώθηκε αντί για Θεσσαλονίκη όπως προβλεπόταν, στο αεροδρόμιο της Τιμισοάρα στη Ρουμανία.

Συγκεκριμένα, το αεροπλάνο επρόκειτο να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” το βράδυ της Παρασκευής αλλά λόγω της χιονόπτωσης η προσγείωση ήταν αδύνατη. Η πτήση όμως της Ryanair δεν κατευθύνθηκε σε κάποιο άλλο αεροδρόμιο της Ελλάδας, αλλά στο αεροδρόμιο της Τιμισοάρα της Ρουμανίας.

Οι επιβάτες καταγγέλλουν κακή συμπεριφορά από την εταιρεία. 84 από τους επιβάτες μπήκαν σε λεωφορεία που ναύλωσε η αεροπορική εταιρεία, προκειμένου να πάνε οδικώς στη Θεσσαλονίκη, ενώ σήμερα το πρωί δόθηκε η δυνατότητα στους υπόλοιπους να μεταβούν σε ξενοδοχείο, μετά από αρκετές ώρες ταλαιπωρίας. 

Σημειώνεται πως οδικώς, χρειάζονται 9 ώρες για να φτάσουν από την Τιμισοάρα στη Θεσσαλονίκη.

Μετά από παρέμβαση του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, πτήση της Aegean, ναυλώθηκε και αναχώρησε στις 12.30 το μεσημέρι από την Αθήνα προκειμένου να παραλάβει τους υπόλοιπους εγκλωβισμένους επιβάτες και να τους μεταφέρει στον προορισμό τους.

Σύμφωνα με την Aegean η εταιρεία είχε προγραμματίσει αναχώρηση της πτήσης στις 12.30 μετά το μεσημέρι από το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος με αναμενόμενη ώρα προσγείωσης στην Τιμισοάρα στις 14.15.

Η αναχώρηση για το αεροδρόμιο “Μακεδονία” προγραμματίστηκε για τις 15.00 και η προσγείωση στη Θεσσαλονίκη γύρω στις 16.00.

Σε περίπτωση εκτροπής πτήσης, είναι αποκλειστική ευθύνη της εταιρείας να μεταφέρει με δικά της έξοδα τους επιβάτες με ασφάλεια στον τελικό προορισμό τους, και να τους παρέχει όσα χρειάζονται κατά την αναμονή τους, βάσει του τι προβλέπεται από το εκάστοτε καταστατικό. Παρόλα αυτά, ο επιβάτης δεν δικαιούται αποζημίωση.

Όπως διαβάζουμε στο online καταστατικό της εταιρείας, όπως δημοσιεύεται στον ιστότοπό της:

9.3 ΕΚΤΡΟΠΕΣ

“Αν, για λόγους εκτός δικού μας ελέγχου, δεν είμαστε σε θέση να προσγειωθούμε στο αεροδρόμιο του προορισμού σας και γίνει εκτροπή για προσγείωση σε άλλο αεροδρόμιο, τότε η αερομεταφορά, εκτός και αν το αεροσκάφος συνεχίσει προς τον αρχικό προορισμό, θα θεωρηθεί ως ολοκληρωμένη όταν το αεροσκάφος φτάσει στο άλλο αεροδρόμιο. Θα, ωστόσο, διευθετήσουμε ή υποδείξουμε εναλλακτική μεταφορά, είτε μέσω δικών μας υπηρεσιών ή μέσω άλλης μεθόδου μεταφοράς που προσδιορίζονται από εμάς για να σας μεταφέρει στον αρχικό σας προορισμό, όπως αυτός προσδιορίζεται στην Επιβεβαίωση/δρομολόγιό σας χωρίς επιπρόσθετο κόστος”.

Το κείμενο με τα δικαιώματα του επιβάτη, εδώ

Κοινώς, η μεταφορά με λεωφορεία, εντάσσεται στις “εναλλακτικές μεταφορές” που προτείνει η εταιρεία, καλύπτοντας η ίδια τα έξοδα.

Ο επιβάτης δεν λαμβάνει αποζημίωση από τον αερομεταφορέα: αν η ματαίωση οφειλόταν σε έκτακτες συνθήκες (καιρικές συνθήκες, απεργία εργαζομένων κλπ.) ή αν είχε προηγηθεί έγκαιρη ενημέρωση σχετικά με τη ματαίωση ή αν προσφέρθηκε εναλλακτική πτήση για την ίδια διαδρομή και με παρεμφερή ώρα άφιξης και είχε δοθεί έγκαιρη ενημέρωση, σύμφωνα με τις ειδικές προβλέψεις του Κανονισμού 261/2004.

Παρέμβαση Σπίρτζη

O υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στον News 24/7 στους 88,6, έκανε ωστόσο λόγο για “απαράδεκτη στάση εκ μέρους της εταιρείας”. Είπε, πως το αεροπλάνο θα έπρεπε να προσγειωθεί σε κοντινό αεροδρόμιο της χώρας, καθώς κανένα άλλο δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα.

“Μόλις επικοινώνησαν μαζί μας οι επιβάτες, το Υπουργείο Μεταφορών ναύλωσε με δικά του έξοδα αεροπλάνο της Aegean προκειμένου να λυθεί η ταλαιπωρία των συμπολιτών μας από χθες το βράδυ. Είναι πραγματικά απαράδεκτη η στάση της αεροπορικής εταιρείας και οι επιλογές που έκανε χθες το βράδυ. Αντί να προσγειωθεί το αεροπλάνο σε κάποιο κοντινό αεροδρόμιο της χώρας μας για να μπορούν οι επιβάτες να κατευθυνθούν προς Θεσσαλονίκη και στον προορισμό τους να επιλέξουν να πάνε σε ένα αεροδρόμιο της Ρουμανίας. Τους είχαν μέχρι σήμερα χωρίς να δοθεί λύση.

Η μία πρόταση που τους έκαναν ήταν να τους μετακινήσουν με λεωφορεία. Είναι πραγματικά απαράδεκτες και οι συνθήκες που περίμεναν. Έχουν πάρει εντολή οι αρμόδιες υπηρεσίες να διερευνήσουν τη συμπεριφορά να και να καταλογιστούν οι ευθύνες στην εταιρία. Δεν έγιναν οι κατάλληλες ενέργειες να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των επιβατών και να βρεθεί μια λύση στο πρόβλημα που υπήρχε με το αεροδρόμιο της Θεσαλονίκης. Ήταν το μόνο κλειστό αεροδρόμιο από τα πάνω από 40 της χώρας. Δεν υπήρχε κανένας λόγος να φύγει το αεροπλάνο από τη χώρα και να προσγειωθεί στην Τιμισοάρα”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα