Τα 12 έργα που επεκτείνουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας

Τα 12 έργα που επεκτείνουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας
Το "Βέλος" της ΤΡΑΙΝΟΣΕ MotionTeam

Τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που θα συνδέσουν την Ελλάδα με την Ευρώπη και τα έργα ηλεκτροκίνησης που "τρέχει" η ΕΡΓΟΣΕ

Έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που θα συνδέσουν την Ελλάδα με την Ευρώπη και τα κύρια λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και έργα ηλεκτροκίνησης τρέχει παράλληλα η ΕΡΓΟΣΕ.

Οι διαγωνισμοί ξεκινούν στις 14 Ιανουαρίου με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου ενώ παράλληλα τέσσερα ακόμα έργα τρέχουν που θα τρέξουν για αναβαθμιστούν περαιτέρω σιδηροδρομικά τμήματα συνθέτουν το παζλ των έργων νέας γενιάς που τρέχει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω της ΕΡΓΟΣΕ.

Τα έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου

Τα έργα που θα δημοπρατηθούν με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου είναι: η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κορωπί-Λαύριο, τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το σιδηροδρομικό δίκτυο με το λιμάνι της Ραφήνας, η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Ρίο-Πάτρα, η σύνδεση του λιμένα της Θεσσαλονίκης με το δίκτυο και ο Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης και η νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης.

Το κόστος για αυτά τα έργα έχει υπολογιστεί σε 4 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα έργα θα έχουν χαρακτηριστικά σύνθετου διαγωνισμού. Θα ξεκινήσουν με την κατάθεση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, συνέχεια οι ενδιαφερόμενοι θα συμμετέχουν στην διαμόρφωση του φυσικού αντικειμένου και ο ανάδοχος θα προκύπτει από προσφορές βάσει ενός μειοδοτικού συστήματος.

Με αυτόν τον τρόπο φιλοδοξείται να ξεπεραστούν τα δομικά προβλήματα που βλέπουμε συχνά στις δημόσιες συμβάσεις και να τρέξουν απρόσκοπτα τα έργα. Η χρηματοδότηση τους θα είναι επίσης ευέλικτη και θα μπορεί να βρίσκει ως πηγή το ΕΣΠΑ, το CEF ΙΙ ή κάποιο αναθεωρημένο πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης.

Η επιλογή της μεθόδου του Ανταγωνιστικού Διαλόγου ως βέλτιστη διαγωνιστική διαδικασία, ήταν στρατηγική καθώς πιστεύεται ότι προσφέρει μια σειρά σημαντικών πλεονεκτημάτων έναντι άλλων μεθόδων δημοπράτησης που στο σύνολό τους επιτυγχάνουν την επιτάχυνση της υλοποίησης όλων των έργων.

Παράλληλα θα τρέξουν διαγωνισμοί συμβούλων για την υποβοήθηση της ΕΡΓΟΣΕ στην γρηγορότερη ωρίμανση των έργων αυτών. Η ΕΡΓΟΣΕ φιλοδοξεί μέσω των διαγωνισμών  αυτών να μπορέσει να ελέγξει αποτελεσματικότερα τα εν εξελίξει και μελλοντικά έργα σε συνεργασία με το καταρτισμένο προσωπικό που διαθέτει.

Σιδηροδρομικά έργα που ξεπερνούν τα 4,7 δισ. ευρώ

Συνολικά τα σιδηροδρομικά έργα που θα υλοποιηθούν ξεπερνούν τα 4,7 δισ. ευρώ καθώς  ήδη δημοπρατήθηκαν 6 έργα μέσω ΕΣΠΑ κόστους 700 εκατ. ευρώ. Τα έργα αφορούν στην αναβάθμιση τμημάτων του δικτύου της χώρας, σημαντικά για την βελτίωση της εύρυθμης λειτουργίας του σιδηροδρόμου και κυρίως της μεταφοράς εμπορευμάτων που δείχνει να έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες.

Τα έργα αυτά αποτελούν στην πλειοψηφία τους αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου και την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης & τηλεπικοινωνιών.

Στην Αθήνα το σημαντικότερο έργο είναι η κατασκευή της Β`φάσης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού στην οποία περιλαμβάνεται και η υπόγεια σύνδεση με το Μετρό. Είναι ένα έργο κόστους 40εκατ.ευρώ. Με το έργο αυτό ολοκληρώνονται τα έργα αναβάθμισης του σταθμού.

Τα υπόλοιπα έργα

Στη Θεσσαλία τρέχει ο διαγωνισμός για την εργολαβία που αφορά στην ηλεκτροκίνηση- σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση-τηλεπικοινωνίες στο τμήμα Λάρισα-Βόλος. Στο έργο με κόστος 71εκατ.ευρώ περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση της γραμμής Λατομείο-ΒΙΠΕ-Σ.Σ. Βόλου. Το έργο είναι έτοιμο προς υπογραφή.

Παράλληλα τρέχει η επαναδημοπράτηση για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα.

Στην περιοχή της Μακεδονίας έχουμε το σημαντικό έργο σηματοδότησης και ETCS στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη με συνολικό προϋπολογισμό 65εκατ.ευρώ. Το έργο είναι σε προσυμβατική φάση.

Στην περιοχή της Πελοποννήσου έχουμε την επαναδημοπράτηση για το έργο ηλεκτροκίνησης της γραμμής Κιάτο-Αίγιο με 57εκατ.ευρώ και το έργο που θα φέρει το τρένο από το Αίγιο στο Ρίο. Σε αυτό το έργο περιλαμβάνεται η επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση-τηλεπικοινωνίες και σταθμοί και έχει κόστος 117εκατ.ευρώ.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα