Ξεκινούν οι εργασίες για το σιδηροδρομικό δίκτυο Κιάτο - Ροδοδάφνη

Ξεκινούν οι εργασίες για το σιδηροδρομικό δίκτυο Κιάτο - Ροδοδάφνη

Υπογράφηκε και ξεκινά το σιδηροδρομικό έργο - σκούπα από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη Αιγίου. Πλησιάζει το τρένο στην Πάτρα

Υπογράφηκε  την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014 από την ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και την Κοινοπραξία «ΜΕΤΚΑ -Ξανθάκης-Thales» η σύμβαση για τις υπολειπόμενες εργασίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη.

Το έργο αυτό περιλαμβάνει ότι εργασίες έμειναν ως υπόλοιπο από προηγούμενες διαλυμένες εργολαβίες στο τμήμα αυτό και ο χρόνος αποπεράτωσης των έργων είναι 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αν όλα πάνε καλά τον Αύγουστο του 2016 τα έργα θα ολοκληρωθούν και το τμήμα από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη θα διαθέτει διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, νέους σταθμούς και στάσεις με πρόσβαση και για άτομα με μειωμένες κινητικές ικανότητες.

Η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (Ν.Δ.Σ.Γ.Υ.Τ) μεταξύ  «Κιάτου – Πάτρας» είναι συνέχεια της Ν.Δ.Σ.Γ.Υ.Τ. «Αθηνών – Κορίνθου – Κιάτου» και θα αποτελέσει το συνδετήριο άξονα της πρωτεύουσας με την Πάτρα, το τρίτο σε μέγεθος οικονομικό κέντρο της χώρας.

Το εν λόγω έργο μήκους περίπου 70 χλμ. έχει ως αντικείμενο την ολοκλήρωση των εργασιών μεταξύ του Σιδηροδρομικού Σταθμού Κιάτου και της Σιδηροδρομικής Στάσης της Ροδοδάφνης Αιγίου. Με την υπογραφή της σύμβασης θα γίνει η κατασκευή των υπολειπομένων εργασιών για την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής υποδομής, η ολοκλήρωση της αποκατάστασης του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου, η κατασκευή της σιδηροδρομικής επιδομής, η κατασκευή των ηλεκτρομηχανολογικών  εγκαταστάσεων εντός των σηράγγων και των Κτιρίων Εξυπηρέτησής τους, η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση.

Ο πλήρης τίτλος του έργου είναι «Κατασκευή υπολειπομένων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης - τηλεδιοικήσης, τηλεπικοινωνίων και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη» (Α.Δ. 715).

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 273εκ.ευρώ (Ποσό χωρίς ΦΠΑ). Η δημοπράτηση είχε πραγματοποιηθει στις 31.12.2013. Η ολοκλήρωση των έργων ορίστηκε σε 24 μήνες από την ημερομηνία ανάθεσης της σύμβασης. Η αναμενόμενη ολοκλήρωση είναι για τις 11 Σεπτεμβρίου 2016 και η γραμμή θα μπορεί να λειτουργήσει, μετά από πολλά χρόνια διακοπής της.

Το έργο εντάσσεται εν μέρει στο έργο : «Κατασκευή Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) - Πάτρας, τμήμα Κιάτο - Διακοπτό», το οποίο συγχρηματοδοτείτο έως 31-12-2012 από το Ταμείο Συνοχής και από 1-1-2013 και μετά από αμιγώς εθνικούς πόρους και εν μέρει στο έργο : «Κατασκευή Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα Διακοπτό - Ροδοδάφνη», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) από το  Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» τουΕΣΠΑ 2007-2013.

Τι ολοκληρώνεται με το έργο

Το έργο χαρακτηρίζεται «σκούπα» καθώς ολοκληρωθεί παλιές εργολαβίες που δεν τέλειωσαν και άφησαν κατασκευαστικές εκκρεμότητες.  Ξεκινά από το Κιάτο και φτάνει μέχρι την Ροδοδάφνη. Μαζί με το έργο Διακοπτό-Ροδοδάφνη  ολοκληρώνουν τον διάδρομο μέχρι την Ροδοδάφνη  και το 2016 θα μπορεί να λειτουργήσει διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων, μέχρι και 200χλμ/ώρα. Τα τρένα θα τερματίζουν στην Ροδοδάφνη και σε απόσταση μόλις 35χλμ από την Πάτρα.

Την ίδια χρονική περίοδο θα έχει ολοκληρωθεί και το έργο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος και το σύγχρονο τρένο θα φτάνει και μέσω της υπάρχουσας γραμμής στην Πάτρα (χωρίς όμως να έχει αναβαθμιστεί το τμήμα Ψαθόπυργος-Πάτρα) μετά από 10 χρόνια απουσίας.

Η ταυτότητα του έργου

Αντικείμενο του έργου είναι:

— Η κατασκευή των υπολειπομένων εργασιών για την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής υποδομής (επιχώματα, ορύγματα, τεχνικά έργα, υδραυλικά έργα αποστράγγισης και αποχέτευσης, σήραγγες, και Κτίρια Εξυπηρέτησης των σηράγγων),

— Η ολοκλήρωση της αποκατάστασης του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου

— Η κατασκευή της σιδηροδρομικής επιδομής

— Η κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων εντός των σηράγγων και των Κτιρίων Εξυπηρέτησής τους

- Η κατασκευή ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας για την σηματοτεχνική εξασφάλιση της γραμμής από την Χ.Θ. 122+000,00 έως την Χ.Θ. 202+100, καθώς και εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών ETCS γραμμής επιπέδου1(level 1).

— Η εγκατάσταση των κάτωθι Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων:

— Παθητικό Δίκτυο Μεταφοράς δεδομένων και σημάτων Σιδηροδρομικών Συστημάτων

— Σύστημα Δομημένης Καλωδίωσης (LAN/WAN) στα κτίρια των Σιδηροδρομικών Σταθμών και Στάσεων.

— Ο ενεργός εξοπλισμός δικτύου μεταφοράς δεδομένων και σημάτων Σιδηροδρομικών Συστημάτων.

— Σύστημα Υπηρεσιακής Τηλεφωνίας

πηγή: thebest.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Περιφέρεια
SHARE:

24Media Network