Αεροπορική εταιρεία αρχίζει από σήμερα να ζυγίζει και τους επιβάτες πριν τις αναχωρήσεις

Διαβάζεται σε 3'
Αεροπορική εταιρεία αρχίζει από σήμερα να ζυγίζει και τους επιβάτες πριν τις αναχωρήσεις
Αεροπλάνα (φωτογραφία αρχείου) istock

Το ζύγισμα των επιβατών προτάθηκε το 2021 ως τρόπος καλύτερης εκτίμησης του συνολικού βάρους ενός αεροσκάφους -και άρα πιο ασφαλούς πτήσης.Τώρα η ιδέα εφαρμόζεται. Τι σημαίνει αυτό για τους υπέρβαρους.

Τα αεροπορικά ταξίδια φαίνεται να μπαίνουν σε μια νέα εποχή, μετά την ιδέα που δοκιμάστηκε πρώτα στη Νέα Ζηλανδία μεταξύ Μαΐου και Ιουλίου, από σήμερα περνάει στην Κορέα, ενώ μελετάται από τις αμερικανικές αερογραμμές -προς εφαρμογή.

Η Air New Zealand έγινε η πρώτη περίπτωση αεροπορικής εταιρείας που εκτός των αποσκευών που παίρνουμε στην καμπίνα, ζύγισε και τους επιβάτες πριν την αναχώρηση διεθνών πτήσεων από το Auckland Airport. Οι υπεύθυνοι ζήτησαν από τους επιβάτες να παρέχουν ανώνυμα τα δεδομένα τους, στο πλαίσιο έρευνας.

Η Korean Air γίνεται η πρώτη αεροπορική ‘γραμμή’ που ζυγίζει και τους επιβάτες, κατόπιν απόφασης όχι της ίδιας της εταιρείας -όπως έγινε με την περίπτωση της Air New Zealand-, αλλά έπειτα από εντολή του υπουργείου Γης, Υποδομής και Μεταφορών της χώρας. Ο λόγος που δόθηκε ήταν η διασφάλιση των ακριβών εκτιμήσεων των αεροσκαφών.

Τι σημαίνει αυτό: όπως ένα αεροπλάνο απογειώνεται, υπόκειται σε έναν πολύ αυστηρό και άκαμπτο κανονισμό ορίου βάρους. Ως εκ τούτου, το νέο μέτρο έχει ως στόχο να υπολογιστεί καλύτερα το βάρος όλων και ό,τι μπαίνει στο αεροπλάνο, προκειμένου να είναι πιο ασφαλής η πτήση.

Αυτά υποστηρίζουν ειδικοί επί των πτήσεων. Έως τώρα χρησιμοποιείται ένας μέσος όρος βάρους επιβατών «αλλά πολλοί άνθρωποι είναι περισσότερα κιλά», λένε αεροναυτικοί, με μελέτες να επιβεβαιώνουν την αύξηση βάρους παγκοσμίως, συγκριτικά με τη δεκαετία του 2000.

«Τριακόσιοι άνθρωποι που ζυγίζουν περισσότερο από το μέσο όρο μπορούν να υπερβάλουν σημαντικά ένα αεροπλάνο και όλοι οι υπολογισμοί της απόδοσής μας – μήκος διαδρόμου, ανάβαση, απόσταση από εμπόδια, αποστάσεις προσγείωσης, δυνατότητες υψομέτρου – εξαρτώνται από το βάρος, μεταξύ άλλων».

Το υπουργείο που πήρε την απόφαση στην Κορέα, διευκρίνισε και ότι όλα θα είναι ανώνυμα στην πρωτοβουλία για τη συλλογή δεδομένων και θα προστατευτούν απόλυτα τα προσωπικά δεδομένα. Είχε εκδώσει και σχετική ανακοίνωση, που εξαφανίστηκε «εξαιτίας του μεγάλου ενδιαφέροντος των media.

Μετά την περισυλλογή, τα data θα κοινοποιούνται σε μια μεγαλύτερη δεξαμενή δεδομένων, ώστε να αντικατοπτρίζουν το συνολικό βάρος όλων των επιβατών. Όποιος δεν θέλει να ζυγιστεί, έχει το δικαίωμα να το κάνει αρκεί να ενημερώσει τους ανθρώπους που θα είναι δίπλα στη ζυγαριά.

Τονίστηκε και ότι οι υπέρβαροι δεν θα πληρώνουν περισσότερα χρήματα, καθώς όλα γίνονται για σκοπούς έρευνας.

Η εκκίνηση της διαδικασίας θα δοθεί σήμερα στο διεθνές αεροδρόμιο Gimpo της Σεούλ και θα διαρκέσει έως τις 3/9. Από τις 8 έως τις 19/9, η ιδέα θα δοκιμαστεί στο μεγαλύτερο διεθνές αεροδρόμιο Incheon.

Ενώ οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ δεν έχουν ακόμη δοκιμάσει την ιδέα, οι ειδικοί στον τομέα της αεροπορίας λένε ότι δεν είναι απίθανο να γίνει σύντομα.

Το 2021, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) εξέδωσε μια συμβουλευτική οδηγία, κατά την οποία διευκρινίστηκε πως το ζύγισμα των επιβατών προσφέρει τη δυνατότητα για την εκτίμηση του συνολικού βάρους του αεροσκάφους. Έτσι μπορεί να διασφαλιστεί ότι οι επιβάτες και οι αποσκευές δεν το υπερβαίνουν το επιτρεπόμενο όριο του αεροπλάνου.

Η πρόταση δεν έγινε και πραγματικότητα, καθώς ετέθη το θέμα της αμηχανίας που θα μπορούσε να προκαλέσει η εφαρμογή σε ορισμένους ταξιδιώτες. Έτσι, αναζητήθηκαν εναλλακτικές.

Από ό,τι μπορούμε να καταλάβουμε από τις εξελίξεις, μάλλον δεν βρέθηκε ένας καλύτερος τρόπος.

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα