Boeing: “Δεκάδες ζητήματα” στην παραγωγή του 737 Max – Νεκρός ο πληροφοριοδότης της FAA

Διαβάζεται σε 4'
Boeing 737 MAX
Αεροσκάφη τύπου Boeing 737 MAX iStock

Σε 33 από τους 89 ελέγχους απέτυχε η Boeing κατά τη διάρκεια εξέτασης που διενήργησε η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μετά την αποκόλληση πόρτας σε αεροσκάφος της Alaska Airlines τον Ιανουάριο.

Την ώρα που η αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA) ανακοινώνει ότι μετά από διεξοδική έρευνα βρέθηκαν προβλήματα στη διαδικασία παραγωγής του επιβατικού αεροσκάφους 737 Maxτης Boeing, η είδηση του θανάτου του βασικού πληροφοριοδότη της FAA και επί χρόνια υπαλλήλου της Boeing, αυξάνει το ενδιαφέρον για την σημαντική αυτή υπόθεση.

Όπως ανέφεραν χθες σε δημοσίευμά τους οι New York Times οι αρμόδιες Αρχές των ΗΠΑ, αξιοποιώντας πληροφορίες και ζητώντας σχετικά έγγραφα και την αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία αποκάλυψαν «δεκάδες» προβλήματα, καθώς υπήρξαν «33 αποτυχίες σε 89 δοκιμές». Ως εκ τούτου το ατύχημα της Alaska Airlines όταν αποκολλήθηκε μια θύρα εν ώρα πτήσης, μόνο τυχαίο δεν ήταν ή αστοχία υλικού, όπως αρχικά ανακοινώθηκε.

FILE - This photo released by the National Transportation Safety Board shows a gaping hole where the paneled-over door had been at the fuselage plug area of Alaska Airlines Flight 1282, Jan. 7, 2024, in Portland, Ore. A “whistling sound” was heard on a previous flight of the Boeing 737 Max 9 whose door plug blew out during an Alaska Airlines flight on Jan. 5, an attorney representing passengers in a lawsuit against the companies said in new court documents filed Wednesday, Feb. 7. (National Transportation Safety Board via AP, File)

Εξωτερικός προμηθευτής της Μπόινγκ, η εταιρεία Spirit AeroSystems, η οποία κατασκευάζει την άτρακτο των επιβατικών αεροσκαφών αυτών, πέρασε επιτυχώς μόλις έξι από τις δεκατρείς «δοκιμές» που έκανε η FAA, κατά το δημοσίευμα, το οποίο επικαλείται εσωτερική παρουσίαση για τη διαδικασία.

Ούτε η FAA, ούτε η Μπόινγκ, ούτε η Σπίριτ απάντησαν αμέσως όταν επικοινώνησε μαζί τους το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς για να τους ζητήσει να σχολιάσουν τις πληροφορίες των New York Times..

Νωρίτερα χθες, ο αμερικανός υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ δήλωσε πως αναμένει η κατασκευάστρια, η μια από τις δυο μεγαλύτερες παγκοσμίως, να συνεργαστεί πλήρως στις έρευνες που διενεργούνται από το υπουργείο Δικαιοσύνης και την εθνική υπηρεσία ασφάλειας των μεταφορών (NTSB) για το συμβάν της 5ης Ιανουαρίου, που θα μπορούσε να αποδειχθεί καταστροφικό αν το αεροσκάφος βρισκόταν σε μεγαλύτερο ύψος.

Παράλληλα, ο Μάικλ Ουίτακερ της FAA δήλωσε πως η υπηρεσία του και η Boeing ελπίζουν να συμφωνήσουν στις προϋποθέσεις που θα πρέπει να εκπληρωθούν από την κατασκευάστρια προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγή των Max τις επόμενες εβδομάδες.

Η Μπόινγκ πέρασε πιθανόν τη σοβαρότερη κρίση της ιστορίας της όταν δυο αεροσκάφη του συγκεκριμένου τύπου συνετρίβησαν, στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία, χωρίς να επιζήσει κανείς από τους συνολικά 346 επιβαίνοντες, στα τέλη του 2018 και στις αρχές του 2019.

Αιτία ήταν κυρίως πρόβλημα στο λογισμικό αποτροπής απώλειας στήριξης MCAS, που βασιζόταν σε δεδομένα μόνο ενός αισθητήρα, ενώ οι πιλότοι δεν είχαν εκπαιδευτεί για αυτό. Ολόκληρος ο στόλος των Max καθηλώθηκε από τον Μάρτιο του 2019 ως τον Νοέμβριο του 2020. Το ζήτημα επιλύθηκε και τα αεροσκάφη του τύπου εντέλει επέστρεψαν στους αιθέρες, αλλά τα Max συνεχίζουν να παρουσιάζουν προβλήματα.

Νεκρός ο πληροφοριοδότης εναντίον της Boeing

Στο μεταξύ σοκ προκάλεσε ότι ο βασικός πληροφοριοδότης των αμερικανικών υπηρεσιών ασφάλειας, Josh Barnet, αυτοκτόνησε την περασμένη εβδομάδα. Σύμφωνα με δημοσίευμα του TMZ oι δικηγόροι του εκλιπόντος, το πτώμα του οποίου βρέθηκε μέσα σε φορτηγάκι, εκφράζουν αμφιβολίες για το εάν όντως ο θάνατός του οφείλεται σε αυτοχειρία.

Ο δικηγόρος του Μπάρνετ, Μπράιαν Νόουλς, χαρακτήρισε τον θάνατο του πελάτη του “τραγικό” εκφράζοντας ταυτόχρονα αμφιβολία για τις συνθήκες του θανάτου του.

Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι ο Barnett βρισκόταν κυριολεκτικά εν μέσω μιας αγωγής εναντίον της Boeing – πρώην εργοδότη του επί 32 χρόνια – καθώς ισχυριζόταν ότι υφίστατο αντίποινα επειδή σήμανε τον κώδωνα του κινδύνου σε αυτό που χαρακτήρισε ως «περικοπή στις γραμμές συναρμολόγησης των αεροπλάνων της».

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα