ΔΕΑ: Δεν θα επανέλθει η εναέρια κυκλοφορία σε επίπεδα προ κρίσης πριν από το 2023

Various aircrafts are parked in an outside position at the airport in Frankfurt, Germany, Friday, March 13, 2020. Due to the Coronavirus a large number of flights have to be cancelled. For most people, the new coronavirus causes only mild or moderate symptoms, such as fever and cough. For some, especially older adults and people with existing health problems, it can cause more severe illness, including pneumonia.(AP Photo/Michael Probst)
Καθηλωμένα αεροπλάνα στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης (AP Photo/Michael Probst) AP

Δεν είναι τόσο αισιόδοξη η εκτίμηση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA), η οποία υπολογίζει ότι η αποκατάσταση της εναέριας κυκλοφορίας θα χρειαστεί κάποια χρόνια.

Οι αεροπορικές μεταφορές δεν αναμένεται να επανέλθουν στο επίπεδο κυκλοφορίας τους πριν από το 2023 με μια επανεκκίνηση πρώτα στις εσωτερικές συνδέσεις το καλοκαίρι, την οποία θα ακολουθήσει μια πολύ πιο αργή επανεκκίνηση της διεθνούς κυκλοφορίας, εκτίμησε σήμερα η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (Iata).

Το 2021, ο οργανισμός που αριθμεί 290 αεροπορικές εταιρίες μέλη του, εκτιμά ότι η επιβατική κίνηση (μετριέται με τον δείκτη RPK /Revenue passenger per kilometre που αντιπροσωπεύει τα έσοδα ανά χιλιομετρικό επιβάτη), αναμένεται να είναι χαμηλότερη κατά 24% του επιπέδου του 2019, στη βάση μιας ανάκαμψης που μπορεί να ξεκινήσει το τρίτο τρίμηνο του 2020 με την επαναλειτουργία των εσωτερικών συνδέσεων.

Ωστόσο, η ανάκαμψη εξαρτάται από την ταχύτητα με την οποία θα ανοίξουν τα σύνορα και από τον ρυθμό της παγκόσμιας ανάπτυξης και ο αντίκτυπος στο τμήμα των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων "θα είναι πολύ πιο σοβαρός και θα διαρκέσει περισσότερο", υπογραμμίζει ο οργανισμός.

Σε ένα πιο απαισιόδοξο σενάριο, όπου οι περιορισμοί της κυκλοφορίας θα συνεχιστούν το τρίτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, η Iata προβλέπει ότι η κυκλοφορία σε RPK (ανά χιλιομετρικό επιβάτη) θα μειωθεί κατά 34% το 2021.

Σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενήργησε η Iata, το 58% των ερωτηθέντων επιβατών θα περιόριζε αρχικά τις μετακινήσεις του σε διαμονές στη χώρα του.

"Αυτό καθιστά τα κοινά μέτρα υγειονομικής ασφάλειας για το αεροπορικό ταξίδι ακόμη πιο σημαντικά", δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Iata Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ, φοβούμενος τον αντίκτυπο μονομερών μέτρων.

Σύμφωνα με τον ίδιο, διεξάγονται συζητήσεις σε διεθνές επίπεδο για τον καθορισμό ορισμένου αριθμού μέτρων ελέγχου και κοινών υγειονομικών μέτρων.

Η Iata τάσσεται υπέρ του συνδυασμού διαφορετικών μέτρων -- όπως η χρήση μάσκας και ο έλεγχος της θερμοκρασίας των επιβατών -- εν αναμονή της εύρεσης εμβολίου, ανοσοποιητικά διαβατήρια ή διαγνωστικά τεστ για την Covid-19, διαθέσιμα σε μεγάλη κλίμακα.

Ο οργανισμός δηλώνει, ωστόσο, εντελώς αντίθετος με τα μέτρα καραντίνας των επιβατών κατά την άφιξη. Σύμφωνα με την IATA, "το 69% των ταξιδιωτών φέρεται να αρνείται να ταξιδέψει σε περίπτωση που τεθεί σε καραντίνα 14 ημερών", σύμφωνα με δημοσκόπηση που έγινε σε επιβάτες.

Στην Ισπανία, όσοι φθάνουν από το εξωτερικό θα τίθενται σε καραντίνα 14 ημερών από την Παρασκευή και καθόλη τη διάρκεια της κατάστασης έκτακτης ανάγκης.

Πηγή: 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Κορονοϊός, Covid-19
SHARE:

24Media Network