ΕΕ: Σφίγγει ο κλοιός για τον “σκιώδη στόλο” μεταφοράς πετρελαίου της Ρωσίας

ΕΕ: Σφίγγει ο κλοιός για τον “σκιώδη στόλο” μεταφοράς πετρελαίου της Ρωσίας
Ρωσικό τάνκερ iStockphoto

Αυξάνονται οι ελπίδες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αντιμετώπιση του "σκιώδους στόλου" που μεταφέρει παράνομα αργό της Μόσχας. Τι αναμένεται να περιλαμβάνει το 11ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας.

Ευρεία υποστήριξη από τα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει η προσπάθεια του μπλοκ να κλείσει τα κενά που επιτρέπουν την ροή ρωσικού πετρελαίου στην ΕΕ, σύμφωνα με αξιωματούχους και διπλωμάτες. Εκπρόσωποι από τις 27 χώρες μέλη συναντήθηκαν την Πέμπτη (11/05) για να συζητήσουν τις τεχνικές πτυχές του 11ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας.

Σύμφωνα με άτομα που έχουν γνώση των συνομιλιών, δεν υπάρχει επί του παρόντος μεγάλη αντίθεση στην ενίσχυση της επιβολής των υφιστάμενων ενεργειακών εμπάργκο, ακόμη και από χώρες που πιστεύεται ότι επωφελούνται από τις αδήλωτες εισαγωγές ρωσικού αργού, όπως αναφέρει το Politico.

Φυσικά αυτό το πακέτο είναι διαφορετικό από τα άλλα και θα έχει διαφορετικό αντίκτυπο, επομένως αφιερώνουμε τον χρόνο μας για να εξετάσουμε όλες τις προτάσεις“, δήλωσε διπλωμάτης της ΕΕ από μια χώρα που έχει αντιμετωπίσει πιέσεις να μειώσει την ενέργεια. “Αλλά για εμάς, η επιβολή δεν αποδεικνύεται μείζον ζήτημα – δεν έχουμε κόκκινες γραμμές σε αυτό.”

Βάσει μιας προσχέδιας έκδοσης των προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το πακέτο κυρώσεων, θα απαγορευτεί πλοία να μεταφέρουν κρυφά ρωσικό αργό από τα λιμάνια του μπλοκ. Αυτό στοχεύει στον αποκαλούμενο “σκιώδη στόλο” των γηρασμένων δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό αργό από τη στιγμή που η ΕΕ απαγόρευσε τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου και προϊόντων του σε συνδυασμό με ένα ανώτατο όριο τιμών που επέβαλε η G7 τον Μάρτιο.

Η Ρωσία δεν έχει αρκετά πλοία για να μεταφέρει το πετρέλαιο της, επομένως αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει δεξαμενόπλοια τρίτων χωρών για να μεταφέρει το πετρέλαιο της. Μεγάλο μέρος αυτού του στόλου πιστεύεται ότι είναι ελληνικής ιδιοκτησίας, σύμφωνα με ανάλυση της S&P Global. Ορισμένα πλοία κλείνουν τους αναμεταδότες και το GPS τους για να μην γίνουν αντιληπτά, ανέφερε το σχέδιο κυρώσεων.

Δεδομένης της απότομης αύξησης των παραπλανητικών πρακτικών και των σχετικών περιβαλλοντικών κινδύνων, από πλοία που μεταφέρουν ρωσικό αργό πετρέλαιο και προϊόντα πετρελαίου σε μια προσπάθεια να παρακάμψουν τα περιοριστικά μέτρα της Ένωσης“, τα νέα μέτρα θα δημιουργήσουν εξουσίες για την απαγόρευση της “πρόσβασης στα λιμάνια και ακινητοποίησης από την Ένωση πλοίων που είναι ύποπτα ή διαπιστώθηκε ότι παραβιάζουν την απαγόρευση εισαγωγής θαλάσσιου ρωσικού αργού πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου στην Ένωση και του ανώτατου ορίου τιμών που συμφωνήθηκε από την G7, πραγματοποιώντας μεταφορές από πλοίο σε πλοίο“, ανέφερε το προσχέδιο, προσθέτοντας ότι το ίδιο θα ισχύουν κυρώσεις σε πλοία που απενεργοποιούν τους αναμεταδότες και το GPS τους.

Αυτή η αυστηροποίηση είναι απίθανο να πυροδοτήσει μια μεγάλη διαμάχη, δήλωσε ανώτερος αξιωματούχος της Επιτροπής που μίλησε υπό τον όρο της ανωνυμίας. “Για μένα, στο πακέτο κυρώσεων, τα μέσα ενημέρωσης θέλουν να γράφουν για το ροκ εν ρολ και την μάχη, αλλά η επιτυχία ήταν στην ενότητα. Η διατήρηση αυτής της ενότητας για τον έξω κόσμο είναι πολύ σημαντική“, είπε ο αξιωματούχος.

Τα μέτρα για το πετρέλαιο αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου πακέτου κυρώσεων που είναι πιθανό να στοχεύει σε τρίτες χώρες που ενισχύουν το εμπόριο με τη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας και του Ιράν, καθώς και ένα παράρτημα για την επισήμανση συγκεκριμένων χωρών και προϊόντων. Είναι μια προσπάθεια να διασφαλιστεί ότι οι προηγούμενοι γύροι κυρώσεων θα έχουν πιο σημαντικό αντίκτυπο στη ρωσική οικονομία και θα παρεμποδίσουν την ικανότητα του Κρεμλίνου να διεξάγει πόλεμο στην Ουκρανία.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα