Εντόπισε στην αυλή του λείψανα του μεγαλύτερου δεινόσαυρου που έχει βρεθεί στην Ευρώπη

Τα οστά δεινόσαυρου που βρέθηκαν στην αυλή ενός σπιτιού στην Πορτογαλία, ενδέχεται να είναι τα μεγαλύτερα που έχουν βρεθεί ποτέ στην Ευρώπη. INSTITUTO DOM LUIZ

Σε αυλή σπιτιού της πόλης Πομπάλ της Πορτογαλίας ανακαλύφθηκε μέρος απολιθωμένου σκελετού δεινόσαυρου που εκτιμάται πως ήταν ο μεγαλύτερος που έχει βρεθεί στην Ευρώπη.

Aνασκαφή που έγινε σε αυλή σπιτιού του Πομπάλ της Πορτογαλίας, εντόπισε μέρος απολιθωμένου σκελετού ενός μεγάλου δεινοσαύρου σαυροπόδων.

Τα λείψανα δείχνουν πως μπορεί να είναι ο μεγαλύτερος δεινόσαυρος που έχει βρεθεί ποτέ στην Ευρώπη.

Για την ακρίβεια, ενδέχεται να αντιστοιχούν σε δεινόσαυρο σαυρόποδα (ήταν φυτοφάγοι, τετράποδοι δεινόσαυροι, με μακρύ λαιμό και ουρές), με ύψος περίπου 12 μέτρα και μήκος 25 μέτρα.

Το 2017 ο ιδιοκτήτης ενός ακινήτου παρατήρησε την παρουσία πολλών θραυσμάτων απολιθωμένων οστών στην αυλή του, ενώ εκτελούσε οικοδομικές εργασίες. Επικοινώνησε με την ερευνητική ομάδα του Instituto Dom Luiz που άρχισε τις ανασκαφές το ίδιο έτος.

Μεταξύ της πρώτης ημέρας και 10ης του τρέχοντος Αυγούστου, Πορτογάλοι και Ισπανοί παλαιοντολόγοι που εργάζονται στην τοποθεσία ανακάλυψαν λείψανα από όλα τα πλευρά του ζώου “κάτι που δεν είναι συνηθισμένο, πόσο μάλλον σε αυτήν τη θέση που το βρήκαμε, με διατηρημένη την ανατομική θέση. Αυτός ο τρόπος διατήρησης είναι σχετικά ασυνήθιστος στα απολιθώματα των δεινοσαύρων, ιδιαίτερα των σαυροπόδων, από την πορτογαλική Ιουράσια περίοδοδήλωσε η Elisabete Malafaia, μεταδιδακτορική ερευνήτρια στη Σχολή Επιστημών του Πανεπιστημίου της Λισαβόνας (Ciências Ulisboa).

Μέχρι στιγμής, ένα σημαντικό σύνολο στοιχείων του αξονικού σκελετού έχει συλλεχθεί από την τοποθεσία, το οποίο περιλαμβάνει σπονδύλους και νευρώσεις ενός πιθανού σαυροπόδου δεινοσαύρου βραχιοσαύρου.

H ομάδα Brachiosauridae αποτελείται από μεγάλα είδη που έζησαν πριν από 160 έως 100 εκατομμύρια χρόνια. iStock

Η ομάδα Brachiosauridae αποτελείται από μεγάλα είδη που έζησαν από το τέλος της Ιουράσιας περιόδου έως τις αρχές του Κρητιδικού (πριν από 160 έως 100 εκατομμύρια χρόνια) και χαρακτηρίζονται από την παρουσία αξιοσημείωτων αναπτυγμένων μπροστινών άκρων.

Τα χαρακτηριστικά διατήρησης των απολιθωμάτων και η διάθεσή τους υποδηλώνουν την πιθανή παρουσία και άλλων τμημάτων του σκελετού αυτού του ζώου, υπόθεση που θα δοκιμαστεί σε μελλοντικές ανασκαφικές εκστρατείες.

Η εργασία γίνεται από ερευνητές από το Instituto Dom Luiz στο Ciências ULisboa (Πορτογαλία), την Ομάδα Εξελικτικής Βιολογίας στο UNED-Madrid (Ισπανία) και τη Σχολή Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο Complutense της Μαδρίτης (Ισπανία).