Ευρωκοινοβούλιο: Ψηφίστηκε η απελευθερωση των σιδηροδρόμων

default image

 Στην έγκριση του “τρίτου σιδηροδρομικού πακέτου” προχώρησε σήμερα η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Οι ευρωβουλευτές υπερψήφισαν σήμερα, στο στάδιο της τρίτης ανάγνωσης, τρεις σχετικές εκθέσεις που αποτελούν το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων της αντιπροσωπείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην επιτροπή συνδιαλλαγής με το Συμβούλιο.

Οι εκθέσεις αφορούν τους ακόλουθους τρεις τομείς: την απελευθέρωση των διεθνών επιβατικών μεταφορών, τους κοινούς κανόνες για την πιστοποίηση των μηχανοδηγών και τα δικαιώματα των επιβατών.

Την απελευθέρωση των διεθνών επιβατικών μεταφορών εισηγήθηκε εκ μέρους της αντιπροσωπείας ο Γερμανός ευρωβουλευτής Γκέοργκ Γιαρζεμπόφσκι.

Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να αποτελέσει η 1η Ιανουαρίου 2010 την ημερομηνία-στόχο για την απελευθέρωση. Βάσει της συμφωνίας αυτής, τα εθνικά σιδηροδρομικά δίκτυα των κρατών-μελών θα πρέπει να ανοίξουν προς χρήση για όλες τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, παρέχοντας διεθνείς επιβατικές μεταφορές.

Η απλοποίηση των διαδικασιών θα συμβάλλει στην εξοικονόμηση χρόνου τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις μεταφορές εμπορευμάτων με επιδιωκόμενο στόχο τη μείωση των μεταφορών με φορτηγά.

Οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν επιβάτες σε οιοδήποτε σταθμό στη διεθνή γραμμή, καθώς και σε σταθμούς που βρίσκονται στο ίδιο κράτος-μέλος.

Οι ευρωβουλευτές αποδέχθησαν να δοθεί μία περαιτέρω προθεσμία έως την 1η Ιανουαρίου του 2012 για τα κράτη-μέλη των οποίων οι διεθνείς μεταφορές υπερβαίνουν το 50% του συνόλου των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Την έκθεση για τους κανόνες πιστοποίησης των μηχανοδηγών εισηγήθηκε ο Γάλλος ευρωβουλευτής Ζιλ Σαβαρί.

Oι ευρωβουλευτές συμφώνησαν ότι κάθε μηχανοδηγός θα πρέπει να διαθέτει μια άδεια η οποία θα “αποδεικνύει ότι πληροί τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις όσον αφορά τις ιατρικές απαιτήσεις, τη βασική εκπαίδευση και τα γενικά επαγγελματικά προσόντα”.

Η κατώτατη ηλικία των υποψηφίων για τη χορήγηση άδειας θα πρέπει να είναι τα 20 έτη. Τα κράτη-μέλη θα μπορούν, ωστόσο, να χορηγούν άδεια σε υποψηφίους από την ηλικία των δεκαοκτώ ετών, η ισχύς της οποίας όμως θα περιορίζεται στο έδαφος του κράτους-μέλους που θα τη χορηγεί. Οι μηχανοδηγοί κάτοχοι αδείας θα υποβάλλονται περιοδικά σε εξετάσεις για να παραμείνει έγκυρη η άδειά τους.

Την έκθεση για τα δικαιώματα των επιβατών εισηγήθηκε ο Βέλγος ευρωβουλευτής Αλέχο Βιντάλ Κουάντρας.

Μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο οι ευρωβουλευτές πέτυχαν να διευρύνουν στις εγχώριες διαδρομές τον κανονισμό για τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των επιβατών. Ο κανονισμός αυτός αφορούσε αρχικά μόνο τις διεθνείς διαδρομές. Ετσι, όταν τεθεί σε ισχύ ο κανονισμός προς το τέλος του 2009, όλοι οι επιβάτες θα απολαύουν δέσμης βασικών δικαιωμάτων. Αυτά θα καλύπτουν, μεταξύ άλλων, την ευθύνη των εταιρειών για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, το δικαίωμα στις μεταφορές για τους ανθρώπους με μειωμένη κινητικότητα, τις αποζημιώσεις σε περίπτωση καθυστερήσεων.

Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να δοθεί περιθώριο πέντε ετών για την προετοιμασία των κρατών κατά τη μεταβατική περίοδο. Οπως, όμως, εξήγησε ο εισηγητής, η Γερμανία δήλωσε ότι δεν σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το δικαίωμα αυτό των πέντε ετών, και ο ίδιος κάλεσε τουλάχιστον τα παλαιότερα κράτη- μέλη να υιοθετήσουν την ίδια τακτική.

(Πηγή: ΑΠΕ)

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα