Στα πρώτα digital MME που εμπιστεύονται οι Έλληνες το NEWS 24/7

Στα πρώτα digital MME που εμπιστεύονται οι Έλληνες το NEWS 24/7
shutterstock

Η εμπιστοσύνη των Ελλήνων γενικά στις ειδήσεις των ΜΜΕ παραμένει χαμηλή και δεν ξεπερνά το 28%. Ο ένας στους δέκα ερωτηθέντες (11%) εμφανίζεται πρόθυμος να πληρώνει για online ενημέρωση.

Ψηλά στην εμπιστοσύνη των αναγνωστών έρχεται για ακόμη μια χρονιά το News 24/7 σύμφωνα με τη νέα έκθεση Digital News Report του Ινστιτούτου Reuters για το 2020.

Όπως μπορείτε να δείτε στα παρακάτω στοιχεία, το 12% των ερωτηθέντων απαντά πως επισκέπτεται το News 24/7 πάνω από 3 ημέρες τη βδομάδα με το 27% να απαντά πως το επισκέπτεται σε εβδομαδιαία βάση. Παράλληλα, το 54% των αναγνωστών απαντά πως εμπιστεύεται το News 24/7 για την απεικόνιση της επικαιρότητας και μόλις το 16% απαντά πως δεν εμπιστεύεται την αξιοπιστία του, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό καταγράφουν οι εθνικής κυκλοφορίας και οι τοπικές εφημερίδες της χώρας.

Συνολικά, η εμπιστοσύνη των πολιτών στα media της χώρας έχει ανέβει κατά μόλις μία μονάδα, φτάνοντας στο πενιχρό 28%, ενώ το facebook έρχεται πρώτο από τα social media στον τομέα της αναζήτησης ειδήσεων με ποσοστό που φτάνει στο 57%.

Όσον αφορά τις χρησιμοποιούμενες συσκευές για την ενημέρωση στην Ελλάδα, η μεγάλη αλλαγή είναι ότι πλέον η πλειονότητα (68%) χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνο (έναντι ποσοστού 47% το 2016), ενώ αντίστοιχα έχει υποχωρήσει η χρήση υπολογιστή από το 72% το 2016 σε 62% το 2020.

Η αγορά μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση, χαρακτηρίζεται από μία online πανσπερμία και ένα από τα υψηλότερα στον κόσμο ποσοστά χρήσης των social media ως πηγών ενημέρωσης, αλλά με πτωτική τάση διαχρονικά.

Το 2020 το 92% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι ενημερώνονται διαδικτυακά (έναντι 96% το 2016), ενώ από αυτούς το 71% ενημερώνεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (έναντι 74% το 2016).

 

Ο ένας στους δέκα ερωτηθέντες (11%) εμφανίζεται πρόθυμος να πληρώνει για online ενημέρωση, ενώ όσον αφορά τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ενημέρωση προηγείται το Facebook (57%) και ακολουθούν YouTube (32%), Facebook Messenger (22%), Viber (17%), Instagram (16%) και Twitter (13%).

Η διείσδυση του διαδικτύου πάντως παραμένει χαμηλά στη χώρα μας σε σχέση με άλλα κράτη.

 

Παγκοσμίως

Το ξέσπασμα του κορονοϊού οδήγησε αφενός σε σημαντική αύξηση της κατανάλωσης ειδήσεων ιδίως από τα καθιερωμένα μέσα ενημέρωσης, αφετέρου σε ενίσχυση της ήδη ευρισκόμενης σε εξέλιξη ψηφιοποίησης των μέσων ενημέρωσης (ΜΜΕ), καθώς ολοένα περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν πλέον το «έξυπνο» κινητό τηλέφωνό τους και τα online μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ενημερώνονται. Το lockdown υπέσκαψε περαιτέρω τα παραδοσιακά έντυπα μέσα ενημέρωσης, «σχεδόν σίγουρα επιταχύνοντας τη μετάβαση σε ένα πλήρως ψηφιακό μέλλον», σύμφωνα με την έκθεση.

«Ο τίτλος της είδησης είναι ότι βλέπουμε μια επιταχυνόμενη κίνηση προς τα ψηφιακά και τα κινητά media, καθώς και προς διάφορες πλατφόρμες. Αυτό συνοδεύεται από μία συνεχιζόμενη μείωση της εμπιστοσύνης προς τις ειδήσεις και αυξανόμενες ανησυχίες για την παραπληροφόρηση, ιδίως στα social media και από μερικούς πολιτικούς», δήλωσε ο διευθυντής του Reuters Institute, Κλάις Νίλσεν.

Μετά και την εμπειρία της πανδημίας αυξάνονται οι ανησυχίες για παραπληροφόρηση, με το Facebook και το WhatsApp να θεωρούνται κατ’ εξοχήν ωφελημένοι από την πανδημία, αλλά και «ένοχοι» για τη διάχυση παραπλανητικών, ψευδών, αντιεπιστημονικών ή συνωμοσιολογικών πληροφοριών.

Η εμπιστοσύνη στα ΜΜΕ είναι υπερδιπλάσια σε σχέση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όσον αφορά την πληροφόρηση σχετικά με την Covid-19. Στην περίπτωση των ειδήσεων σχετικά με τον κορονοϊό, η εμπιστοσύνη στους ειδησεογραφικούς οργανισμούς έφθασε το 59%. Όμως, γενικότερα, μόνο το 38% των πολιτών δηλώνει ότι εμπιστεύεται τις ειδήσεις τις περισσότερες φορές, ενώ το 46% εμπιστεύεται τη βασική πηγή ενημέρωσής του. Η πλειονότητα (60%) προτιμά ΜΜΕ και ειδήσεις χωρίς συγκεκριμένη ιδεολογική οπτική γωνία και μόνο το 28% θέλει ειδήσεις που ενισχύουν τις απόψεις του.

Από την άλλη πλευρά, διαφαίνεται μία άλλη τάση, ότι ολοένα περισσότεροι άνθρωποι φαίνονται πρόθυμοι να πληρώσουν για να ενημερωθούν μέσω διαδικτύου από ειδησεογραφικές ιστοσελίδες που ανήκουν κυρίως σε μεγάλους κύρους μέσα ενημέρωσης (New York Times, Washington Post, London Times, Financial Times κ.ά.). Όμως, σε όλες τις χώρες οι περισσότεροι άνθρωποι συνεχίζουν να μην πληρώνουν για την online ενημέρωσή τους, ενώ ποσοστά χρηστών της τάξης του 40% έως 50% δηλώνουν ότι τίποτε δεν θα τους πείσει να πληρώσουν συνδρομή για τις ειδήσεις που διαβάζουν στο διαδίκτυο.

Σύμφωνα με την έκθεση, που βασίστηκε σε δειγματοληπτική έρευνα σε 40 χώρες (μεταξύ των οποίων η Ελλάδα), οι άνθρωποι κάτω των 35 ετών, σε πολλές χώρες, προτιμούν να διαβάζουν online ειδήσεις παρά να τις παρακολουθούν online. Η χρήση του Instagram για ενημέρωση έχει διπλασιαστεί από το 2018 μέχρι σήμερα, ιδίως μεταξύ των νέων, και η έκθεση προβλέπει ότι κάποια στιγμή το 2021 θα ξεπεράσει το Twitter ως προτιμώμενη πηγή ενημέρωσης.

Δείτε όλη την έρευνα εδώ

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα