Τα ευρωπαϊκά media ανοίγουν νέα μάχη με την Google

[People attend a workshop, "New York Get Your Business Online," Wednesday, Oct. 17, 2012 at Google offices in New York. Google, working with the Small Business Administration and Intuit, is hosting a series of workshops to provide small business owners the tools and resources to establish a website, find new customers, and grow their businesses. (AP Photo/Mark Lennihan)] *** [] ** Usable by LA and DC Only **
[People attend a workshop, "New York Get Your Business Online," Wednesday, Oct. 17, 2012 at Google offices in New York. Google, working with the Small Business Administration and Intuit, is hosting a series of workshops to provide small business owners the tools and resources to establish a website, find new customers, and grow their businesses. (AP Photo/Mark Lennihan)] *** [] ** Usable by LA and DC Only ** AP

Τι αξιώνουν τα ευρωπαϊκά media από τον παγκόσμιο κολοσσό

Τα διεθνή Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης αξιώνουν χρήματα από την εταιρεία για τις ειδήσεις που τοποθετούνται στην υπηρεσία Google News, καθώς και για όλες τις παραπομπές που αφορούν σε ενημερωτικό υλικό που "χτίζονται" μέσα από τη μηχανή αναζήτησης.

Google VS Γερμανία

Το Γερμανικό κοινοβούλιο θα εξετάσει τη στάση της Google απέναντι στην επιλογή της εταιρείας να καταχωρεί τις ειδήσεις των ειδησεογραφικών site της χώρας.

Η τροπολογία θα συζητηθεί στη Γερμανική Βουλή για πρώτη φορά στα τέλη Νοεμβρίου και θα δίνει το δικαίωμα στους εκδότες να ζητούν από τις μηχανές αναζήτησης να σταματήσουν να βάζουν links από τα site τους.

Η ιδέα πίσω από την τροπολογία είναι να μοιράζεται η Google τα έσοδα από τους τίτλους των ειδήσεων που προβάλει στην αρχική σελίδα της.

Στο ίδιο θέμα η Google έχει να αντιμετωπίσει και τη Γαλλία που σκέφτεται να εφαρμόσει τα ίδια μέτρα. Αν ψηφιστεί η τροπολογία, τότε η Γερμανία θα έχει την παγκόσμια πρωτιά, αλλάζοντας τα δεδομένα στο διαδίκτυο.

Δεν αποκλείεται αυτή η απόφαση να αποτελέσει ντόμινο που θα παρασύρει τη Γαλλία αλλά και τη Βρετανία με τον Ευρωπαϊκό άξονα να αλλάζει την εικόνα του διαδικτύου και τις ισορροπίες που υπάρχουν σήμερα υπέρ πειρατών.

"Google Tax"

Σύμφωνα με όσους υποστηρίζουν το "Google Tax", το περιεχόμενο των Μέσων έχει βελτιωθεί κατά πολύ από τις νέες μορφές διαφήμισης που συνδυάζει εικόνα με multimedia περιεχόμενο και κείμενο. Έτσι, ο παγκόσμιος κολοσσός των search engines, καλείται να καταβάλλει το αντίτιμο που της αναλογεί για τα οφέλη της από τη νέα μορφή περιεχομένου.

Μιλώντας με οικονομικούς όρους, χωρίς τη δημοσίευση άρθρων από τα news portals, η Google δεν θα ήταν το ίδιο αποδοτική και γι' αυτό το λόγο τα ΜΜΕ της Ευρώπης αξιώνουν χρήματα, ή αλλιώς, ένα κομμάτι από την πίτα των εσόδων.

Σημειώνεται ότι από τον Αύγουστο και μετά, η Google έκανε πάνω από 65 αλλαγές στον αλγόριθμο με τον οποίο λειτουργεί η μηχανή αναζήτησης της. Σχετικά με τον όγκο δεδομένων που "αναζητούνται" σε καθημερινή βάση στη μηχανή αναζήτησης, οι ειδήσεις και τα ενημερωτικά άρθρα είναι κατά πολύ μειοψηφία.

Στα search results ελάχιστες ειδήσεις βρίσκονται στις πρώτες θέσεις σε μια απλή αναζήτηση, με εξαίρεση θέματα παγκόσμιου ενδιαφέροντος όπως ο τυφώνας Sandy που όμως δεν είναι τα πλέον συνήθη.

Κοινώς, τα παραδοσιακά media δεν αποφέρουν τόσο μεγάλα έσοδα στη Google. Επίσης, δεν τοποθετούνται σχεδόν ποτέ διαφημίσεις της Google (Google ads) με αρνητική χροιά, όπως "ο πόλεμος στη Συρία" για παράδειγμα.

Τότε, γιατί η Google ενδιαφέρεται τόσο πολύ για την κοινοποίηση ειδήσεων και ενημερωτικών άρθρων; Το να είσαι η νούμερο ένα δύναμη στις μηχανές αναζήτησης είναι σημαντικό, αλλά όχι αρκετό. Στο νέο, αναδυόμενο σημασιολογικό σύμπαν του διαδικτύου, το να καταλαμβάνει κανείς κρίσιμες "περιοχές" είναι ιδιαιτέρως σημαντικό.

Οι υπεύθυνοι της Google δείχνουν να τείνουν στο να κάνουν την εταιρεία κυρίαρχη και στον τομέα της αναζήτησης ενημέρωσης, σαν μια νέα βάση δεδομένων. Τα τελευταία δέκα χρόνια, η Google έχει καταφέρει να γίνει το νούμερο ένα εργαλείο αναζήτησης για επιστημονικές εργασίες και επιστημονικά άρθρα και το νούμερο ένα εργαλείο αναζήτησης για αγορά προϊόντων αλλά και για κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων και για ξενοδοχειακές κρατήσεις.

Φέτος, η εταιρεία δημιούργησε το Knowledge Graph, ένα σύστημα που συνενώνει όρους αναζήτησης που είναι σχετικοί μεταξύ τους. Κάπου εκεί "θολώνουν" και οι οικονομικές αξιώσεις των παραδοσιακών media, καθώς μέσα στον κυκεώνα αναζητήσεων και συνενώσεων των όρων, οι απευθείας αναφορές σε συγκεκριμένα άρθρα είναι ελάχιστες.

Πέραν αυτού, αν εξαιρέσει κανείς "γίγαντες" όπως οι New York Times που έχουν ένα τεράστιο δίκτυο αναφορών, τα περισσότερα παγκόσμια δίκτυα χωλαίνουν κατά πολύ στον τρόπο με τον οποίο καταχωρούν και προωθούν τα άρθρα τους και στον τρόπο που προβάλλονται στις μηχανές αναζήτησης.

Νέος σχεδιασμός για την Google

Η νέα σχεδίαση της desktop έκδοσης του google.com μεταφέρει την εργαλειοθήκη (κατηγορίες αναζήτησης, παρόμοιες αναζητήσεις κ.α) στο πάνω μέρος της σελίδας (μέχρι πρότινος την βρίσκαμε στα δεξιά της σελίδας) δίνοντας περισσότερο χώρο στα ίδια τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Οι αλλαγές έχουν αρχίσει να εμφανίζονται στους χρήστες εξ Αμερικής, ενώ αναμένονται πολύ σύντομα και για τον υπόλοιπο κόσμο.

Πηγή: mondaynote.com

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

H Google France απειλείται με πρόστιμο 1,3 δισ. ευρώ

SHARE: