Αυξάνεται ραγδαία ο τουρισμός πολυτελείας

Αυξάνεται ραγδαία ο τουρισμός πολυτελείας
Στιγμιότυπο απο τις στήλες του Ολυμπίου Διός Eurokinissi

Σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα των εταιρειών Horwath HTL και Soul Luxury, το 2016, η αξία της παγκόσμιας αγοράς πολυτελείας άγγιξε το € 1 τρισ. με μέση ετήσια ανάπτυξη της τάξεως του +4%.

Η παγκόσμια οικονομία δείχνει μια σημαντική τάση: να μεγαλώνει η ψαλίδα ανάμεσα στους πλουσίους και τους οικονομικά αδύνατους. Η μεσαία τάξη, μολονότι στην Κίνα (κυρίως) και εν γένει στην Ασία αναπτύσσεται πολύ τα τελευταία χρόνια, εντούτοις σε ευρύτερο πλαίσιο συρρικνώνεται.

Σύμφωνα με την έρευνα των Horwath HTL και Soul Luxury, μόλις μέσα σε 6 χρόνια (2010-2016), ο αριθμός των ατόμων με καθαρή υψηλή αξία (HNWI) αυξήθηκε +52%, ταυτόχρονα με την συνολική αύξηση της αξίας αυτών των ατόμων κατά +49%.

 

Οι μεταβολές αυτές επηρέασαν και θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τον τομέα της φιλοξενίας. Για παράδειγμα, η αγορά των πολυτελών ταξιδιών τα προηγούμενα χρόνια αυξανόταν με γρηγορότερο ρυθμό (+4,5%) από την συνολική αγορά (+4,25), ενώ οι μελλοντικές εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ακόμα υψηλότερο ποσοστό (+6,2%) σε σχέση με τη συνολική αγορά (+4,8%).

Λαμβάνοντας υπόψη τις αλλαγές που προκύπτουν παγκοσμίως στις ανάγκες των καταναλωτών, στην αγοραστική τους δύναμη και την ενίσχυση σε υποδομές πολυτελούς φιλοξενίας, γίνεται αντιληπτό πως το τοπίο μετατοπίζεται ραγδαία. Οι αλλαγές στις συνήθειες του τρόπου ζωής, καθώς και η τεχνολογική και ψηφιακή εξέλιξη είναι οι δύο βασικοί παράγοντες που τείνουν να αλλάξουν τον τρόπο σκέψης του συγκεκριμένου κοινού. 

 

Με βάση τα αποτελέσματα της πρόσφατης μελέτης της Horwath HTL, την οποία παρουσιάζει στην Ελλάδα η Crowe SOL, στο πλαίσιο της δραστηριοποίησής της στον τομέα του HTL (Hotel, Tourism & Leisure), αυτό που έρχεται να προστεθεί ως βασικός παράγοντας επιλογής ενός ταξιδιού, για το κοινό πολυτελείας, είναι η έμπνευση και ο σκοπός. Δεν επιθυμούν απλώς να ζήσουν μια καλά οργανωμένη ταξιδιωτική εμπειρία, αλλά μια εμπειρία που θα τους μετασχηματίσει, που θα μπορέσουν να ανακαλύψουν τον εαυτό τους, να βρουν ένα βαθύτερο νόημα και ειλικρινείς ανθρώπινες σχέσεις.

 

Για να μπορέσουν να κερδίσουν μερίδια από το συγκεκριμένο κοινό, οι τουριστικές επιχειρήσεις και στην Ελλάδα, θα πρέπει να σχεδιάσουν την στρατηγική τους επαναπροσδιορίζοντας την πολυτέλεια στον τομέα της φιλοξενίας, αναλύοντας πέντε βασικά σημεία: Σκοπός και βαθύτερο νόημα, Προσωποποίηση υπηρεσιών, Προσφορά βιωματικών εμπειριών, Ισορροπημένη ψηφιακή αποτοξίνωση (συνδεδεμένη αποσύνδεση) και Απρόσκοπτη εξυπηρέτηση πελατών.

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα