Ανοικτή πληγή η αισχροκέρδεια

Ανοίγει η ψαλίδα της τιμής της βενζίνης στην Ελλάδα, σε σχέση με την ΕΕ. Άκαρπες οι προσπάθειες για έλεγχο των τιμών και ραγδαία μείωση της κατανάλωσης καυσίμων
- 08 Ιουνίου 2010 11:26
Το χρυσό μετάλλιο στην ακριβή βενζίνη κατέχει η χώρα μας με τη λιανική τιμή να διαμορφώνεται στα 1,520 ευρώ την ίδια στιγμή που η λιανική τιμή στην Ευρώπη δε ξεπερνά το 1,360.
Όπως φαίνεται η μείωση της τιμής του πετρελαίου στα 70-71 δολάρια το βαρέλι δεν επηρέασε την αμόλυβδη με την ευθύνη να γίνεται μπαλάκι ανάμεσα στους ιθύνοντες της αγοράς.
Από την πλευρά του το ΥΠΟΙΚ κάνει προσπάθειες να ελέγξει την αγορά ώστε οι τιμές να συμβαδίσουν με τις τιμές της διεθνής αγοράς.
Ειδικότερα, κατά τη χθεσινή συνάντηση που είχε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στ. Κομνηνός με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων (ΠΟΠΕΚ) που τον επισκέφθηκε μαζί με τον πρώην πρόεδρο των βενζινοπωλών Δ. Μακρυβέλλιο διαπιστώθηκε ότι τα 95 λεπτά από το 1,5 ευρώ της βενζίνης, αφορά φόρους υπέρ του Δημοσίου, ενώ οποιαδήποτε άλλη επιβάρυνση θα οδηγήσει σε πιο δραματική πτώση στην κατανάλωση καυσίμων που μπορεί να φθάσει και το 30% ως το φθινόπωρο.
Σύμφωνα με την ΠΟΠΕΚ τα κέρδη των πρατηρίων είναι τόσο χαμηλά που δεν μπορούν να συμπιεστούν άλλο.
Τέλος, ο ΣΕΕΠΕ, συναντήθηκε με τον Στ. Κομνηνό, από τον οποίο ζήτησε να μη γίνει πράξη το σενάριο ενσωμάτωσης του τέλους κυκλοφορίας στις τιμές των καυσίμων μιας και σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο η τιμή της βενζίνης θα χτυπήσει κόκκινο, στα δύο ευρώ.