Έως τον Ιούνιο, ποσοστό των λιμανιών σε ιδιώτες

- 18 Δεκεμβρίου 2007 18:07
Το αναπτυξιακό σχέδιο 2008-2015 για τα ελληνικά λιμάνια παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργος Βουλγαράκης, ο οποίος τόνισε ότι οι διαδικασίες για την παραχώρηση σε ιδιώτες μέρους των δραστηριοτήτων των λιμανιών θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2008. Ο κ.Βουλγαράκης πάνως υπογράμμισε ότι θα διατηρήσουν το δημόσιο χαρακτήρα τους ενώ η παραχώρηση θα γίνει με τη διαδικασία διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού.
Κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, ο υπουργός τόνισε ότι, για μεν το πρώτο, καταλληλότερο μοντέλο είναι η παραχώρηση τμήματος του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) και ειδικότερα της υπάρχουσας προβλήτας ΙΙ και της μελλοντικής προβλήτας ΙΙΙ, με παράλληλη δραστηριοποίηση του ΟΛΠ στην προβλήτα Ι, ενώ για το δεύτερο λιμάνι είπε ότι καταλληλότερο μοντέλο είναι η συνολική παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ.
Σχετικά με τους εργαζόμενους στα δύο λιμάνια, ο υπουργός είπε ότι με την διαδικασία της παραχώρησης έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν την εθελουσία έξοδο, στην περίπτωση που βρίσκονται κοντά στην συνταξιοδότηση ή τη μετάταξή τους στο Δημόσιο Τομέα.Επίσης, οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ που δεν επιλέξουν ή δεν εντάσσονται στις παραπάνω λύσεις μπορούν να συνεχίσουν την εργασία τους, με το ίδιο εργασιακό καθεστώς, στην προβλήτα Ι που θα παραμείνει στον ΟΛΠ. Οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ, που δεν θα επιλέξουν και δεν εντάσσονται στις παραπάνω λύσεις και δεν απορροφώνται σε άλλες δραστηριότητες του οργανισμού, εξασφαλίζουν υποχρεωτικά την πρόσληψή τους από τον ανάδοχο, διατηρώντας τα εργασιακά τους δικαιώματα.
Οι εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία και ναυτιλία, πρόσθεσε ο υπουργός, δημιουργούν νέες ευκαιρίες και κάνουν πιο ισχυρό τον διεθνή ανταγωνισμό, με την παρουσία των παγκόσμιων διαχειριστών (Global Operators), στους οποίους, το έτος 2006, ανήκε το 56% της παγκόσμιας δυναμικότητας σε TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευμακιβωτίων), γεγονός που, όπως είπε, δεν μας δίνει ως χώρα δυνατότητες να καθυστερήσουμε. Παρά το γεγονός ότι ο ΟΛΠ είναι κερδοφόρος, τόνισε ο κ.Βουλγαράκης, η ανταγωνιστικότητά του υποχωρεί γιατί αναπτύσσονται ραγδαία άλλα λιμάνια της Μεσογείου. Πρέπει, συνέχισε, να προσαρμοστούμε στις διεθνείς προδιαγραφές και τις σύγχρονες ανάγκες του εμπορίου και των μεταφορών.
Σχετικά με τις δηλώσεις του κ.Γιώργου Βουλγαράκη, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ, με ανακοίνωσή τους, τονιζουν ότι η κυβέρνηση επαναφέρει το ίδιο σχέδιο, χωρίς να λαμβάνει υπόψη της ότι ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ είναι Οργανισμοί με μεγάλη κερδοφορία και ότι τα λιμάνια είναι βασικοί παράγοντες του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου, της συνολικής ανάπτυξης της χώρας, με ρόλο στην εξυπηρέτηση του δημόσιου και κοινωνικού συμφέροντος. “Οι εργαζόμενοι, για μια ακόμα φορά, με αποφασιστικότητα, ψυχραιμία και αγωνιστικότητα θα δώσουν και πάλι την δική τους απάντηση”, καταλήγουν.
(Πηγή:ΑΠΕ)