Επί τάπητος τα τέλη στα διόδια

Διαβάζεται σε 3'
Επί τάπητος τα τέλη στα διόδια
EUROKINISSI

Η αύξηση είχε παγώσει λόγω των εκλογών φέτος, ενώ η μη αύξηση από την 1η Ιανουαρίου και μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει απαιτήσεις αποζημιώσεων από την πλευρά των παραχωρησιούχων που φτάνουν τα 45 εκατ. ευρώ.

Το θέμα με τις αυξήσεις των διοδίων από την νέα χρονιά και πάλι τίθεται επί “τάπητος” καθώς υπάρχει συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου με εκπροσώπους της Ολυμπίας Οδού, της Νέας και Κεντρικής Οδού, του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου και του Μορέα.

Στόχος είναι να υπάρξει μια καταρχήν συμφωνία για το ύψος των αυξήσεων που θα περιλαμβάνει τις αναγκαίες προσαρμογές, στη βάση των συμβάσεων παραχώρησης, για το 2023 αλλά και το 2024. Να σημειωθεί ότι η αύξηση είχε παγώσει λόγω των εκλογών φέτος, ενώ η  μη αύξηση από την 1η Ιανουαρίου και μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει απαιτήσεις αποζημιώσεων από την πλευρά των παραχωρησιούχων που φτάνουν τα 45 εκατ. ευρώ.

 Υπενθυμίζεται ότι ο μεγάλος πληθωρισμός του προηγούμενου έτους έφτασε στο να διεκδικούνται αυξήσεις στα διόδια έως και μέχρι 12%.

Κατά την προηγούμενη συνάντηση τον περασμένο Σεπτέμβριο, όπως ανέφεραν πηγές του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, οι αυξήσεις είχαν αρχικά υπολογιστεί να εφαρμοστούν στις 11 Αυγούστου σύμφωνα με επιστολή που είχε ληφθεί την 1η Ιουλίου.

Αυτό που μένει, όμως, να γίνει γνωστό είναι αν τελικά επιτευχθεί μια κατανομή του κόστους της αύξησης με συνδυασμό δηλαδή, να διαμοιραστεί η αύξηση και το τελικό ποσοστό να είναι μικρό και αποδεκτό από το υπουργείο.

Σε αυτή την κατεύθυνση εξετάζεται το Πορτογαλικό μοντέλο που έγινε κάτι αντίστοιχο ενώ στο τραπέζι είναι η διαμοιρασμός της αύξησης στα επόμενα έτη και η μείωση του ΦΠΑ στο 13% που έχει όμως δημοσιονομικό κόστος που υπολογίζεται μέχρι και σε 69 εκατ. ευρώ. Για να εφαρμοστεί η μείωση αυτή θα πρέπει να έχει αντίκτυπο στους καταναλωτές, δηλαδή να συνοδεύεται από μια μετριασμένη αύξηση της τιμής των διοδίων.

Αυτό που αναμένεται και πάλι είναι να βγει λευκός καπνός από τις συναντήσεις αυτές και τελικά να υπάρχει μια ρεαλιστική λύση.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί πως η κίνηση των παραχωρησιούχων για τις αυξήσεις είναι στα πλαίσια των όσων ορίζονται στις συμβάσεις που έχουν υπογράψει με το Ελληνικό Δημόσιο, καθώς οι τυχόν αυξήσεις ή μειώσεις στην τιμή διοδίων καθορίζεται από τον εκάστοτε δείκτη τιμών καταναλωτή (τον πληθωρισμό δηλαδή). Σε αυτό το πλαίσιο στο παρελθόν έχουμε δει και μειώσεις (στην περίοδο της οικονομικής κρίσης) αλλά και αυξήσεις.

Στους αυτοκινητόδρομους με διόδια συμπεριλαμβάνονται οι άξονες Ελευσίνα-Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεια- Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός), Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας).

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα