Κομισιόν κατά…ρύπων

default image

Υψηλά πρόστιμα θα επιβάλλει η Κομισιόν στις αυτοκινητοβιομηχανίες, σε ότι αφορά τη μείωση αερίων των αυτοκινήτων

Αυστηρά μέτρα θα παρθούν από την Ευρωπαική Επιτροπή για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης έως το 2012, σε ότι αφορά  τη μείωση αερίων των αυτοκινήτων.

Συγκεκριμένα, η Κομισιόν θα επιβάλλει υψηλά πρόστιμα, κάθε φορά που ξεπερνώνται τα νέα όρια των ρύπων. Αν κάποια εταιρεία δε συμμορφωθεί με το σχέδιο αυτό, θα πληρώσει αναγκαστικά 20 ευρώ πρόστιμο για κάθε επιπλέον γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα (CO2) επί τον αριθμό των παραχθέντων της αυτοκινήτων.

Το 2013, το πρόστιμο προβλέπεται στα 35 ευρώ για κάθε γραμμάριο, ενώ το 2014 υπολογίζεται ότι θα γίνει 60 ευρώ και ακολούθως το 2015 θα φτάσει απότομα στα 95 ευρώ. 

Η οδηγία αυτή, όπως αναμενόταν έχει προκαλέσει  ποικίλλες αντιδράσεις, όχι μόνο από τους κατασκευαστές και τις κυβερνήσεις, αλλά και από τους οικολόγους. Οι οικολόγοι διαμαρτύρονται, γιατί με αυτόν τον τρόπο ευνοούνται τα βαριά αυτοκίνητα, παρ’ ότι έχουν υψηλότερους ρύπους. “Εάν αυτή η πρόταση γίνει νόμος, ο στόλος των 4×4 θα γίνει ακόμη μεγαλύτερος στην Ευρώπη”, δήλωσε ο Τζος Ντιγκς, διευθυντής της οργάνωσης -Μεταφορά και Περιβάλλον-

Από την πλευρά της η Greenpeace έκανε λόγο για “ανίσχυρη νομοθεσία”. Η οδηγία της Κομισιόν, προκαλεί την αντίδραση χωρών με μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία. Ανάμεσα στα υψηλά ιστάμενα πρόσωπα που δυσφορούν είναι, η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, υπουργός Περιβάλλοντος στο παρελθόν. Επίσης, ο Γάλλος πρωθυπουργός Φρανσουά Φιγιόν, τόνισε ότι το σχέδιο της Κομισιόν ευνοεί τα βαριά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Ο Ιταλός πρωθυπουργός Ρομάνο Πρόντι, έκανε λόγο περί “διαστρέβλωσης του ανταγωνισμού” μέσω  επιστολής στον πρόεδρο της Κομισιόν.

Η ευρωπαϊκή οδηγία έγινε δεκτή, με δυσαρέσκεια βέβαια, συνολικά από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τόσο από αυτές που παράγουν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού όπως η γερμανική, όσο και από εκείνες τις αυτοκινητοβιομηχανίες που στηρίζονται στην παραγωγή μικρομεσαίων μοντέλων, όπως η ιταλική και η γαλλική. 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα