Με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα - Ποιοι όμιλοι διεκδικούν συμβάσεις 4 δισ. ευρώ

Σιδηροδρομικός σταθμός, φωτογραφία αρχείου
Σιδηροδρομικός σταθμός, φωτογραφία αρχείου EUROKINISSI

Στόχος είναι να δημιουργηθεί η λεγόμενη Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία και να αναπτυχθούν τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.

Μέσω Βρυξελλών προσδοκάται η χρηματοδότηση των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων Ρίο-Πάτρα, Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο και Θεσσαλονίκη-Ξάνθη. Την περασμένη εβδομάδα η ΕΡΓΟΣΕ κατέθεσε αίτημα χρηματοδότησης για αυτά τα έργα τα οποία φτάνουν σε 3 δισ. ευρώ.

Μεγάλη επιθυμία του υπουργείου Υποδομών είναι να δημιουργήσει την λεγόμενη Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία και να αναπτυχθούν τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης ενώ θα προωθηθεί παράλληλα και ο στόχος του Sea2Sea, δηλαδή η σύνδεση Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης.

ADVERTISING

Το υπουργείο έσπασε σε τμήματα τα δύο έργα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας για να μπορεί να λαμβάνει από διαφορετικές πηγές χρηματοδότηση στα έργα. Δηλαδή το Θεσσαλονίκη-Ξάνθη διαιρέθηκε σε 3 μέρη: Θεσσαλονίκη-Νέα Μάδυτος, Νέα Μάδυτος-Νέα Καρβάλη και Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης (το τρίτο τμήμα εξασφάλισε χρηματοδότηση) και το Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο σε 2 μέρη: Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο έσπασε στα τμήματα Αλεξανδρούπολη-Πύθιο και Πύθιο-Ορμένιο.

Για αυτό άλλωστε η ΕΡΓΟΣΕ απέσπασε το πρώτο ναι από την ΕΤΕπ για την πιθανή χρηματοδότηση των έργων αυτών επικουρικά ή συμπληρωματικά ως δεύτερο πλάνο.

Εξάλλου είναι ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος έργα καθώς το project Sea2Sea θα επιφέρει την απευθείας σύνδεση Μαύρης Θάλασσας-Αιγαίου μέσω χωρών που είναι μέλη στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τρία έργα με χρηματοδότηση

Παράλληλα άλλα τρία έργα, οι επεκτάσεις του Προαστιακού προς Λαύριο, Ραφήνα και το έργο σύνδεσης του ΟΛΘ-Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης έχουν δυνητικά χρηματοδότηση καθώς έχουν εγγραφεί ως έργα προς χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Ήδη στις σχετικές αναφορές του νέου Επιχειρησιακού Προγράμματος "Μεταφορές", τα τρία έργα είναι στα προτεινόμενα προς ένταξη projects.

Το Κορωπί-Λιμένας Λαυρίου έχει κόστος 390,5 εκατ. ευρώ, το Αεροδρόμιο-Λιμένας Ραφήνας έχει 308,6 εκατ. ευρώ και η σύνδεση ΟΛΘ-Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης έχει κόστος 53,4 εκατ. ευρώ. Στο σύνολο των έξι έργων ο προϋπολογισμός αγγίζει τα 4 δισ. ευρώ.

Οι συνολικά έξι δημοπρατήσεις ξεκίνησαν το 2022, τον Οκτώβριο πέρασαν στη Β` φάση και στόχος είναι φέτος να αναδειχθεί ανάδοχος σε όλα τα έργα. Συνολικά τα έργα έχουν προϋπολογισμό 4 δισ. ευρώ. Στα έργα έχουν κατέβει τα σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΑΒΑΞ-ALSTOM. Οι διαγωνισμοί ανεξάρτητα από την προσπάθεια χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά κονδύλια, προχωρούν κανονικά καθώς έχουν την ομπρέλα του ΠΔΕ.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Υποδομές, Βρυξέλλες
SHARE:

24Media Network