Μεγάλες αλλαγές στον κλάδο των υποδομών από την έκρηξη των κατασκευών – Πως κινούνται οι πέντε μεγάλοι όμιλοι

Μεγάλες αλλαγές στον κλάδο των υποδομών από την έκρηξη των κατασκευών – Πως κινούνται οι πέντε μεγάλοι όμιλοι
Έργα του ομίλου Ελλάκτωρ ELLAKTOR.COM

Οι μεγάλες αλλαγές στις κατασκευές συνδέονται με το πολύ μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα έργων από το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης, τα έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων και την επένδυση του Ελληνικού.

Σε ένα διαρκώς μετακινούμενο περιβάλλον έχει μεταβληθεί ο χώρος των κατασκευών στην Ελλάδα. Εχθές έγινε γνωστό πως ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις για την πώληση της ΑΚΤΩΡ σε Wade Adams-Δημήτρη Κούτρα. Η ΑΚΤΩΡ είναι ο κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου Ελλάκτωρ. Ουσιαστικά αυτό που προσδοκάται είναι η πώληση του ΑΚΤΩΡΑ να συμβάλλει στην εξυγίανση του ομίλου και την αποτελεσματικότερη παρουσία του κατασκευαστικό γίγνεσθαι της χώρας μέσα από τις άλλες δύο εταιρείες του, την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και την REDS που ασχολείται με το real estate.

Η επανείσοδος του κ.Κούτρα στην ΑΚΤΩΡ αλλάζει και πάλι τις ισορροπίες σε ένα κλάδο που εδώ και 2 χρόνια είναι σε διαρκή κίνηση. Να θυμίσουμε πως το περασμένο καλοκαίρι ο όμιλος Ελλάκτωρ έδωσε το 75% της ΑΝΕΜΟΣ και εξόφλησε το μεγάλο δάνειο που είχε συναφθεί το 2019. Νωρίτερα μέσα στο 2022 είχε ξεκαθαρίσει και το τοπίο στα μετοχικά του ομίλου Ελλάκτωρ με την πλήρη επικράτηση της ολλανδικής Reggeborgh.

Αλλαγές και στους άλλους ομίλους

Παράλληλα το καλοκαίρι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ άλλαξε χέρια με την πώληση της στο επενδυτικό τρίδυμο Μπάκος-Καϋμενάκης-Εξάρχου. Η είσοδος των νέων παικτών έφερε και την ουσιαστική αλλαγή στα δρώμενα της εταιρείας και του κλάδου.

Παράλληλα φαίνεται πως είναι κοντά στο κλείσιμο του deal με τη First Sentier για την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σε ποσό που λέγεται πως φτάνει τα 2,5 δισ. ευρώ. Αυτή η κίνηση θα δημιουργήσει το απαραίτητο περιβάλλον στις επενδύσεις που θέλει να κάνει ο Όμιλος στα μεγάλα έργα τα οποία πρόκειται να αναλάβει ή θα τρέξει σύντομα όπως η Εγνατία Οδός, το Καζίνο στο Ελληνικού, τα διάφορα έργα ΣΔΙΤ που συμμετέχει, την διεκδίκηση του ΒΟΑΚ και φυσικά την επόμενη μέρα της Αττικής Οδού.

Η ABAΞ προχώρησε επίσης σε διορθωτικές κινήσεις για την ενίσχυση του κατασκευαστικού της προφίλ. Αρχικά προχώρησε στην πώληση των γραφείων του Ομίλου, μετά στην πώληση της Volterra και στη συνέχεια στην πώληση της συμμετοχής της στην παραχώρησης της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου μαζεύοντας κεφάλαια 90 εκατ. ευρώ.

Σε σημαντικές αλλαγές προχώρησε όμως και η Μυτιληναίος. Η μεγάλη ελληνική εταιρεία με παρουσία σε 30 χώρες, προχώρησε σε εταιρικό μετασχηματισμό, ακολουθώντας ουσιαστικά τις τάσεις που επικρατούν στις κατασκευές. Ξεχωρίζοντας τον τομέα των κατασκευών, ίδρυσε δύο θυγατρικές, την ΜΕΤΚΑ (που αναβιώνει) και την Μ Παραχωρήσεις που παίρνουν προίκα από την μητρική, έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ και χρηματοδότηση ύψους 1 δισ. ευρώ.

Οι μεγάλες αλλαγές στις κατασκευές συνδέονται με το πολύ μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα έργων από το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης, τα έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων και την επένδυση του Ελληνικού που έχουν ανεβάσει κατακόρυφα το ανεκτέλεστο των 5 ισχυρών ομίλων στις ελληνικές κατασκευές.

Μάλιστα οι εκτιμήσεις που υπάρχουν από στελέχη των κατασκευών είναι πως αυτή η “κινητικότητα” θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα, όταν το ανεκτέλεστο των BIG 5 θα έχει αγγίξει τα 15 δισ. ευρώ.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα