Παραδόθηκε σε λειτουργία η παράκαμψη Αμφιλοχίας

Παραδόθηκε σε λειτουργία η παράκαμψη Αμφιλοχίας

Μετά από 12 χρόνια δόθηκε στην κυκλοφορία η Παράκαμψη Αμφιλοχίας, μήκους 17 χιλιομέτρων. Το τμήμα της Παράκαμψης Αμφιλοχίας μήκους 17 χλμ, μειώνει τον χρόνο οδήγησης κατά περίπου 20 λεπτά.

Στην κυκλοφορία είναι και επίσημα, 12 χρόνια μετά την έναρξη των πρώτων έργων στον αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία το 2010 η Παράκαμψη Αμφιλοχίας, μήκους 17 χιλιομέτρων. Η τελετή πραγματοποιήθηκε παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, του υφυπουργού Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη, του Διευθύνοντος Συμβούλου της Μυτιληναίος, Ευάγγελος Μυτιληναίος και του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη.

Ο κ. Μυτιληναίος αναφέρθηκε στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετώπισε το συγκεκριμένο έργο τονίζοντας πως το έργο αυτό καταδεικνύει το υψηλό επίπεδο της εταιρείας και της προσφοράς του στην ελληνική κοινωνία.

Το τμήμα της Παράκαμψης Αμφιλοχίας μήκους 17 χλμ, μειώνει τον χρόνο οδήγησης κατά περίπου 20 λεπτά. Να θυμίσουμε ότι το πρώτο τμήμα που δόθηκε στην κυκλοφορία ήταν το 2019, ήταν το Άκτιο-Βόνιτσα μήκους 14χλμ. Όπως αναφέρθηκε το τμήμα δόθηκε 5 μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση της αναδόχου εταιρείας Μυτιληναίος.

Η παράδοση από την Μυτιληναίος

Η σύμβαση με το υπουργείο ΥΠΟΜΕ υπεγράφη στα τέλη του 2020 και τα πρώτα εργοτάξια έπιασαν δουλειά στις αρχές της Άνοιξης του 2021. Να θυμίσουμε πως το έργο έχει αρχικό κόστος 150 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα ενεργοποιήθηκε και η προαίρεση για το μικρό τμήμα των 400 μέτρων που ενώνει την Ιόνια Οδό με το Άκτιο-Αμβρακία, έργο που επίσης έχει ολοκληρωθεί. Το κόστος της είναι 6,35 εκατ. ευρώ.

Η παράδοση της παράκαμψης Αμφιλοχίας αποτελεί το πιο κρίσιμο τμήμα του άξονα καθώς περνά από δύσβατα ορεινά σημεία. Με την λειτουργία του νέου τμήματος επιτυγχάνονται δύο πράγματα. Από τη μια η απόσταση Αμβρακία-Άκτιο μειώνεται και παράλληλα θα αποσυμφορηθεί η πόλη της Αμφιλοχίας. Οι οδηγοί θα κερδίζουν περίπου 15 χιλιόμετρα οδήγησης σε σχέση με την υφιστάμενη διαδρομή Αμβρακία-Αμφιλοχία-Δρυμός.

Η περιοχή το καλοκαίρι γίνεται οδικός κόμβος από την Ιόνια Οδό προς τις ακτές του Ιονίου, τη Βόνιτσα, την Πρέβεζα, το Άκτιο και τη Λευκάδα με αποτέλεσμα να σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις και να εμποδίζεται η εύρυθμη λειτουργία της πόλης. Δείτε παρακάτω βίντεο με τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία από το κανάλι youtube του βουλευτή Λευκάδας, Θανάση Καββαδά.

Πως θα ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος

Τα πρώτα έργα στην περιοχή ξεκίνησαν το 2010 με τριπλή εργολαβία. Στην πορεία του το έργο συνάντησε πολλά προβλήματα που συνδέονταν με την οικονομική κρίση της χώρας και οικονομικά προβλήματα των εργοληπτών. Η εργολαβία του 2020 ήταν η λεγόμενη “εργολαβία σκούπα” που ολοκληρώνει προσπάθειες 12 έτων και ένα όραμα που ξεπερνά τα 20 χρόνια για ένα σύχρονο κάθετο άξονα της Ιόνιας Οδού μέ τα παράλια του Ακτίου και τη Λευκάδα.

Με αυτή την παράδοση από τα 48,5 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία, θα λειτουργούν συνολικά 31 καθώς όπως αναφέρθηκε, 14χλμ από το Άκτιο μέχρι τη Βόνιτσα λειτουργούν από το 2019. Τελευταίο τμήμα που συνεχίζονται οι εργασίες κατασκευής είναι το τμήμα Βόνιτσα-Δρυμός και ένα μικρό τμήμα στην περιοχή του Ακτίου.

Στόχος είναι μέχρι το επόμενο καλοκαίρι να έχει παραδοθεί και αυτό το τμήμα και έτσι να τεθεί σε πλήρη λειτουργία όλος ο αυτοκινητόδρομος. Να θυμίσουμε πως η περίοδος κατασκευής είναι συνολικά 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής.

Ο σημερινός άξονας Άκτιο-Αμβρακία είναι ένας δύσκολος δρόμος στον οποίο ο φόρος αίματος από τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα είναι σημαντικός. Θα μεταβληθεί σε έναν αυτοκινητόδρομο ασφαλή με υψηλά επίπεδα οδικής ασφάλεια και σύγχρονο, με ανισόπεδους κόμβους που θα συνδεθεί με το υπόλοιπο δίκτυο που διαθέτει η χώρα.

Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, μήκους 48,5 χλμ έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους. Το έργο υλοποιείται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Είναι έργο γέφυρα, καθώς ξεκίνησε με πόρους του ΕΣΠΑ 2007-2013.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα