Σήμερα η ανάδειξη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε προτιμητέο επενδυτή για την Αττική Οδό

Σήμερα η ανάδειξη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε προτιμητέο επενδυτή για την Αττική Οδό
Αττική Οδός ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ/INTIME NEWS

Το ποσό που έδωσε είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία των διαγωνισμών του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς το αμέσως επόμενο είναι από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS για την Εγνατία Οδό.

Με γοργούς ρυθμούς προχωρά ο διαγωνισμός για την νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού από το ΤΑΙΠΕΔ. Σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα συγκληθεί εκ νέου το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας στο οποίο αναμένεται να ανακηρυχθεί και επίσημα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως προτιμητέος επενδυτής.

Να θυμίσουμε πως ο μεγάλος ελληνικός όμιλος, επικράτησε του ανταγωνισμού όταν την περασμένη εβδομάδα έδωσε προσφορά 3,27 δισ. ευρώ για να αποκτήσει για τις επόμενες 2,5 δεκαετίες την Αττική Οδό.

Το ποσό που έδωσε είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία των διαγωνισμών του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς το αμέσως επόμενο είναι από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS για την Εγνατία Οδό.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα επόμενα βήματα είναι να κλείσει το χρηματοδοτικό σχήμα από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σύμφωνα με την προσφορά της και να εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο.

Επόμενο βήμα είναι να συγκεντρωθούν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά και πάλι από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (μαζί με τη χρηματοδότηση), να συναφθεί η σύμβαση και να σταλεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Με την έγκριση του Ελεγκτικού, πλέον προχωράμε στην τελική φάση του διαγωνισμού. Σε αυτή, θα πρέπει να κυρωθεί ο νόμος για τη νέα περίοδο παραχώρησης στη Βουλή. Τελευταίο βήμα είναι το οικονομικό κλείσιμο του διαγωνισμού όπου θα πρέπει να καταβληθεί το τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ και να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης.

Ο στόχος για όλα αυτά είναι να γίνουν μέχρι την ολοκλήρωση της υφιστάμενης σύμβασης που είναι ο Οκτώβριος του 2024.

Η νέα περίοδος παραχώρησης

Ενδιαφέρον έχει όμως και πως θα γίνει η μεταβίβαση από τον ένα παραχωρησιούχο (από το σχήμα ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ) στον νέο που είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Σε αυτό θα πρέπει ουσιαστικά να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των δύο για να υπάρχει “βελούδινη” μετάβαση καθώς η λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, είναι υπόθεση που εμπλέκονται δεκάδες εργαζόμενοι, τόσο διοικητικά όσο και σε κρίσιμες θέσεις λειτουργίας όπως οι σταθμοί διοδίων και το κέντρο ελέγχου.

Εδώ θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον για το αν αυτό το ανθρώπινο δυναμικό της σημερινής εταιρείας λειτουργίας αξιοποιηθεί από τον νέο παραχωρησιούχο και πως αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί τελικά.

Σε κάθε περίπτωση αυτό που είναι κρίσιμης σημασίας είναι η “βελούδινη” μετάβαση για την ομαλή λειτουργία της Αττικής Οδού.

Να θυμίσουμε πως με την έναρξη της νέας παραχώρησης θα υπάρξει και μείωση του αντιτίμου διέλευσης από τα σημερινά 2,80 ευρώ σε 2,50 για διάστημα μέχρι και 5 ετών.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα