Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Πότε και πώς μπαίνουν μπρος τα ακινητοποιημένα οχήματα

Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Πότε και πώς μπαίνουν μπρος τα ακινητοποιημένα οχήματα
Αυτοκίνητα σε δρόμο της Αθήνας Eurokinissi

Για να κυκλοφορήσει το αυτοκίνητο που είναι σε ακινησία θα πρέπει πέρα από τα αναλογικά με το μήνα τέλη να έχει σε ισχύ ασφαλιστήριο.

Σε λίγες μέρες, δηλαδή από το Μάιο οπότε και ανοίγει ο τουρισμός και η εστίαση, αναμένεται να ανοίξει η δυνατότητα για τους πολίτες που έχουν σε ηλεκτρονική ακινησία τα οχήματά τους να τα βάλουν και πάλι μπρος.

Η υπογραφή της σχετικής υπουργικής απόφασης είναι θέμα λίγων ημερών. Μόλις δημοσιευτεί σε ΦΕΚ αναμένεται να ανοίξει και η σχετική πλατφόρμα myCar της ΑΑΔΕ ώστε να μπορέσουν όσοι επιθυμούν να προχωρήσουν σε ψηφιακή άρση της ακινησίας των οχημάτων τους.

Σημειώνεται ότι μόνο πέρυσι 138.000 οδηγοί γνωστοποίησαν ψηφιακά στην ΑΑΔΕ ότι θα κινητοποιήσουν τα οχήματά τους. Αυτοί και όσοι από προηγούμενα χρόνια επιθυμούν μπορούν, με το άνοιγμα, ως φαίνεται, και των μετακινήσεων από νομό σε νομό, αλλά και του τουρισμού να αξιοποιήσουν το ακινητοποιημένο όχημά τους για το υπόλοιπο του χρόνου.

Αναλυτικά οι κάτοχοι των οχημάτων θα μπορούν με αίτηση στην ειδική πλατφόρμα myCar της ΑΑΔΕ να συμπληρώνουν τα προσωπικά τους στοιχεία και τα στοιχεία του οχήματος. Αφού γίνει ψηφιακά διασταύρωση για το αν το όχημα είναι ασφαλισμένο υποβάλλεται το αίτημα για άρση της ακινησίας. Με την καταβολή των δωδεκατημορίων των ετησίων τελών κυκλοφορίας, που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης γίνεται η επανατοποθέτηση των πινακίδων και πλέον το αυτοκίνητο βγαίνει στο δρόμο. Να σημειωθεί ότι η άρση της ακινησίας των οχημάτων θα μπορεί να γίνει μόνο μια φορά εντός του έτους και για όσο διάστημα οριστεί αρχικά.

Σημειώνεται ότι οι κάτοχοι οχημάτων που κατέθεσαν ηλεκτρονικά τις πινακίδες κυκλοφορίας, μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ, δεν είχαν υποχρέωση να τις αποστείλουν στην Εφορία.

Έτσι για ένα όχημα που ο ιδιοκτήτης του θέλει να το κυκλοφορήσει για δυο μήνες θα πληρώσει τα 2/12 των ετήσιων τελών που αναλογούν στο ΙΧ του.

Π.χ για όχημα 2.000 κυβικών που έχει ετήσια τέλη 690 ευρώ για διάστημα δυο μηνών (Μάιο και Ιούνιο) η επιβάρυνση είναι 115 ευρώ ( 2 μήνες από 57,5 ευρώ ο καθένας).

Αντίστοιχα αν ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 2.400 κυβικών με ετήσια τέλη 920 ευρώ θελήσει να «πάρει πίσω» τις πινακίδες του για το διάστημα Ιουλίου – Δεκεμβρίου θα πρέπει να καταβάλλει 459,6 ευρώ (76,6 ευρώ για έξι μήνες).

Αναλογικά, το ίδιο ισχύει και για τα τέλη κυκλοφορίας για οχήματα που είναι αγορασμένα μετά το 2006 και οι τιμές τους διαμορφώνονται ως εξής:

Από 1.072 κ.ε. έως 1.357 κ.ε. – 135 ευρώ

Από 1.358 κ.ε. έως 1548 κ.ε. – 255 ευρώ

Από 1.549 κ.ε. έως 1.738 κ.ε. – 280 ευρώ

Από 1.739 κ.ε. έως 1.928 κ.ε. – 320 ευρώ

Από 1.929 κ.ε. έως 2.357 κ.ε. – 690 ευρώ

Από 4.001 κ.ε. και άνω -1.380 ευρώ

Υπενθυμίζεται ότι εάν κάποιος μετά την παρέλευση του διαστήματος που έχει πληρώσει, δεν καταθέσει και πάλι τις πινακίδες τότε το πρόστιμο θα είναι βαρύ, ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου ποσού των ήδη καταβληθέντων δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα