Ποια χώρα οδηγεί την κούρσα της ανάκαμψης του τουρισμού στην Ευρώπη

Διαβάζεται σε 6'
Ποια χώρα οδηγεί την κούρσα της ανάκαμψης του τουρισμού στην Ευρώπη
Τουρκία iStock

Αποκαλυπτική και ιδιαίτερα αισιόδοξη για τον παγκόσμιο τουρισμό, είναι η έρευνα της διεθνούς έκθεσης τουρισμού WTM που ξεκίνησε τη Δευτέρα στο Λονδίνο. Ο τουρισμός στην Ευρώπη ξεπέρασε σε αξία τα νούμερα του 2019.

Με αισιόδοξα μηνύματα τόσο για τον ευρωπαϊκό όσο και για τον παγκόσμιο τουρισμό, άνοιξε τη Δευτέρα (06/11) τις πύλες της η διεθνής έκθεση τουρισμού του Λονδίνου WTM. Τα στοιχεία, που προκύπτουν από τη μεγάλη μελέτη που διεξάγει κάθε χρόνο, δείχνουν ότι η αξία των τουριστών που ταξιδεύουν στην Ευρώπη έχει επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα, με τον εσωτερικό τουρισμό στην περιοχή να είναι επίσης σε θετικό πρόσημο.

Η έρευνα «WTM Global Travel Report», που έγινε συνεργασία με την Tourism Economics, αποκάλυψε ότι για το τρέχον έτος, τα εισερχόμενα ταξίδια στην Ευρώπη θα έχουν 19% μεγαλύτερη αξία σε σχέση με το 2019 – σε όρους δολαρίου – αν και ο αριθμός των επισκέψεων έχει μειωθεί κατά 3% από 440 εκατομμύρια το 2019 σε 428 εκατομμύρια το 2023.

Η ελληνική αποστολή με επικεφαλής την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και αντιπροσωπεία του ΕΟΤ, βρίσκεται ήδη στο Λονδίνο. Η χώρα μας συμμετέχει με περίπτερο 900 τ.μ. , μέσα στο οποίο βρίσκονται 72 συνεκθέτες, μεταξύ των οποίων φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης Α και Β βαθμού, αεροπορικές εταιρείες, ελληνικά αεροδρόμια, ξενοδοχεία, ταξιδιωτικά γραφεία, startups τουρισμού και άλλες ελληνικές επιχειρήσεις.

Ποιες χώρες κατάφεραν να ανακάμψουν – Στην 3η θέση η Τουρκία

Η Ευρώπη -που η έρευνα περιλαμβάνει το Ηνωμένο Βασίλειο και την Τουρκία- είναι η περιοχή με τον υψηλότερο όγκο και αξία εισερχόμενων επισκεπτών. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι μεγαλύτεροι προορισμοί έχουν ανακάμψει σημαντικά. Η Ισπανία και η Γαλλία, οι δύο μεγαλύτερες αγορές σε εισερχόμενο τουρισμό, παρουσιάζουν άνοδο 33% και 31% αντίστοιχα σε σχέση με το 2019.

Η Τουρκία όμως κατάφερε να ξεπεράσει σε επιδόσεις και τις δύο χώρες, όντως η τρίτη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής – η οποία το 2019 είχε σημειώσει αύξηση στις αφίξεις ξένων τουριστών κατά 73%.

Η Κροατία, η δέκατη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής, αναδεικνύεται ως άλλη μία χώρα με κορυφαίες επιδόσεις, με το 2023 να αναμένεται να είναι 51% πάνω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία.

Στη 2η θέση θα βρεθεί η Τουρκία το 2024

Η συνεχιζόμενη απήχηση της Τουρκίας ως εισερχόμενου προορισμού, αναμένεται να την κατατάξει στη δεύτερη χώρα σε αξία στην Ευρώπη, ξεπερνώντας τη Γαλλία, η οποία πέφτει στην 3η θέση, παρά το γεγονός ότι σημειώνει ανάπτυξη από έτος σε έτος μεταξύ 2023 και 2024. Η έκθεση προβλέπει επίσης ότι η Πορτογαλία θα κερδίσει μερίδιο αγοράς το 2024.

Τα εισερχόμενα ταξίδια αναψυχής στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι σταθερά σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Το Ηνωμένο Βασίλειο θα κλείσει το 2023 με την ίδια αξία με το 2019, την πιο αδύναμη απόδοση από τις δέκα αγορές που αναλύθηκαν, οι οποίες είναι όλες μπροστά. Το επόμενο έτος το Ηνωμένο Βασίλειο θα σημειώσει μικρή άνοδο σε σχέση με το 2019, σε αντίθεση με άλλες χώρες.

Συνεχίζεται η ανάπτυξη για Ισπανία, Γαλλία και Τουρκία μέχρι το 2033

Σχετικά με τις εισερχόμενες τάσεις μέχρι το 2033, η έκθεση δείχνει ότι η Ισπανία, η Γαλλία και η Τουρκία θα συνεχίσουν την αναπτυξιακή τους τροχιά, αυξάνοντας την αξία τους κατά 74%, 80% και 72% αντίστοιχα. Ωστόσο, η Γαλλία και η Τουρκία θα πέσουν μια θέση στην πρώτη δεκάδα των χωρών εισερχόμενου τουρισμού, με την Ταϊλάνδη να παίρνει τη θέση τους μετά από μια αύξηση 178%, που την ωθεί στην τέταρτη θέση πίσω από τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ισπανία.

Οι τάσεις του 2033 εξετάζουν επίσης τα εξερχόμενα ταξίδια αναψυχής. Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει καλύτερες επιδόσεις, με την αξία της εξερχόμενης αγοράς του να αυξάνεται κατά 58% μεταξύ 2024 και 2033, όταν υπολογίζεται σε δολάρια. Το ποσοστό αυτό είναι καλύτερο από αυτό της Γερμανίας (αύξηση 52%), αλλά όχι και σε σχέση με της Γαλλίας (86%) και της Ισπανίας (92%).

Δυνατός ο εσωτερικός τουρισμός

Ο εσωτερικός τουρισμός στις διάφορες χώρες της Ευρώπης κινείται επίσης θετικά. Η εγχώρια αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου το 2023 είναι από τις ισχυρότερες σε όλη την περιοχή, ξεπερνώντας την αξία του 2019 (μετρούμενη σε ευρώ) κατά 28%. Η Γερμανία παραμένει ο ηγέτης της αγοράς στην περιοχή για τον εσωτερικό τουρισμό, αλλά είναι μόλις 17% μπροστά από το 2019.

Η αξία του εγχώριου τουρισμού θα συνεχίσει να αυξάνεται μέχρι το 2024, με όλες τις μεγάλες αγορές να παραμένουν μπροστά από το 2019. Αυτό περιλαμβάνει την Τουρκία, της οποίας η εγχώρια τουριστική βιομηχανία καταγράφει επίσης σημαντική ανάπτυξη σε ποσοστιαία βάση. Στο τέλος του τρέχοντος έτους, η αξία του εσωτερικού τουρισμού θα αυξηθεί κατά 53% σε σύγκριση με το 2019 με την αύξηση να συνεχίζεται το 2024.

Ανακάμπτουν τα ταξίδια αναψυχής

Η έρευνα της WTM, αποκαλύπτει ότι ο αριθμός των ταξιδιών αναψυχής που πραγματοποιήθηκαν το 2023 θα είναι μόλις 10% χαμηλότερος από ό,τι τη χρονιά πριν από την πανδημία. Ωστόσο, η αξία αυτών των ταξιδιών, σε όρους δολαρίων, θα κλείσει το έτος με θετικό πρόσημο σε σχέση με το ’19. Η έκθεση εξηγεί ότι η πίεση στο κόστος καυσίμων, προσωπικού και χρηματοδότησης για τον τομέα των αερομεταφορών είναι από τους παράγοντες που αυξάνουν τις τιμές.

Η ζήτηση για ταξίδια αναψυχής το 2024 θα είναι καλή, με τον εγχώριο τουρισμό να συνεχίζει να έχει καλές επιδόσεις. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας είναι ισχυρή. Μέχρι το 2033 οι δαπάνες για ταξίδια αναψυχής αναμένεται να διπλασιαστούν σε σχέση με τα επίπεδα του 2019. Μάλιστα σημαντική θα είναι η αύξηση του αριθμού των νοικοκυριών στην Κίνα, την Ινδία και την Ινδονησία που μπορούν να αντέξουν οικονομικά διεθνή ταξίδια.

Ποιοι προορισμοί θα είναι πρώτοι την επόμενη δεκαετία

Οι προορισμοί που ακολουθούν μια τριψήφια αύξηση της αξίας των εισερχόμενων ταξιδιών αναψυχής την επόμενη δεκαετία, περιλαμβάνουν την Κούβα (αύξηση 103%), τη Σουηδία (179%), την Τυνησία (105%), την Ιορδανία (104%) και την Ταϊλάνδη (178%).

Σχετικά με την κλιματική αλλαγή, η έκθεση αναφέρει ότι ο κύριος αντίκτυπος της θα είναι η μετατόπιση της ζήτησης και οι αλλαγές στην εποχικότητα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα