Τράπεζες: Η ευκαιρία του ψηφιακού μετασχηματισμού

Υποκατάστημα τράπεζας
Υποκατάστημα τράπεζας EUROKINISSI

Η ψηφιοποίηση του εγχώριου πιστωτικού συστήματος αποτελεί κεντρικό στόχο της στρατηγικής των τραπεζών για το αμέσως προσεχές διάστημα καθώς ο κορονοϊός έχει και ένα απροσδόκητα θετικό αποτέλεσμα για το πιστωτικό σύστημα.

Την ώρα που οι διοικήσεις των ελληνικών τραπεζών δίνουν καθημερινή μάχη για να περιορίσουν τις συνέπειες του κορωνοϊού στη δομή, την λειτουργία τους και βέβαια στα οικονομικά τους αποτελέσματα, διαπιστώνουν ταυτόχρονα ότι η κρίση έχει και ένα απροσδόκητα θετικό αποτέλεσμα για το πιστωτικό σύστημα.

Πρόκειται για την πρόοδο που πέτυχαν στον τομέα του ψηφιακού τους μετασχηματισμού, καθώς ο κορωνοϊός ενεργοποίησε την ψηφιοποίηση του μεγαλύτερου μέρους των τραπεζικών εργασιών για την εξυπηρέτηση της πελατείας τους. 

Όλες οι συνήθεις τραπεζικές συναλλαγές -όπως είναι οι κάθε φύσεως πληρωμές προς δημόσιους οργανισμούς, ταμεία, εφορίες, μεταφορές ποσών, εμβάσματα κλπ.- μπορούν να πραγματοποιηθούν πλέον μέσα από τα εναλλακτικά δίκτυα.

Κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι άλλωστε το γεγονός ότι όλες οι διοικήσεις των ελληνικών τραπεζών κατά την ανακοίνωση των οικονομικών τους αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο του 2020 έκαναν ιδιαίτερη αναφορά στην ταχύτατη ψηφιοποίηση των εργασιών τους.

Είναι πλέον σαφές, τονίζει στο news247.gr υψηλόβαθμο τραπεζικό στέλεχος, ότι η ψηφιοποίηση του εγχώριου πιστωτικού συστήματος αποτελεί κεντρικό στόχο της στρατηγικής από εδώ και στο εξής χαρακτηρίζοντάς την ακόμη και πρόκληση επιβίωσης στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται ταχύτατα για τις τράπεζες.

Στο πεδίο αυτό, οι τράπεζες θα επενδύσουν σημαντικά κεφάλαια, επιδιώκοντας να αυξήσουν την πελατεία και τα έσοδά τους, μέσω της εξοικονόμησης κόστους εξυπηρέτησης και απελευθέρωσης πόρων ώστε να δοθεί έμφαση στις εμπορικές δραστηριότητες.

Αλλαγές με καταιγιστικούς ρυθμούς

Η μεταμόρφωση των τραπεζών ολοκληρώνεται, με καταιγιστικούς ρυθμούς, με την ψηφιοποίησή τους.

Στις παρουσιάσεις αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2020, η Τράπεζα Πειραιώς ανέφερε ότι το 95% των συναλλαγών διενεργείται μέσω winbank, όπου οι νέες εγγραφές οκταπλασιάστηκαν. Στο internet banking σημειώθηκε αύξηση νέων χρηστών 433%, ενώ οι ηλεκτρονικές συναλλαγές ανά εβδομάδα κινήθηκαν με ρυθμό αύξησης 25%.

Στη Eurobank τον Απρίλιο, το 60% των συναλλαγών πραγματοποιήθηκε μέσω ψηφιακών καναλιών, με 3.000 πελάτες να εξυπηρετούνται ανά λεπτό. Σε συγκρίσιμη βάση με το περυσινό α΄ τετράμηνο, το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου 2020, η Τράπεζα είχε αύξηση 36% στους ενεργούς ψηφιακούς χρήστες, 26% στις νέες εγγραφές, 17% στις εγχρήματες ψηφιακές συναλλαγές και 22% στις ψηφιακές πωλήσεις. Στο mobile banking, οι χρήστες, από 47% το περυσινό α΄ τετράμηνο, αυξήθηκαν φέτος στο 53%. Αντίστοιχα, ο όγκος των συναλλαγών μέσω κινητού τηλεφώνου, αυξήθηκε από το 17% στο 23%.

Στην Εθνική Τράπεζα οι συναλλαγές μέσω ψηφιακών καναλιών αυξήθηκαν στο α΄ τρίμηνο 2020 περισσότερο από 60% σε ετήσια βάση, με περίπου 50% μείωση να σημειώνεται στις συναλλαγές στο κατάστημα. Οι ενεργοί χρήστες των ψηφιακών καναλιών της Τράπεζας έφτασαν τους 1,4 εκατομμύρια τον Απρίλιο, παρουσιάζοντας αύξηση 51% σε ετήσια βάση, ενώ περισσότεροι από 130.000 πελάτες έκαναν ψηφιακό on – boarding (άνοιγμα λογαριασμού από το κινητό τηλέφωνο) από τις αρχές του χρόνου.

Παρουσιάζοντας πρόσφατα τις νέες ψηφιακές της υπηρεσίες για τις επιχειρήσεις, η διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας είχε αναφέρει πως τον Απρίλιο η τράπεζα είχε 100.000 νέες εγγραφές στο digital banking, 50.000 online πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ η χρήση των ηλεκτρονικών δικτύων από το 40% εκτοξεύτηκε στο 60%. Επιπλέον, μόνο 5% των συναλλαγών έγινε με φυσική παρουσία στο κατάστημα και το υπόλοιπο μέσω ATMs. Στα ηλεκτρονικά κανάλια της τράπεζας μεταφέρθηκαν, λόγω της κρίσης, επιπλέον 25% των εγχρήματων συναλλαγών και αν συνυπολογιστούν και οι μη εγχρήματες, η αύξηση ανήλθε σε 50%.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Τράπεζες
SHARE:

24Media Network