Υποχώρησε ο πληθωρισμός τον Αύγουστο

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΑΦΑΙΡΕΣΑΝ ΤΡΟΦΙΜΑ ΑΠΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΚΑΙ ΤΑ ΜΟΙΡΑΣΑΝ ΣΕ ΠΟΛΙΤΕΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΑΦΑΙΡΕΣΑΝ ΤΡΟΦΙΜΑ ΑΠΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΚΑΙ ΤΑ ΜΟΙΡΑΣΑΝ ΣΕ ΠΟΛΙΤΕΣ MOTIONTEAM

Στο 1,7% περιορίσθηκε τον Αύγουστο η άνοδος του πληθωρισμού, από 2,4% τον Ιούλιο εφέτος και 5,5% τον Αύγουστο του 2010

Θετικά επέδρασαν στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, τόσο οι θερινές εκπτώσεις (ένδυση, υπόδηση), όσο και οι μικρότερες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων εφέτος, ενώ σημαντικό ρόλο διαδραμάτισαν και οι αλλαγές στη στάθμιση των προϊόντων και υπηρεσιών στο "καλάθι της νοικοκυράς".

Ειδικότερα, η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε τα εξής:

Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Αυγούστου 2011, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2010, προκύπτει αύξηση 1,7% έναντι αύξησης 5,5% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση το 2010 προς το 2009.

Η εξέλιξη αυτή, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

*Κατά 2,6% της ομάδας "Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά.

*Κατά 1,3% της ομάδας "Αλκοολούχα ποτά και καπνός", λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων.

*Κατά 8,2% της ομάδας "Στέγαση", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και της ύδρευσης και αποχέτευσης .

*Κατά 1,2% της ομάδας "Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

*Κατά 4,4% της ομάδας "Μεταφορές", λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.

*Κατά 0,7% της ομάδας "Επικοινωνίες", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

*Κατά 0,2% της ομάδας "Εκπαίδευση", λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων .

*Κατά 0,7% της ομάδας "Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια", λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων- καφενείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

(Κατά 2,6% της ομάδας "Άλλα αγαθά και υπηρεσίες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

*Κατά 11% της ομάδας "Ένδυση και υπόδηση", λόγω μείωσης των τιμών εξαιτίας των γενικών θερινών εκπτώσεων.

*Κατά 0,4% της ομάδας "Υγεία", λόγω μείωσης των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και των ιδιωτικών κλινικών.

Ο Γενικός Δείκτης, τον Αύγουστο 2011, σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2011, παρουσίασε μείωση 1,4% έναντι μείωσης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Εξάλλου, ο Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή αυξήθηκε τον Αύγουστο κατά 1,4%, από 2,1% τον Ιούλιο εφέτος και 5,6% τον Αύγουστο πέρυσι.

SHARE:

24Media Network