Αγνοούν τους απόδημους Έλληνες: Στην τύχη τους τα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας σε Γαλλία, Βέλγιο και Ολλανδία

Αγνοούν τους απόδημους Έλληνες: Στην τύχη τους τα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας σε Γαλλία, Βέλγιο και Ολλανδία
H Νίκη Κεραμέως Aris OIkonomou/ SOOC

Το Υπουργείο Παιδείας κωφεύει στις αγωνιώδεις εκκλήσεις των Ελλήνων σε Γαλλία, Βέλγιο και Ολλανδία για στελέχωση των Τμημάτων Ελληνικής Γλώσσας την ώρα που τα κενά είναι τεράστια. Δείτε σε video τι υποστηρίζουν οι γονείς.

Πριν ακριβώς μία εβδομάδα ενημερώναμε τους αναγνώστες του NEWS 24/7 για τα πολύ μεγάλα προβλήματα στελέχωσης που αντιμετωπίζουν τα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας στο Παρίσι και στα περίχωρά του.

Το πρόβλημα τελικά αφορά όχι μόνο τη γαλλική πρωτεύουσα αλλά τουλάχιστον τρεις χώρες (Γαλλία, Ολλανδία, Βέλγιο) στις οποίες διαμένουν ουκ ολίγοι Ελληνες μετανάστες με τις οικογένειές τους και στις οποίες ο ελληνικός πληθυσμός έχει αυξηθεί τα τελευταία 12 χρόνια.

Πρόκειται δηλαδή για μία γενικευμένη κατάσταση, η οποία προβληματίζει ιδιαίτερα τους συμπατριώτες μας στις τρεις αυτές χώρες οι οποίοι νιώθουν πολλές φορές Έλληνες δεύτερης κατηγορίας, αφού διαπιστώνουν ότι τα παιδιά τους δεν έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν όπως πρέπει τη μητρική τους γλώσσα.

Παρίσι: Μείον τέσσερις εκπαιδευτικοί και φαινόμενα διαρροών

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Συνεχίζοντας την έρευνά μας για την πραγματικότητα στο Παρίσι, αποφασίσαμε να δώσουμε τον λόγο στους Ελληνες που στέλνουν τα παιδιά τους στα ΤΕΓ για να μάθουν σωστά την ελληνική γλώσσα, αλλά και σε μία Γαλλίδα πολίτη η οποία μαθαίνει στα ίδια τμήματα τα Ελληνικά και η οποία έχει καταγράψει επίσης τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό που παίζουν κομβικό ρόλο και στα δικά της μαθήματα.

Όπως θα δείτε (και θα διαβάσετε) οι συνέπειες της έλλειψης εκπαιδευτικών συνοψίζονται ως εξής:

  • Οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να κάνουν μάθημα σε τάξεις οι οποίες εμπεριέχουν παιδιά πολλών και διαφορετικών επιπέδων στην εκμάθηση των Ελληνικών.
  • Για να καλυφθούν τα κενά νηπιαγωγοί αναγκάζονται να κάνουν μαθήματα σε παιδιά του δημοτικού σχολείου.
  • Αρχίζει και παρατηρείται διαρροή μαθητών, αφού πολλοί γονείς, απογοητευμένοι από τα κενά, δεν στέλνουν τα παιδιά τους στα ΤΕΓ.

Ο λόγος πρώτα στη Γαλλίδα η οποία μαθαίνει την ελληνική γλώσσα σε ΤΕΓ του Παρισιού: “Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν μαθήματα Ελληνικών στο Παρίσι και σε όλη τη Γαλλία. Πρώτα κυρίως για τις οικογένειες Ελλήνων που ζουν στη Γαλλία και τα παιδιά τους, να έχουν σχέση με τη γλώσσα της πατρίδας τους. Είναι όμως σημαντικό και για τους Γάλλους να μάθουν Ελληνικά, για να έρθουν σε επαφή με τη λογοτεχνία και την ιστορία της Ελλάδας. Άρα τα τμήματα πρέπει να έχουν περισσότερους καθηγητές έτσι, ώστε να μην συγκεντρώνονται πολλοί μαθητές στο ίδιο τμήμα”.

Ακολουθούν δύο Ελληνίδες μητέρες των οποίων τα παιδιά φοιτούν στο σχολείο του Αγίου Στεφάνου:

Η πρώτη: ο κτήριο μας παραχωρείται από το γαλλικό δημόσιο, είναι ένα γαλλικό λύκειο που το έχουμε στη διάθεσή μας μία φορά την εβδομάδα για 2,5 ώρες. Ως αντάλλαγμα οι Έλληνες εκπαιδευτικοί κάνουν Ελληνικά σε Γάλλους μαθητές. Τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζουμε ένα πρόβλημα με την έλλειψη εκπαιδευτικών. Το πρόβλημα αυτό εφέτος έχει κορυφωθεί. Το αποτέλεσμα είναι να βρίσκονται μέσα στο ίδιο τμήμα τρία διαφορετικά επίπεδα μαθητών, τα οποία πρέπει να κάνουν συνδιδασκαλία μέσα σ’ένα πολύ συμπυκνωμένο ωράριο. Θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να στελεχώσει το σχολείο μας με εκπαιδευτικούς. Ετσι δεν θα κινδυνεύσουμε να χάσουμε το κτήριο.

Η δεύτερη: Είμαι μητέρα δύο παιδιών που φοιτούν στο σχολείο του Αγίου Στεφάνου. Θα ήθελα να εστιάσω στην προσπάθεια που γίνεται από όλους τους γονείς για να φέρνουμε τα παιδιά μας κάθε Παρασκευή εδώ και να έχουν έστω τις δύο ώρες αυτές μάθημα Ελληνικών. Κατά την περίοδο της κρίσης βρεθήκαμε εδώ πολλοί Ελληνες και ο απώτερος σκοπός μας είναι κάποια στιγμή να γυρίσουμε πίσω. Θεωρούμε, άρα, απαραίτητο τα παιδιά μας να μιλούν σωστά την ελληνική γλώσσα για να μπορούν να ενταχθούν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα από τις δομές της δημόσιας παιδείας, γι’ αυτό και το αίτημά μας προς το Υπουργείο είναι να στελεχώσει το σχολείο με εκπαιδευτικούς.

Τέλος, μάς μιλά μητέρα που έχει τα τρία παιδιά της στο σχολείο της Σαστρουβίλ: Το σχολείο της Σαστρουβίλ βρίσκεται περίπου 15 χιλιόμετρα μακριά από το κέντρο του Παρισιού και εξυπηρετεί κυρίως οικογένειες που ζουν στα δυτικά προάστια της πόλης. Τις αίθουσες τις παραχωρεί η Ιερά Μητρόπολη Γαλλίας και είναι πλήρως εξοπλισμένες.

Αρχικά το μάθημα των ελληνικών ήταν τρίωρο αλλά πλέον διαρκεί μόνο μιάμιση ώρα. Το πρόβλημα εφέτος έγινε οξύτερο, γιατί υπάρχει μόνο μία νηπιαγωγός η οποία πρέπει να κάνει μάθημα στο νηπιαγωγείο αλλά και σε όλες τις τάξεις του δημοτικού. Το γυμνάσιο και το λύκειο δεν λειτουργούν καθόλου γιατί δεν υπάρχει φιλόλογος.

Τα παιδιά έχουν χωριστεί σε δύο επίπεδα, το πρώτο περιλαμβάνει τα παιδιά του νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του δημοτικού και το δεύτερο τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων του δημοτικού. Φυσικά η ποιότητα του μαθήματος έχει υποβαθμιστεί γιατί ο εκπαιδευτικός προσπαθεί να διδάξει Ελληνικά σε παιδιά διαφορετικών επιπέδων και ηλικιών. Πολλοί γονείς σταμάτησαν να φέρνουν τα παιδιά τους, γιατί θεωρούν ότι το μάθημα υπό αυτές τις συνθήκες είναι απλά ένα χάσιμο χρόνου.

Πολλά από τα παιδιά είναι τρίτης και τέταρτης γενιάς Ελληνες και απόγονοι μικρασιατών προσφύγων. Η Σαστρουβίλ ήταν η πόλη που η Γαλλία έδωσε στην Ελλάδα για εγκατάσταση προσφύγων της μικρασιατικής καταστροφής. Οι εν λόγω Έλληνες έχουν διατηρήσει την ελληνικότητά τους για δεκαετίες χάρη στο σχολείο που είναι ίσως ο μόνος σύνδεσμός τους με την Ελλάδα σήμερα. Θέλουμε να κρατήσουμε το σχολείο ανοιχτό, γι’ αυτό χρειαζόμαστε εκπαιδευτικούς έτσι ώστενα φέρουμε σε πέρας αυτήν την προσπάθεια.

Μπορείτε να ακούσετε και να δείτε τις τέσσερις κυρίες στο video που ακολουθεί:

Το ρεπορτάζ θα ήταν σαφώς ελλιπές αν δεν δίναμε βήμα σε έναν/μία από τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα ΤΕΓ του Παρισιού.

Υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας ο/η εκπαιδευτικός που μίλησε στο NEWS 24/7 τόνισε αρχικά ότι πλέον είμαστε 7 εκπαιδευτικοί στο Παρίσι ενώ πέρυσι ήμασταν 11. Οι συνθήκες της δουλειάς δεν έχουν καμία σχέση με αυτές στην Ελλάδα και μ’ αυτό που οι περισσότεροι φαντάζονται. Η κατάσταση δεν είναι διαχειρίσιμη όταν γίνεται συνδιδασκαλία σε πολλά επίπεδα. Παρόλα αυτά γίνεται πολύ μεγάλη προσπάθεια να επιτελέσουμε το έργο μας αποτελεσματικά και να μην υπάρχει διαρροή. Προσπαθούμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των μαθητών και τις προσδοκίες των γονέων πολλοί από τους οποίους έρχονται από μακριά. Το σχολείο αποτελεί γι’ αυτούς κύτταρο ελληνικού πολιτισμού, ενισχύει την ελληνική ταυτότητα των παιδιών και τα κάνει να νιώθουν περήφανα γι’ αυτήν”.

Συνεχίζει υπογραμμίζοντας ότι “σας μίλησα για δύσκολες συνθήκες όχι μόνο γιατί καλούμαστε να κάνουμε μάθημα σε παιδιά διαφορετικών επιπέδων αλλά γιατί επωμιζόμαστε διοικητικά και γραμματειακά καθήκοντα ως υπεύθυνοι/υπεύθυνες των σχολείων. Και όχι μόνο αυτό. Στο Παρίσι ουδείς νοικιάζει σπίτι αν δεν έχει εγγυητή και για κάποιον που έρχεται για πρώτη φορά εδώ είναι πολύ δύσκολο να βρει. Η πρεσβεία εγγυάται για όλους τους υπόλοιπους υπαλλήλους της, αλλά όχι για μας”.

Είναι επίσης σαφές, όπως μάς τονίστηκε, ότι “πολλές φορές εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται ως ωρομίσθιοι από τους γονείς έτσι ώστε να καλυφθούν τα κενά. Την ίδια ώρα υπάρχουν τέσσερις συνάδελφοι εκπαιδευτικοί στο Παρίσι έχοντας ξεπεράσει την εξαετία απόσπασης. Εφέτος όμως δεν τους ανανεώθηκε η απόσπαση αν και προχώρησαν στο σχετικό αίτημα”.

Και αυτό ενώ θα ήταν χρήσιμο να τονίσουμε ότι το επιμίσθιο για την εκτός έδρας αμοιβή δίνεται μόνο τα τέσσερα πρώτα χρόνια της απόσπασης ενώ εν συνεχεία “κόβεται”. Το στοιχείο αυτό λειτουργεί αποθαρρυντικά για όσους θέλουν να συνεχίσουν το έργο τους σε ΤΕΓ. Μιλάμε πάντα για εκπαιδευτικούς που διασφαλίζουν την απρόσκοπτη σύνδεση με την Ελλάδα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους μικρούς Έλληνες μαθητές στην αλλοδαπή.

Η εμφάνιση Κεραμέως

Έχει ενδιαφέρον το ότι για πρώτη φορά κλήθηκε να πάρει θέση για το θέμα και η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως η οποία μίλησε σε πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ την Κυριακή (αφού πρώτα ακούστηκαν στην ίδια εκπομπή τα σχετικά αιτήματα της ελληνικής κοινότητας στο Παρίσι).

Πέρα από τις γενικόλογες διατυπώσεις (“πιστεύουμε πάρα πολύ στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση.Δεν είναι μόνο φορέας διδασκαλίας της γλώσσας, αλλά φορέας διδασκαλίας της ιστορίας και της κουλτούρας μας”), η Υπουργός τόνισε και τα εξής: “Πρέπει να σας πω ότι οι αποσπάσεις ολοκληρώνονται πολύ νωρίτερα από ποτέ. Η πολιτεία μεριμνά και στέλνει εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα, τους στερεί από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δηλαδή για να υπηρετήσουν τα σχολεία αυτά. Πρέπει να σας πω ότι οι εφετινές αποσπάσεις ολοκληρώθηκαν μέχρι τις 15 Αυγούστου.

Να διακρίνουμε τι γίνεται εδώ. Υπάρχουν τα σχολεία όπου διδάσκεται η γλώσσα υπάρχουν και τα ΤΕΓ. Στα μεν σχολεία δεν υπάρχουν κενά. Σε ό,τι αφορά τα ΤΕΓ θέλει μία προσοχή. Υπάρχουν τα αναγνωρισμένα και τα μη αναγνωρισμένα. Αν θέλει κάποιος να αναγνωριστεί υπάρχει μία διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί. Η ελληνική πολιτεία οφείλει να υπηρετεί κατά προτεραιότητα τα αναγνωρισμένα ΤΕΓ. Από εκεί και πέρα είμαστε πάντα στη διάθεση της κοινότητας. Η ελληνική πολιτεία αξιοποιεί ένα πολύ μεγάλο τμήμα του εκπαιδευτικού δυναμικού για τα σχολεία του εξωτερικού. Και το κάνουμε γιατί είναι εξαιρετικά σημαντικό. Είμαστε λοιπόν στη διάθεση οποιουδήποτε για να συζητήσουμε την καλύτερη στελέχωση των δομών”.

Μισές αλήθειες

Η Υπουργός Παιδείας δεν φάνηκε επαρκώς προετοιμασμένη. Ας δούμε γιατί:

Είπε: “Οι αποσπάσεις ολοκληρώθηκαν μέχρι τις 15 Αυγούστου”.

Τι ισχύει: Στην πραγματικότητα οι αποσπάσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα. Μόλις την Κυριακή, ελάχιστες ώρες μετά την τηλεοπτική εμφάνιση της κα Κεραμέως, έγινε γνωστό ότι η φιλόλογος που επρόκειτο να αναλάβει υπηρεσία στο Παρίσι ενημέρωσε ότι αποσπάστηκε τελικά εντός Ελλάδας! Έχει ήδη μάλιστα μετακομίσει στην πόλη στην οποία πρόκειται να διδάξει. Αυτό η ελληνική κοινότητα το έμαθε, όπως είπαμε, την Κυριακή 22 Οκτωβρίου.

Είπε: “Οι αποσπάσεις έγιναν πιο νωρίς ποτέ και προτεταιότητά μας είναι να ενισχύουμε αναγνωρισμένα ΤΕΓ”.

Τι ισχύει: Το κυρίως επίδικο δεν είναι παρόλα αυτά το πότε ολοκληρώθηκαν οι αποσπάσεις, αλλά το πόσες τελικά έγιναν. Παρατηρείται παντού μία μείωση και μη αναπλήρωση των κενών. Και μιλάμε για ΤΕΓ με πολύ περισσότερους από 40 μαθητές με τους οποίους αναγνωρίζεται επισήμως από την πολιτεία ένα ΤΕΓ. Αλλά για τα μη “αναγνωρισμένα” τι ακριβώς προτείνει η Υπουργός; Να χρηματοδοτούν τα μαθήματα εξ ολοκλήρου οι γονείς;

Είπε: “Η πολιτεία μεριμνά και στέλνει εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα, τους στερεί από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δηλαδή για να υπηρετήσουν τα σχολεία αυτά”.

Τι ισχύει: Κανείς δεν στερεί τίποτα από κανέναν. Είναι συμβατική υποχρέωση της πολιτείας να ενισχύει τα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας ανά τον κόσμο. Το έκανε ανέκαθεν. Δεν χαρίζει κάτι, επιτελεί το καθήκον της.

Είπε: “Είμαστε λοιπόν στη διάθεση οποιουδήποτε για να συζητήσουμε την καλύτερη στελέχωση των δομών”.

Τι ισχύει: Στο γραφείο της υπάρχει τουλάχιστον μία σχετική επιστολή από την ελληνική κοινότητα της Ολλανδίας εδώ και 45 ημέρες. Η επιστολή δεν έχει απαντηθεί.

Βέλγιο: Οκτώ εκπαιδευτικοί λιγότεροι και έλλειψη σοβαρότητας από το Υπουργείο

To Βέλγιο, ως γνωστόν, φιλοξενεί πολλούς Ελληνες οικονομικούς μετανάστες ήδη από τη δεκαετία του ’60. Κατά τα χρόνια της κρίσης, από το 2010 και μετά δηλαδή, η βελγική επικράτεια φιλοξενεί και μία νέα γενιά Ελλήνων μεταναστών που βρήκαν στο Βέλγιο μία διέξοδο από τη ζόφο των μνημονίων.

Στη χώρα υπάρχουν Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας στην πρωτεύουσα, τις Βρυξέλλες, καθώς και στη Γάνδη, το Γκενκ, το Μέχελεν και την έδρα του ΝΑΤΟ.

Αυτό που ζούμε εφέτος στα ΤΕΓ δεν έχει ξαναγίνει” μάς λέει Έλληνας γονέας του οποίο το παιδί φοιτά σ’ ένα από τα τμήματα. “Εχουν κοπεί ώρες, οι εκπαιδευτικοί είναι πλέον 39 ενώ μέχρι πέρυσι ήταν 47. Απευθυνθήκαμε στην επικεφαλής του συντονιστικού γραφείου εκπαίδευσης των Βρυξελλών, στην κα Κολλάρα, και μάς είπε ότι πρέπει να σεβόμαστε τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων. Μα και εμείς Έλληνες φορολογούμενοι είμαστε και θέλουμε τα παιδιά μας να μάθουν την ελληνική γλώσσα”.

Συνεχίζει λέγοντας ότι “η λογική του Υπουργείου Παιδείας είναι καθαρά λογιστική, θέλουν ο εκπαιδευτικός να συμπληρώνει τις ώρες του. Η συγκεκριμένη προσέγγιση όμως δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα. Έχουν τη δυνατότητα να αποσπάσουν και άλλους εκπαιδευτικούς στο Βέλγιο και όμως δεν το κάνουν”.

“Κατά τη γνώμη μου αυτό δείχνει μία έλλειψη σοβαρότητας και μία προχειρότητα. Επίσης στα ΤΕΓ οι επικεφαλής εκτός από την καθαρά εκπαιδευτική δουλειά μέσα στις τάξεις, επωμίζονται και το διοικητικό κα γραμματειακό φόρτο. Είναι πολύ μεγάλος ο όγκος της δουλειάς. Και βέβαια παρατηρείται το φαινόμενο, όπως και στη Γαλλία, παιδιά διαφόρων επιπέδων γνώσης της ελληνικής να συνωστίζονται στην ίδια τάξη, καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα για περισσότερα τμήματα. Την ίδια ώρα νηπιαγωγοί αναγκάζονται να κάνουν μάθημα σε παιδιά ηλικίας δημοτικού για να συμπληρώνουν ώρες”.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί στα ΤΕΓ του Βελγίου είναι και το ακόλουθο παράδειγμα από το τμήμα του Αντερλεχτ: “Τα παιδιά στο Αντερλεχτ, συνήθως τρίτης και τέταρτης γενιάς Ελλήνων, πήγαιναν στο ΤΕΓ κάθε Τετάρτη και Σάββατο. Το κτήριο μαζί με όλα τα έξοδα λειτουργίας το πληρώνουν οι γονείς. Και όμως εφέτος, η μία μέρα “κόπηκε”, πλέον τα παιδιά κάνουν μάθημα μόνο το Σάββατο. Άρα, το κτήριο νοικιάζεται πλέον μόνο για μία μέρα, το Σάββατο. Πόσο βιώσιμη είναι αυτή η κατάσταση;”

Ως προς την αναγκαία, πέρα από κάθε αμφιβολία, ενίσχυση του εκπαιδευτικού προσωπικού, έχει δοθεί η υπόσχεση ότι μέσα στη χρονιά θα έρθει ένας ακόμη φιλόλογος. Ακόμα όμως και αν η υπόσχεση πραγματοποιηθεί, τα προβλήματα δεν θα λυθούν. Ένας κούκος, άλλωστε, δεν φέρνει την άνοιξη. Υπάρχει ΤΕΓ στο Βέλγιο, διαθέτει μόλις έναν εκπαιδευτικό ο οποίος έχει αναγκαστεί να “σπάσει” το τμήμα στα δύο και να κάνει από 2,5 ώρες σε κάθε “υποτμήμα” για να καλυφθούν οι ανάγκες.

Συνέπεια όλων των παραπάνω όπως τη μεταφέρει η πηγή του NEWS 24/7; “Κάθε χρόνο οι εγγραφές στα ΤΕΓ λιγοστεύουν και η ποιότητα των μαθημάτων μειώνεται”.

Αλήθεια, αυτό θέλουμε για τους Έλληνες της διασποράς;

Ολλανδία: Στείλαμε επιστολή πριν 1,5 μήνα-Μάς αγνόησαν

H Ολλανδία δεν συγκαταλεγόταν στις χώρες την οποία είχαν προτιμήσει οι μετανάστες της δεκαετίας του ’60. Ωστόσο αυτό άλλαξε στα χρόνια της κρίσης της δεκαετίας του 2010 όταν χιλιάδες συμπατριώτες μας βρήκαν στην ολλανδική επικράτεια τις κατάλληλες ευκαιρίες για μία νέα ζωή. Εκ των πραγμάτων έτσι αυξήθηκαν τα μέλη της ελληνικής κοινότητας στην Ολλανδία και φυσικά ο αριθμός των μαθητών στα ΤΕΓ.

Στην Ολλανδία” μάς αφηγείται Έλληνας γονέας στη χώρα “υπάρχουν τέσσερα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας, στη Χάγη, στο Ρότερνταμ, το Άμστερνταμ και την Ουτρέχτη. Αυτά τα τμήματα είχαν μέχρι πέρυσι συνολικά έξι εκπαιδευτικούς.

Η αύξηση των μαθητών είναι κάτι αξιοσημείωτο. Πριν τέσσερα χρόνια το σχολείο μας στη Χάγη είχε 120 μαθητές. Εφέτος έχει περισσότερους από 200! Το γεγονός αυτό όμως βάζει ένα δίλημμα στον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. Να αφήσει παιδιά εκτός ΤΕΓ ή να τα στοιβάξει σε μία τάξη στην οποία ήδη φοιτούν παιδιά με διαφορετικό επίπεδο κατάκτησης της ελληνικής γλώσσας;”

Στην Ολλανδία συμβαίνει και το εξής: Συμπληρώνουμε και με δικά μας χρήματα τα ποσά που χρειάζονται έτσι, ώστε να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερα τμήματα. Οι χώροι, επίσης, στους οποίους γίνονται τα μαθήματα, νοικιάζονται επίσης με δικά μας χρήματα. Η νέα κατάσταση όμως που διαμορώνεται εφέτος μας έχει προβληματίσει σοβαρά. Από τους έξι εκπαιδευτικούς που είχαμε στην Ολλανδία έφυγαν οι δύο χωρίς, προς το παρόν τουλάχιστον, να έχουν αντικατασταθεί”.

Το επιχείρημα από πλευράς Υπουργείου Παιδείας είναι και στην Ολλανδία το ίδιο: “Μάς λένε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν συμπληρώνουν ώρες. Αλλά αυτό είναι επιχείρημα δημιουργικής λογιστικής” τονίζει στο NEWS 24/7 ο Ελληνας γονέας.

Μάς δίνει και ένα παράδειγμα: “Πέρυσι για τα τέσσερα ΤΕΓ στις τέσσερις πόλεις, υπήρχε μόνο μία νηπιαγωγός. Τα μαθήματα γίνονταν Τετάρτη και Σάββατο. Η μία και μοναδική νηπιαγωγός λοιπόν ήταν υποχρεωμένη να καλύπτει όλες αυτές τις αποστάσεις χωρίς όμως το Υπουργείο να υπολογίζει τον χρόνο της μετακίνησης στις ώρες της. Πώς να συμπληρώσει έτσι τις απαραίτητες ώρες ένας εκπαιδευτικός που αναγκάζεται να πηγαίνει από πόλη σε πόλη, δύο φορές την εβδομάδα;

Και επίσης να πούμε και αυτό: Οι εκπαιδευτικοί κάνουν έξτρα γραμματειακή και διοικητική δουλειά ενώ βάζουν και έξτρα ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας για παιδιά που δεν μιλούν Ελληνικά χωρίς αυτές οι ώρες να τους αναγνωρίζονται. Το χειρότερο; Οι εκπαιδευτικοί εδώ έρχονται χωρίς καμία ιδιαίτερα επιμόρφωση και το κενό αυτό αναλαμβάνουν να το καλύψουν οι ίδιοι με δικά τους έξοδα. Για όλα αυτά τα θέματα στείλαμε αναλυτική επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας πριν περίπου 1,5 μήνα, αλλά η επιστολή αυτή δεν απαντήθηκε ποτέ. Υπογράψαμε έτσι και εμείς το σχετικό ψήφισμα διαμαρτυρίας το οποίο διακινήθηκε τις προηγούμενες ημέρες.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα