"Καθηλωτικά κενά εκπαιδευτικών" σε Ικαρία και Φούρνους καταγγέλλει η ΕΛΜΕ

Τάξη δημοτικού σχολείου (φωτογραφία αρχείου)
Τάξη δημοτικού σχολείου (φωτογραφία αρχείου) EUROKINISSI

Τι αναφέρει το αναλυτικό υπόμνημα της ΕΛΜΕ προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου και τη ΔΔΕ Σάμου.

Υπόμνημα προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου και τη ΔΔΕ Σάμου απέστειλε η ΕΛΜΕ Ικαρίας - Φούρνων, αναφορικά με τα ζητήματα των σχολικών μονάδων της περιοχής.

Όπως τονίζεται, «τα κενά στα σχολεία μας είναι και εφέτος καθηλωτικά και παραλύουν τη λειτουργία της πλειοψηφίας των σχολείων». Παράλληλα, γίνεται λόγος για σοβαρά κενά σε ειδικότητες σημαντικών ειδικοτήτων, ενώ άλλες «θεωρούνται πολυτέλειες και ως τέτοιες αντιμετωπίζονται και από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου».

Η ΕΛΜΕ υπογραμμίζει μάλιστα ότι «το σχολείο των Φούρνων από τις ελλείψεις δε συμπληρώνει καν τον απαιτούμενο αριθμό καθηγητών για να είναι στοιχειωδώς ένας σε κάθε τάξη κάθε ώρα του προγράμματος».

Για την Ειδική Αγωγή σημειώνεται ότι «αντί να θεωρηθεί θέμα πρώτιστης σημασίας [...] περνά σε δεύτερη μοίρα», κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να μη λειτουργούν τα τμήματα ένταξης, «ενώ το ΕΕΕΕΚ έχει προσωπικό αποτελούμενο από μόλις τρεις καθηγητές ειδικοτήτων και τη διευθύντρια».

Αναλυτικά το υπόμνημα της ΕΛΜΕ Ικαρίας - Φούρνων:

«Η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε για εμάς και τους μαθητές μας για μια φορά ακόμα, με ευχολόγια και φιοριτούρες από πλευράς του ΥΠΕΠΘ. Στο χαιρετισμό της για την έναρξη της σχολικής χρονιάς η Υπουργός Παιδείας μας προτρέπει να « συνεχίσουμε να επιτελούμε με γνώση και όρεξη το λειτούργημά μας» και «να εμπνέουμε τα παιδιά μας να αναζητούν διαρκώς τη γνώση και την αυτό-βελτίωση» . Σε ότι δε αφορά την ίδια την Πολιτεία, σε κάτι που προσομοιάζει σε  απόπειρα αυτοκριτικής σημειώνει πως πρέπει «..να στηρίζει έμπρακτα τους λειτουργούς και τα στελέχη της εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα, να βάζει τον πήχη ολοένα και ψηλότερα και να εργαστεί συλλογικά για να φτιάξει ένα καλύτερο σχολείο».

Η πραγματικότητα  όμως είναι πολύ διαφορετική: Για μια ακόμη χρονιά τα σχολεία ξεκινούν με κενά και προβλήματα στη λειτουργία τους για την επίλυση των οποίων δεν είναι αρκετή η δήλωση καλής θέλησης των εμπλεκομένων, αλλά  χρειάζεται η έμπρακτη ανάληψη των  ευθυνών για αυτή τη κατάσταση από όλες τις διοικητικές βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η δήλωση συμπαράστασης μεν, αδυναμίας για την επίλυση τους δε, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να γίνει αποδεκτή. Και επειδή όποιος αναλαμβάνει σημαντικές θέσεις ευθύνης διοίκησης της εκπαίδευσης, οφείλει να αναλαμβάνει και την ευθύνη αν μη τι άλλο, για την περιοχή και τους τομείς ευθύνης του, σημειώνουμε τα παρακάτω ζητήματα που αφορούν τα σχολεία μας  και άρα εκτός από το Υπουργείο, τη ΔΔΕ  Σάμου και κατ΄επέκταση την Εκπαιδευτική Περιφέρεια Β. Αιγαίου.

Τα κενά στα σχολεία μας είναι και εφέτος καθηλωτικά και παραλύουν τη λειτουργία της πλειοψηφίας των σχολείων. Σοβαρά κενά σε ειδικότητες όπως Φιλολόγων, Φυσικών, Χημικών, Μαθηματικών, καθηγητών Πληροφορικής κ.α. , δεν επιτρέπουν τη σύνταξη πλήρους ωρολογίου προγράμματος καθώς και την έναρξη των μαθημάτων κατεύθυνσης ανά περιπτώσεις (ΕΠΑΛ, Γυμνάσιο με Λ.Τ Φούρνων, Γυμνάσιο με Λ.Τ. Ραχών).

Αντικείμενα όπως ξένες γλώσσες, Τεχνολογία, Μουσική θεωρούνται πολυτέλειες και ως τέτοιες αντιμετωπίζονται και από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου με τους αντίστοιχους καθηγητές, σε περίπτωση που προσληφθούν, να έρχονται τελευταίοι και καταϊδρωμένοι…

Η Ειδική Αγωγή αντί να θεωρηθεί θέμα πρώτιστης σημασίας, με δεδομένο τον αντίκτυπο που έχει η καθυστέρηση αντιμετώπισης των αναγκών ενός μαθητή με σοβαρά μαθησιακά προβλήματα, περνά σε δεύτερη μοίρα. Αποτέλεσμα: Τα τμήματα ένταξης δε λειτουργούν ακόμα ενώ το ΕΕΕΕΚ έχει προσωπικό αποτελούμενο από μόλις τρεις καθηγητές ειδικοτήτων και τη διευθύντρια!

Το σχολείο των Φούρνων από τις ελλείψεις δε συμπληρώνει καν τον απαιτούμενο αριθμό καθηγητών για να είναι στοιχειωδώς ένας σε κάθε τάξη κάθε ώρα του προγράμματος!

Εκτιμούμε το γεγονός ότι η χρονιά δε ξεκίνησε με πανηγύρια από πλευράς ΥΠΕΠΘ για την αρτιότητα και την πληρότητα των σχολείων αλλά θα εκτιμούσαμε περισσότερο την πλήρωση των κενών μήπως και καταφέρουμε, σε πρώτη φάση, να καλύψουμε το ωρολόγιο πρόγραμμα..

Μαζικοί διορισμοί εδώ και τώρα!

Κάλυψη όλων των κενών!»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ ΣΤΟ ALFAVITA

«Ένας διαφορετικός νέος» - Το πρώτο επεισόδιο της σειράς anime για τη ζωή του Καρλ Μαρξ

Βίντεο: Πτήση πάνω από το «Λόφο των 118 Σπαρτιατών»

Πότε τονίζονται το «που», το «πως» και οι αντωνυμίες «μου, σου, του»

Πηγή: 

Alfavita.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: εκπαιδευτικοί
SHARE: