Πανελλήνιες 2018: Οι απαντήσεις σε Ιστορία, Φυσική και Ανάπτυξη Εφαρμογών

Πανελλήνιες 2018: Οι απαντήσεις σε Ιστορία, Φυσική και Ανάπτυξη Εφαρμογών
Στιγμιότυπο από εξεταστικό κέντρο στο 3ο Λύκειο Αγίας Παρασκευής Eurokinissi

Τις επιπτώσεις της ενσωμάτωσης των προσφύγων στην κοινωνία, εξέταζε το ζητούμενο με τα περισσότερα μόρια στην Ιστορία. Πιο απαιτητικά σε σχέση με πέρυσι, τα θέματα σε Φυσική και Ιστορία. Το σύνολο των κεφαλαίων εξετάστηκε στην Ανάπτυξη Εφαρμογών. Τι σχολιάζουν εκπαιδευτικοί στο News24/7. Αναλυτικά, οι απαντήσεις.

«Παγίδες» έκρυβαν τα σημερινά θέματα στις Πανελλήνιες εξετάσεις και στα τρία μαθήματα Κατεύθυνσης. Συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι των Ημερήσιων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων εξετάστηκαν στην Ιστορία της Ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών, στη Φυσική της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και την Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον της Ομάδας Οικονομίας και Πληροφορικής.

Αναμενόμενα ήταν τα ζητούμενα στην Ιστορία, ωστόσο, η δύσκολη διατύπωση των ερωτήσεων, αλλά και οι εκτενείς απαντήσεις που έπρεπε να δοθούν από τους υποψηφίους, καθιστούν τα ερωτήματα αρκετά απαιτητικά σε σχέση με πέρυσι. Την ίδια στιγμή, το σύνολο των ερωτημάτων απαιτούσε από τους μαθητές να έχουν άριστη κριτική σκέψη και αφαιρετική ικανότητα.

Πιο αναλυτικά, «οι μαθητές πρέπει να είχαν κάνει πολύ καλή προετοιμασία και να είχαν κατανοήσει απόλυτα την ύλη για να ανταπεξέλθουν σε όλα τα ζητούμενα και μάλιστα, εντός του χρονικού ορίου, δηλαδή της τρίωρης εξέτασης», σχολιάζει στο News24/7ο Τάσος Γιαννακόπουλος, ιστορικός και ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου «ΣΤΟΧΟΣ».

«Τα ερωτήματα κάλυπταν όλο το εύρος της ύλης των τεσσάρων κεφαλαίων του σχολικού εγχειριδίου», υπογραμμίζει μάλιστα ο κ. Γιαννακόπουλος και εξηγεί πιο αναλυτικά ότι:

«Οι ορισμοί στην πρώτη ομάδα θεμάτων για φέτος, ήταν αναμενόμενοι. Ειδικότερα, ο ορισμός Β’ προέρχονταν από ενότητα, η οποία ζητήθηκε και στις περσινές Πανελλήνιες, οπότε και καταρρίφθηκε η λογική του ότι περσινά ζητούμενα, δεν επαναλαμβάνονται και την επόμενη σχολική χρονιά. Η άσκηση Α.2. με το Σωστό – Λάθος, δεν έκρυβε παγίδες και κάθε μαθητής λογικά μπόρεσε να ανταπεξέλθει επαρκώς. Στη θεωρία και τα ζητήματα Β.1. και Β.2., η δυσκολία που υποκρυπτόταν ήταν ότι ζητήθηκε πρακτικά από τους μαθητές να χωρίσουν στοιχεία της ίδια ενότητας σε δύο διαφορετικά υποερωτήματα. Άρα ο μαθητής έπρεπε να συνδυάσει την αφαιρετική ικανότητα και την άριστη κατανόηση του βιβλίου και των παραθεμάτων».

Ως προς τα ζητούμενα της ομάδας Γ’, «οι δύο πηγές που δόθηκαν στους μαθητές ήταν ιδιαίτερα αναμενόμενες. Η πρώτη πηγή προέρχονταν από την ενότητα της Οικονομίας για τον Σιδηρόδρομο, με τρία υποερωτήματα. Άρα, ο μαθητής έπρεπε και πάλι να γνωρίζει πώς να χωρίζει κομμάτια της ύλης, προκειμένου να δώσει άρτια και σωστά δομημένη απάντηση», προσθέτουν ο κ. Γιαννακόπουλος, αλλά και οι ιστορικοί Μελίνα Κατράκη και Νάντια Σπυροπούλου.

Στην τελευταία πηγή, που κατεξοχήν συγκεντρώνει και τα περισσότερα μόρια, ενέχονταν η δυσκολία της συνδυαστικής απάντησης από δύο διαφορετικά κεφάλαια του σχολικού βιβλίου. Στο πρώτο ζητούμενο Δ.1.Α. απαιτούνταν στοιχεία από την Αγροτική Αποκατάσταση των Προσφύγων, ενώ στο Δ.1.Β χρειάζονταν στοιχεία από την ενότητα Ε.2. του Προσφυγικού και τις επιπτώσεις της ενσωμάτωσης των προσφύγων στην κοινωνία που ναι μεν θεωρούνται αναμενόμενα, αλλά απαιτούσαν ξανά κριτική σκέψη, αντίληψη και άριστη κατανόηση του σχολικού βιβλίου.

«Συμπερασματικά τα θέματα, θεωρούνται αρκετά εκτενή ως προς την έκτασή τους, απαιτητικά ως προς τη δυνατότητα που είχε ο μαθητής να απαντήσει εντός χρονικού πλαισίου, ενώ ο κάθε υποψήφιος έπρεπε να αντιληφθεί σωστά το σύνολο των ιστορικών θεμάτων για να παραδώσει ένα άψογο γραπτό», καταλήγουν στο σχόλιό τους οι ιστορικοί.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο ΟΕΦΕ που σχολιάζει ως προς τα θέματα της Ιστορίας τα εξής: «Τα σημερινά θέματα στην Ιστορία Προσανατολισμού κάλυπταν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης και απαιτούσαν κριτική σκέψη από τους μαθητές και στις δύο ομάδες. Στην πρώτη ομάδα οι ερωτήσεις είχαν διατυπωθεί με σαφήνεια, ωστόσο προϋπέθεταν την πλήρη αφομοίωση της διδαχθείσας ύλης. Στη δεύτερη ομάδα, στα θέματα Γ1 και Δ1, που αφορούν στον σχολιασμό πηγών, δόθηκαν κατανοητά κείμενα που απαιτούσαν ωστόσο, τη συνθετική ικανότητα των υποψηφίων, ενώ συγκριτικά με τα περυσινά θέματα χαρακτηρίζονται σίγουρα, δυσκολότερα».

Την ίδια στιγμή, απαιτητικότερες σε σχέση με πέρυσι, και οι ερωτήσεις στη Φυσική της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών. «Προσοχή χρειάστηκε στο Β.3 θέμα που αφορά στο κεφάλαιο με τα ‘ρευστά’, αλλά και στο Δ.4. θέμα που είχε πολλές αριθμητικές πράξεις και αφορούσε στο κεφάλαιο με το ΄στερεό’», εξηγεί στο News24/7, ο φυσικός από τα Φροντιστήρια «ΘΕΣΜΟΣ» Γιώργος Παπαδήμας.

«Σαφή, απαιτητικά, διαβαθμισμένης δυσκολίας» και ότι «κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης», ήταν πάντως και το σχόλιο της ΟΕΦΕ, με το Δ.4. θέμα παραδοσιακά να απευθύνεται σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Αντιστρόφως ανάλογη, η εικόνα για τους υποψηφίους της Οικονομίας και Πληροφορικής που εξετάστηκαν στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, οι οποίοι στάθηκαν ελαφρώς πιο τυχεροί, καθώς τα θέματα φέτος ήταν ευκολότερα και πιο βατά από τις Πανελλήνιες 2017.

«Μικρή δυσκολία παρουσιάστηκε στο τρίτο θέμα, όπου έπρεπε οι μαθητές να σκεφτούν λίγο περισσότερο τη συνθήκη στον έλεγχο εγκυρότητας που ζητούσε η άσκηση. Ωστόσο, καλύφθηκε το σύνολο της διδαχθείσας ύλης και συνολικά, τα θέματα ήταν διατυπωμένα ορθά και αρκετά βατά», σχολιάζει στο News24/7 η εκπαιδευτικός Πόπη Αλεβιζοπούλου.

Ωστόσο, η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών και Φροντιστών Ελλάδας σημειώνει για τα θέματα στην Ανάπτυξη Εφαρμογών ότι «υπήρξαν σημεία που θα μπορούσαν να προβληματίσουν τους υποψηφίους. Απαιτούσαν καλή προετοιμασία και κατανόηση σε βάθος των τεχνικών του προγραμματισμού. Η ανάπτυξη δε, της αλγοριθμικής σκέψης από τους υποψηφίους είναι ένα έργο που απαιτεί εξοικείωση και προετοιμασία η οποία δεν επιτυγχάνεται σε μία μόνο χρονιά».

Σημειώνεται ότι η Φυσική Κατεύθυνσης συνδέεται με δύο κρίσιμα Επιστημονικά Πεδία και την πρόσβαση σε Πολυτεχνεία και Ιατρικές. Ωστόσο, για τις Ιατρικές σχολές, η Φυσική αποτελεί το τρίτο μάθημα από πλευράς βαρύτητας, με πρώτο τη Βιολογία, με την οποία θα τελειώσουν οι Πανελλήνιες φέτος και δεύτερο, τη Χημεία. Στα Πολυτεχνείο, πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά και δεύτερο η Φυσική.

Όπως είναι λογικό, οι 104.040 υποψήφιοι έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους στα μαθήματα Κατεύθυνσης που λόγω και του αυξημένου συντελεστή βαρύτητας, καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό, την πρόσβαση στις σχολές της επιθυμίας τους.

Άλλωστε, προηγήθηκε η εξέταση την Δευτέρα σε επίσης δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, τα Αρχαία για τους υποψηφίους Ανθρωπιστικών Σπουδών και τα Μαθηματικά για εκείνους των Θετικών Σπουδών και των Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής που κρίνουν σε μεγάλο βαθμό την πρόσβαση σε Νομικές και Πολυτεχνικές Σχολές.

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:

https://www.news247.gr/download/4177//996000/apantiseisistoria.pdf
https://www.news247.gr/download/8922//988000/apantiseisanaptyksi.pdf
https://www.news247.gr/download/8620//446000/apantiseisfysiki.pdf

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα