Βάναυση προσβολή μαθήτριας από εκπαιδευτικό, με τη μορφή “αστείου”

Διαβάζεται σε 3'
Σχολική αίθουσα
Σχολική αίθουσα ISTOCK

Μία φαινομενικά “χιουμοριστική” ερώτηση δεν ήταν τίποτα άλλο από μία βάναυση προσβολή ενός εκπαιδευτικού σε μαθήτρια. Τι καταγγέλλουν οι γονείς της.

Την ψυχολογική κατάπτωση μαθήτριας και την οργή των γονέων της προκάλεσε περιστατικό με αρνητικό πρωταγωνιστή εκπαιδευτικό σε σχολείο των νοτίων προαστίων της Αθήνας, πριν από μερικές ημέρες.

Σύμφωνα με την καταγγελία που έκαναν οι γονείς της μαθήτριας στο Υπουργείο Παιδείας, ο εν λόγω εκπαιδευτικός έκανε ένα πολύ χοντροκομμένο αστείο (στα όρια του bullying) για την κόρη τους, το οποίο παρέπεμπε στην εμφάνισή της και τον εν γένει δυναμικό χαρακτήρα της.

Πιο συγκεκριμένα, μπροστά σε όλα τα παιδιά της τάξης ρώτησε επί λέξει: “Θέλω να μου πείτε ποιο κορίτσι από την τάξη σας, ενώ είναι κορίτσι, έχει αντρικό φύλο;”

Εντελώς αυθόρμητα (μιλάμε, έτσι και αλλιώς, για παιδιά 11 και 12 ετών) κάποιοι μαθητές αναγνώρισαν στην “περιγραφή” του δασκάλου τους τη συμμαθήτριά τους και την ανέφεραν με το όνομά της.

Το παιδί αιφνιδιάστηκε αλλά σε πρώτη φάση κράτησε την ψυχραιμία τoυ. Το περιστατικό, όμως, υπέπεσε στην αντίληψη άλλου εκπαιδευτικού ο οποίος, αφού συνόδευσε τη μαθήτρια στην διευθύντρια της σχολικής μονάδας, ανέφερε τι είχε γίνει.

Εν συνεχεία ο εκπαιδευτικός που διατύπωσε τον απαράδεκτο “γρίφο”, αντιλαμβανόμενος ότι το περιστατικό παίρνει διαστάσεις, ζήτησε συγγνώμη από το παιδί, ισχυριζόμενος ότι έκανε πλάκα και ότι δεν θα έπρεπε το περιστατικό να φτάσει στο γραφείο της διευθύντριας.

I-stock

Στο Σαββατοκύριακο που ακολούθησε, η μαθήτρια βρέθηκε σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση φέρνοντας ξανά και ξανά στο μυαλό της το περιστατικό.

Οι γονείς έκαναν υπεράνθρωπες προσπάθειες να την συνεφέρουν και να την βοηθήσουν να επανακτήσει την εμπιστοσύνη της για το σχολικό περιβάλλον και τους εκπαιδευτικούς. Τα κατάφεραν μετά από πολύ κόπο.

Με την καταγγελία τους στο Υπουργείο Παιδείας, η οποία έχει πάρει ήδη αριθμό πρωτοκόλλου, οι γονείς αξιώνουν τη διερεύνηση και την πειθαρχική δίωξη του εκπαιδευτικού.

Ο λόγος είναι, νομίζουμε, προφανής. Εν έτει 2024 οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να διαθέτουν τη στοιχειώδη ενσυναίσθηση να μην προσβάλλουν με τόσο βάναυσο τρόπο τους μαθητές και τις μαθήτριές τους.

Το σχολείο του 21ου αιώνα εννοείται ότι πρέπει να είναι ένα σχολείο συμπεριλήψης αλλά και μηδενικής ανοχής σε τέτοιου είδους φαινόμενα.

Αναμένεται η απόφαση της διεύθυνσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής στην οποία ανήκει το σχολείο που έλαβε χώρα το περιστατικό.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα