Ένας χρόνος κυβέρνηση ΝΔ: Ο “πόλεμος” με τον κορονοϊό και η οικονομική κρίση που έρχεται

Ένας χρόνος κυβέρνηση ΝΔ: Ο “πόλεμος” με τον κορονοϊό και η οικονομική κρίση που έρχεται
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που προέκυψε από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου Eurokinissi

Τα 7 στοιχεία που χαρακτήρισαν τους πρώτους 12 μήνες της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. O κορονοϊός, ο "φιλελεύθερος σοσιαλισμός" και οι εσωκομματικές ισορροπίες.

Ας μην γελιόμαστε: Όλες οι κυβερνήσεις του πλανήτη, από τα τέλη του του 2019 και το πρώτο εξάμηνο του 2020 θα κριθούν με ένα μόνον κριτήριο: Το πώς αντιμετώπισαν την πανδημία του Covid 19. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που προέκυψε από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου του 2019 και συμπληρώνει ένα χρόνο διακυβέρνησης, δεν αποτελεί εξαίρεση και έχει ήδη κριθεί θετικά.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης νικητής των εκλογών της 7ης Ιουλίου 2019 Eurokinissi

Αυτό είναι το κυρίαρχο στοιχείο με το οποίο μπορεί να αποτιμηθούν οι πρώτοι 12 μήνες της διακυβέρνησης της χώρας από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και την κυβέρνησή του. Αυτά την ίδια όμως στιγμή που σε σειρά άλλων τομέων όπως η οικονομία, η περιβαλλοντική προστασία η παιδεία και τα εργασιακά η κυβέρνηση φαίνεται να μην προκαλεί αντίστοιχα θετικές εντυπώσεις. Πολλά είναι αυτά που θα κριθούν για την κυβέρνηση το επόμενο κρίσιμο διάστημα.

Ας δούμε όμως τα 7 βασικά χαρακτηριστικά που είχε η έως και σήμερα 12μηνη διακυβέρνηση της χώρας από την Νέα Δημοκρατία.

Ο Σωτήρης Τσιόδρας και ο Νίκος Χαρδαλιάς Eurokinissi

1. Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΪΟ: Όταν η τελευταία αναφορά του Παρατηρητηρίου του Covid 19 για το δίμηνο Μαίου Ιουνίου, θέλει τον δείκτη μετάδοσης (Rt) του ιού στην Ελλάδα μόλις στο 0,2% ενώ η έξαρσή του καταγράφεται παγκόσμια επί μήνες, τότε είναι …μαθηματικά σαφές ότι η αντιμετώπιση του από την κυβέρνηση ήταν επιτυχημένη. Αυτό άλλωστε καταγράφεται τόσο σε επίπεδο διεθνούς αναγνώρισης αλλά και σε όλες τις δημοσκοπήσεις. Χαρακτηριστικά αλλώστε είναι και τα ευρήματα της έρευνας 20/20 του News247. Οι πολίτες πιστώνουν στην κυβέρνηση της Νέα Δημοκρατίας ότι κινήθηκε έγκαιρά από τα τέλη Φεβρουαρίου εξετάζοντας τα δεδομένα και προχώρησε άμεσα στα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης, επιτυγχάνοντας την ανάσχεση της πορείας μετάδοσης του Covid 19. Εικόνες όπως αυτές που καταγράφθηκαν στην γειτονική Ιταλία, την Βρετανία, τις ΗΠΑ, την Ισπανία και την Σουηδία, κατέδειξαν ακόμη περισσότερο τον έγκαιρο χαρακτήρα των παρεμβάσεων της ελληνικής κυβέρνησης. Τα δύο βασικά πρόσωπα που κυριάρχησαν ήταν ο πρόεδρος της επιτροπής αντιμετώπισης της πανδημίας και λοιμωξιολόγος Σωτήρης Τσιόδρας. Στο πρόσωπό του συμβολίστηκε η «αρχή» που χαρακτήρισε την κυβερνητική πολιτική για την αντιμετώπιση του Covid 19 που ήταν η καταφυγή στους ειδικούς και η υιοθέτηση των προτάσεών τους. Το δεύτερο πρόσωπο ήταν ο Νίκος Χαρδαλιάς που ανέλαβε αναβαθμιζόμενος μάλιστα σε υπουργό, την εφαρμογή των μέτρων κοινωνικής απσοστασιοποίησης.

Στα θετικά της κυβέρνησης πρέπει να καταλογιστεί και το ξεπέρασμα εσωτερικών της αδυναμιών, κάτι που φάνηκε στο θέμα της εφαρμογής των μέτρων αποστασιοποίησης και στην λειτουργία των Ναών ακόμη και την περίοδο του Πάσχα, παρότι οι σχέσεις της Εκκλησίας με την Νέα Δημοκρατία είναι ιδιαίτερα στενές. Φυσικά τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας, συνεπάγονται ένα σημαντικό οικονομικό κόστος. Οι διαστάσεις του μάλιστα δεν έχει καταστεί ακόμη δυνατό να αποτιμηθούν. Η επερχόμενη οικονομική κρίση αποτελεί το επόμενο στοίχημα της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, για το οποίο όμως ακόμη δεν μπορεί να κριθεί.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Άκης Σκέρτσος Eurokinissi

2. ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ: Αν υπάρχει ένα δεδομένο που φρόντισε εξαρχής να αποσαφηνίσει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που προέκυψε από τις κάλπες της 7ης Ιουλίου, ήταν πώς πρόκειται για «Κυβέρνηση Μητσοτάκη». Ο πρωθυπουργός δεν έκρυψε την πρόθεσή του να καταρτίσει ένα σύστημα διακυβέρνησης που όλα θα περνούν και θα ελέγχονται από το Μέγαρο Μαξίμου. Κάτι που εκφράστηκε με ξεκάθαρους κανόνες από το πρώτο νομοσχέδιο που ψήφισε η κυβέρνηση και αφορούσε το επιτελικό κράτος. Το νομοθέτημα είχε τύχει αναλυτικής επεξεργασίας αρκετούς μήνες νωρίτερα, σημάδι ότι η Νέα Δημοκρατία είχε έγκαιρα διαβλέψει το πολιτικό κλίμα που θα την αναδείκνυε νικήτρια των εκλογών. Μια σειρά υπουργικών αρμοδιοτήτων πέρασαν στον έλεγχο του πρωθυπουργού. Είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ άλλων το άρθρο 15 του νομοσχεδίου προέβλεπε ότι οι υπουργοί δεν μπορούν καταθέσουν ούτε ως μάρτυρες σε δικαστήριο δίχως την συγκατάθεση του πρωθυπουργού. Σε πολιτικό επίπεδο θεσπίστηκαν διαδικασίες μηνιαίων ελέγχων ανά υπουργείο, που συμβολίστηκαν με τις επισκέψεις του Κυριάκου Μητσοτάκη. Παράλληλα αναδείχθηκε το επιτελείο των κυβερνητικών «επιμελητών» που αποτελείται από τους στενούς συνεργάτες του πρωθυπουργού, Άκη Σκέρτσο και Γιώργο Γεραπετρίτη, ενώ θρυλείται ότι συχνά ανάλογους ρόλους αναλαμβάνει και ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος.

Ένα ακόμη στοιχείο που καταδεικνύει τον «πρωθυπουργο-κεντρικό» χαρακτήρα της κυβέρνησης είναι η σύνθεση του υπουργικού συμβουλίου της: Αν και στα βασικά υπουργεία τοποθετήθηκαν κεντρικά πολιτικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας κι εμφανώς λήφθηκαν υπόψη οι τάσεις και τα «τζάκια» του κόμματος, σε επίπεδο υφυπουργών τοποθετήθηκαν δεκάδες πρόσωπα που αποτέλεσαν επιλογές του Κυριάκου Μητσοτάκη. Το βασικό τους χαρακτηριστικό ήταν ότι επρόκειτο για ανθρώπους «της αγοράς» αφού είχαν εγνωσμένη πορεία σε κλάδους της οικονομίας ή σε επιτελικές θέσεις διεθνών οργανισμών σχετικών με το αντικείμενό τους. Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται οι Γεράσιμος Θωμάς (Ενέργειας), Δόμνα Μιχαηλίδου (Εργασίας), Γρηγόρης Ζαφειρόπουλος (Ψηφιακή Διακυβέρνηση), Γιώργος Ζαββός (Οικονομικών), Νίκος Παπαθανάσης, Γιάννης Τσακίρης (Ανάπτυξης), Γιώργος Φραγκογιάννης (Οικονομική Διπλωματία). Το μόνο πρόβλημα που προέκυψε ήταν η μη αποδοχή της θέσης του υπουργού Τουρισμού από την Όλγα Κεφαλογιάννη. Αποτελεί πάντως ένα ερώτημα για το ποιοι από τους προαναφερθέντες υπουργούς και υφυπουργούς θα παραμείνουν στις θέσεις τους αφού εικάζεται ότι η κυβέρνηση έχει εισέλθει σε διαδικασία ανασχηματισμού, όποτε και αν αυτός ανακοινωθεί.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας, ο ¨Αδωνις Γεωργιάδης και ο Γιάννης Βρούτσης Eurokinissi

3. ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΑΣ ΤΑΞΗΣ: Η κυβέρνηση επιχείρησε από τους πρώτους κιόλας μήνες τις διακυβέρνησής της, να ανταποκριθεί στις προσδοκίες που θεωρούσε πώς έχει από αυτήν το κοινωνικό τμήμα που την ανάδειξε. Η περίφημη (όσο και απροσδιόριστη τεχνικά) Μεσαία Τάξη. Η κυβέρνηση θεώρησε ότι απευθύνεται στην μεσαία τάξη με έντονη δραστηριότητα σε δύο κυρίως πεδία: Την οικονομία και την ασφάλεια. Αναφορικά με την οικονομία μέσα στο Φθινόπωρο του 2019, πέρασε σειρά διατάξεων και νομοθετημάτων που όπως ανέφερε εκπλήρωσαν την προεκλογική της δέσμευση για μείωση της φορολογίας. Έτσι λοιπόν καταγράφθηκαν μειώσεις και αναδιανομές φόρων στον ΕΝΦΙΑ, στους εταιρικούς φόρους (φορολογία επιχειρήσεων, μερίσματα κ.λ.π) αλλά και στους φόρους επιτηδεύματος. Όπως δήλωσε τότε η κυβέρνηση επρόκειτο για την α’ δόση της πολιτικής μείωσης της φορολογίας, συνδέοντας τα υπόλοιπα βήματα με τους ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας. Φυσικά όταν έκανε εκείνες τις εξαγγελίες η απειλή του Κορονοϊού δεν υπήρχε. Αν και ακόμη και σήμερα το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης δηλώνει ότι τακτική της μείωσης των φορολογικών επιβαρύνσεων θα συνεχιστεί. Δεδομένο είναι πάντως ότι πλέον η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης δεν εξαρτάται κυρίως από δικές της αποφάσεις αλλά από τις εξελίξεις που θα δρομολογήσουν οι εξελίξεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σημεία κλειδιά είναι οι δημοσιονομικοί στόχοι που θα τεθούν για τα επόμενα έτη και οι όροι με βάση τους οποίους θα έλθει η οικονομική βοήθεια του ευρωπαϊκού Ταμείου Ανασυγκρότησης στην Ελλάδα.

Επεισόδια στην ΑΣΟΕΕ Eurokinissi

Όσον αφορά τα θέματα της ασφάλειας, με αιχμή τον αρμόδιο υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, η κυβέρνηση θέλησε να εμπεδώσει ένα κλίμα αποκατάστασης της τάξης και μείωσης της εγκληματικότητας. Σύμφωνα με το υπουργείο ΠΡΟ.ΠΟ οι αστυνομικές περιπολίες αυξήθηκαν σε περιοχές της Αθήνας και άλλων μεγαλουπόλεων με υψηλούς δείκτες μικρο-εγκληματικότητας. Όπως μάλιστα εκτίμησε ο Μιχάλης Χρυσοχοίδης οι πολίτες αντιμετώπισαν ιδιαίτερα θετικά το γεγονός. Πάντως αυτή η τακτική συνοδεύθηκε και με αρκετές αρνητικές πλευρές: Τα γεγονότα στην ΑΣΟΕΕ, η σύλληψη πατέρα ανηλίκου σε κινηματογράφο επειδή ήταν ακατάλληλη η ταινία, τα φαινόμενα αστυνομικής βίας εναντίον νέων στα Εξάρχεια και το κέντρο της Αθήνας και φυσικά η εισβολή της αστυνομίας στο σπίτι του σκηνοθέτη Δημήτρη Ινδαρέ ήταν μερικά από αυτά. Η κυβέρνηση πάντως δείχνει ακόμη και σήμερα να πιστεύει σε αυτή την ατζέντα, Το καταμαρτυρεί το νομοσχέδιο για τον έλεγχο των διαδηλώσεων που αναμένεται να ψηφιστεί την ερχόμενη εβδομάδα, από την κυβερνητική πλειοψηφία στην Βουλή.

Ο Νίκος Δένδιας, με τον Λίβυο επικεφαλής του στρατού, Χάλιφα Χαφτάρ Eurokinissi

4. ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΥΜΜΑΧΙΩΝ ΣΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: Σχεδόν ταυτόχρονα με την εκλογή της το περσινό καλοκαίρι η κυβέρνηση φαίνεται πώς συνειδητοποίησε ότι θα περάσει δύσκολα στο πεδίο των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Το μνημόνιο που συνυπέγραψε η Τουρκία με την Λιβύη στις αρχές του Φθινοπώρου ήταν η «πρώτη πράξη» της σειράς προβλημάτων που δημιούργησε η τουρκική προκλητικότητα και οι τακτικές του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Ακολούθησε η κρίση στον Έβρο από τα μέσα έως τα τέλη Φεβρουαρίου του 2020 ενώ το θέμα της αμφισβήτησης των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων στην Νοτιο-ανατολική Μεσόγειο θα είναι η «Τρίτη Πράξη». Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει επιλέξει για την αντιμετώπιση της κατάστασης μια πολυδιάστατη τακτική. Αυτή περιλαμβάνει διπλωματικές κινήσεις που αφορούν διμερείς συνεργασίες με κράτη που έχουν κοινά στρατηγικά συμφέροντα με την Ελλλάδα. Στο πλαίσιο αυτό υπογράφθηκε στις 2 Ιανουαρίου του 2020 η συμφωνία Ελλάδας – Ισραηλ και Κύπρου για τον αγωγό East Med ενώ πρόσφατα καθορίστηκε διμερώς η ΑΟΖ Ελλάδας – Ιταλίας και βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ανάλογες διαπραγματεύσεις με την Αίγυπτο. Ταυτόχρονα όμως η ελληνική κυβέρνηση διατηρεί ανοιχτούς τους διαύλους επικοινωνίας με την Τουρκία όπως απέδειξαν οι δύο επαφές Μητσοτάκη – Ερνογάν που πραγματοποιήθηκαν τον Δεκέμβριο και τον Ιούνιο. Παράλληλα έχουν γίνει κινήσεις ώστε να επηρεαστεί θετικά για την Ελλάδα η κυβέρνηση των ΗΠΑ με την επίσκεψη Μητσοτάκη στον Λευκό Οίκο στις 7 Ιανουαρίου αλλά και τις ειδική σχέση που έχει οικοδομηθεί με την Γαλλία προκειμένου η ελληνική πλευρά να έχει ισχυρά ερείσματα εντός της Ε.Ε. Στόχος της ελληνικής κυβέρνησης είναι η αυτόματη αναγωγή κάθε ελληνοτουρκικής διαφοράς σε ευρωπαϊκό ζήτημα. Το προσφυγικό αποτελεί μια σημαντική πλευρά της όλης υπόθεσης.

Με τα γεγονότα του Έβρου, όπου η κυβέρνηση κατήγγειλε προσπάθεια εργαλειοποίησης του προσφυγικού ζητήματος από την τουρκική πλευρά η κυβέρνηση εκτιμά ότι επέδειξε τα δύο στοιχεία που απαιτούνται στην εξωτερική πολιτική: Αποφασιστικότητα μέσω της επιχειρησιακής δράσης της στα σύνορα για να αποτραπεί η μαζική είσοδος μεταναστών. Διπλωματική εγρήγορση μέσω των επισκέψεων στον Έβρο σειράς κορυφαίων ευρωπαίων αξιωματούχων συνοδεία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Η πανδημία του Covid 19 λειτούργησε πάντως εκτονωτικά για την υπόθεση αυτή δημιουργώντας ένα μορατόριουμ αφού οι τουρκικές επιχειρήσεις σταμάτησαν. Παρόλα αυτά αποτελεί ακόμη ένα ανοιχτό μέτωπο. Πάντως το προσφυγικό ζήτημα αποτέλεσε και αποτελεί ένας από τους μεγάλους πονοκέφαλους για την κυβέρνηση στο εσωτερικό της χώρας. Οι χειρισμοί της δεν αποδείχθηκαν ιδιαίτερα επιτυχείς. Ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι αναγκάστηκε να ιδρύσει ξανά το υπουργείο Μετανάστευσης που είχε η ίδια καταργήσει. Επίσης η εσωτερική κρίση που υπήρξε με τους προσφυγικούς καταυλισμούς στα νησιά του Βορείου Αιγαίου, με αποτέλεσμα την αποστολή ΜΑΤ και τις συγκρούσεις με τις τοπικές κοινωνίες.

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελαροπούλου Eurokinissi

5. ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ: Αναδεικνύοντας την Κατερίνα Σακελαροπούλου, με 261 ψήγους ως την πρώτη γυναίκα Πρόεδρο της Δημοκρατίας στην Ελλάδα η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, πέτυχε πολλούς στόχους: Έδειξε ότι μπορεί να δημιουργεί συνθήκες συναινέσεων αφού την υποψηφιότητα στήριξε και ο ΣΥΡΙΖΑ και το Κίνημα Αλλαγής. Επέλυσε ένα ζήτημα που είχε και πολιτικές διαστάσεις αφού καταγράφθηκαν διαφορετικές απόψεις εντός της Νέας Δημοκρατίας. Ενίσχυσε την εικόνα της ως κυβέρνηση που σέβεται τους θεσμούς αφού με βάση την συνταγματική αναθεώρηση είχε την δυνατότητα ακόμη και να εκλέξει πρόεδρο κοινοβουλευτικής μειοψηφίας. Παράλληλα ο πρωθυπουργός ενίσχυσε την εικόνα του στο εξωτερικό ως προς τα ζητήματα ισότητας. Εικόνα που είχε πληγεί από την περίφημη συνέντευξη του στο BBC και στην εκπομπή HardTalk όπου η διεθνούς φήμης δημοσιογράφος Ζειναμπ Μπαντάουι είχε κάνει επίμονες ερωτήσεις για την συμμετοχή γυναικών στην κυβέρνηση.

Ο Αντώνης Σαμαράς Eurokinissi

6. ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΣΩΚΟΜΜΑΤΙΚΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΩΝ: Η Νέα Δημοκρατία ανήκει στα πολυσυλλεκτικά κόμματα κι ως εκ τούτου ανάλογες είναι και οι κυβερνητικές της ισορροπίες. Όπως όλα δείχνουν πάντως, παρά την πολιτική κυριαρχία του Κυριάκου Μητσοτάκη λόγω της εκλογικής νίκης της 7ης Ιουλίου και της υψηλής δημοτικότητας του, υφίσταται ισχυρός πόλος εξισορρόπησης. Αυτός ακούει στο όνομα του Αντώνη Σαμαρά. Στο συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας τον περασμένο Δεκέμβριο ο πρώην πρωθυπουργός κατέστησε σαφές πως οι απόψεις του αποτελούν μια ξεχωριστή πολιτική πλατφόρμα εντός της Νέας Δημοκρατίας. Εξέφρασε διαφορετικές αντιλήψεις στα εθνικά θέματα και το προσφυγικό, τασσόμενος κατά του ελληνοτουρκικού διαλόγου κάτι που επανέλαβε και σε πρόσφατη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Τα ΝΕΑ». Φέρεται να δίνει τον τόνο στις κυβερνητικές κινήσεις που γίνονται στην Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής που εξετάζει τυχόν ευθύνες του πρώην αναπληρωτή υπουργού Δικαιοσύνης Δημήτρη Παπαγγελόπουλου. Επίσης φέρεται να διαφώνησε με την επιλογή της Κατερίνας Σακελαροπούλου στην θέση της Προέδρου της Δημοκρατίας, ενώ σειρά στελεχών και υπουργών τάχθηκαν υπέρ της υποψηφιότητας Σαμαρά για την θέση πριν ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοινώσει την απόφασή του. Τον Ιανουάριο ο Αντώνης Σαμαράς αρνήθηκε να προσέλθει στην Βουλή για να ψηφίσει τροπολογία για την πολυιδιοκτησία στις ΠΑΕ παρά το ότι είχε τεθεί ζήτημα κομματικής πειθαρχίας για τους βουλευτές. Λίγες μέρες αργότερα ο Γιώργος Γεραπετρίτης δήλωσε ότι δεν ισχύει για τον πρώην πρωθυπουργό ότι ισχύει για τους υπόλοιπους βουλευτές «κλείνοντας» έτσι το θέμα που δημιουργηθηκε. Στον αντίποδα πάντως, η λεγόμενη «καραμανλική» πτέρυγα μοιάζει να βρίσκεται σε χειμερία νάρκη. Η μόνη περίοδο που έδωσε …σημάδια ζωής, ήταν όταν βουλευτές της Ν.Δ τάχθηκαν υπέρ της επανεκλογής του τέως ΠτΔ, Προκόπη Παυλόπουλου.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην Βουλή Eurokinissi

7. ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ …ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΥ: Αποτελεί ίσως την …ιστορική ειρωνεία που χαρακτηρίζει την κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Η σημερινή της ηγεσία προέρχεται από την λεγόμενη «φιλελεύθερη τάση» της Νέας Δημοκρατία, ομνύει στην απελευθέρωση των δυνάμεων της αγοράς και συνολικά πρεσβεύει λογικές περιορισμού της παρεμβατικότητας του κράτους στην οικονομία. Παρόλα αυτά σε απόλυτους αριθμούς έκανε την μεγαλύτερη ίσως κρατική παρέμβαση της τελευταίας 15ετίας. Η συγκυρία λειτούργησε έτσι ώστε η αναθεώρηση του Συμφώνου Σταθερότητας στην Ε.Ε και φυσικά η πανδημία του Covid 19 να οδηγήσει την κυβέρνηση να πραγματοποιήσει μία παρέμβαση της τάξης 6 δισεκατομμυρίων ευρώ με τα οποία χρηματοδοτήθηκαν τα προγράμματα ΣΥΝ-Εργασία κα η χρηματοδότηση του δικαιώματος της αναστολής εργασίας. Ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξή του στην Καθημερινή χαρακτήρισε την χορήγηση επιδόματος ύψους 534 ευρώ σε περισσότερους από 1.000.000 δικαιούχου μέτρο «σοσιαλιστικού χαρακτήρα». Μάλιστα στην ομιλία του στην Βουλή την Παρασκευή επανέλαβε ότι το μέτρο αυτό υιοθετήθηκε από την σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση Σρέντερ στην Γερμανία, ενώ αποκάλεσε το σύνολο των μέτρων που υιοθετήθηκαν «φαντασίωση κάθε κεντροαριστερής κυβέρνησης». Πάντως η αντιπολίτευση έχει ασκήσει σκληρή κριτική στα μέτρα απορρίπτοντας τον ισχυρισμό και επισημαίνοντας ότι είναι ανεπαρκή και κυρίως συμβάλλουν στην ενίσχυση των εργοδοτών.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα