Κεραμέως: Παιγνίδια εντυπώσεων με τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη

Κεραμέως: Παιγνίδια εντυπώσεων με τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη
Από δημοτικό σχολείο στην Θεσσαλονίκη Eurokinissi

Για μέσο όσο 17 μαθητών στην επικράτεια μίλησε η υπουργός Παιδείας. Όμως ο νόμος που ψηφίστηκε τον περασμένο Μάιο προβλέπει 25 μαθητές ανα τμήμα, συνθήκη που πιθανότατα θα ισχύσει στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Παιγνίδια εντυπώσεων με το φλέγον ζήτημα των μαθητών ανά τάξη είναι φανερό πώς επιχείρησε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με την συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η Νικη Κεραμέως για το άνοιγμα των σχολείων. Ένα θέμα με πολύ μεγάλη σημασία για τις πιθανότητες διάδοσης του Covid 19 που στην συνέντευξη τύπου που παραχωρήθηκε φάνηκε πως έμεινε εσκεμμένα θολό.

Η Νίκη Κεραμέως στο ενημερωτικό σημείωμα που ανάγνωσε αναφέρθηκε στον αριθμό 17 που αντιστοιχεί όπως επισημαίνει στο μέσο όρο της χώρας. Όπως είπε « θα ήθελα να τονίσω ότι ο μέσος όρος μαθητών ανά τάξη στην Επικράτεια είναι 17 μαθητές». Ένα αριθμός που – ενώ δεν είναι μικρός συγκριτικά με αντίστοιχα ευρωπαϊκά υποδείγματα- αποτελεί τον μέσο όρο ενός μονοθέσιου σχολείου σε ένα απομακρυσμένο νησί με τις τάξεις που υπάρχουν στις μεγάλες περιφέρειες της χώρας, δηλαδή στην Αττική και την Θεσσαλονίκη. Εκεί δηλαδή που εστιάζονται και τα περισσότερα προβλήματα σχετικά με την μετάδοση της νόσου. Σε αυτές τις περιφέρειες λοιπόν ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη μπορεί να φθάνει τους 25. Με ότι αυτό σημαίνει για την δυνατότητα τήρησης αποστάσεων και συνολικά των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας.

Η Νίκη Κεραμέως στην συνέντευξη Τύπου για το άνοιγμα των σχολείων Eurokinissi

 

Οι διατάξεις του νόμου

Τον παραπάνω ισχυρισμό πιστοποιούν, εκτός από τις καταγγελίες των οργανώσεων των εκπαιδευτικών, οι διατάξεις του νόμου 4692/2020 τον οποίο εισηγήθηκε η Νίκη Κεραμέως και ψηφίστηκε μόλις στις 28 Μάιου. Στον νόμο αυτό και συγκεκριμένα στο άρθρο 50 που αφορά «Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» αναφέροντα σαφώς τα εξής: Η παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 αντικαθίσταται ως εξής: « Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι πέντε (25) ανά τμήμα. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δέκα πέντε (15).». Επίσης σε άλλο σημείο του άρθρου νομοθετείται πως: «Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: « Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι πέντε (25). Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δέκα πέντε (15) ανά τμήμα.».

Τα παραπάνω ισχύουν για τα δημοτικά σχολεία ενώ για τις υπόλοιπες βαθμίδες αναφέρεται πως «ο µέγιστος και ελάχιστος αριθµός µαθητών στα γυµνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελµατικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέµα σχετικό µε την εφαρµογή των αριθµητικών αυτών ορίων, καθορίζονται µε απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευµάτων».

Μάλιστα για το θέμα ρωτήθηκε η υπουργός Παιδείας, και αρκέστηκε να δηλώσει απλά ότι ύφίσταται νομοθεσία που ορίζει τα κατώτερα και τα ανώτατα όρια. Μάλιστα φρόντισε αριθμητικά να αναφερθεί μόνον στα κατώτερα δηλαδή τους 15 μαθητές.

Η εντυπωσιοθηρική χρήση ενός τόσο σημαντικού δεδομένου από την πλευρά της υπουργού Παιδείας καταγράφει μία συμπεριφορά που περισσότερο παραπέμπει σε μικροπολιτικό σκεπτικό και σαφώς δεν ανταποκρίνεται στην ανάγκη για αίσθηση αξιοπιστίας. Αυτό δηλαδή που απαιτούν οι πολίτες σε ένα τόσο ευαίσθητο ζήτημα όπως η λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα