Μητσοτάκης: Έργα ύψους 10-12 δισ για 240.000 θέσεις εργασίας και παράκαμψη Υλίκης- Ελευσίνας

Μητσοτάκης: Έργα ύψους 10-12 δισ για 240.000 θέσεις εργασίας και παράκαμψη Υλίκης- Ελευσίνας
Παρουσίαση του προγράμματος υποδομών της Νέας Δημοκρατίας. Eurokinissi

Ο πρόεδρος της ΝΔ, ο αντιπρόεδρος Κ.Χατζηδάκης και ο τομεάρχης Υποδομών Κ.Καραμανλής παρουσίασαν το γαλάζιο πρόγραμμα υποδομών, εξαγγέλλοντας συγκεκριμένα έργα και προτάσεις μεγαλύτερης συμμετοχής του ιδιωτικού τομέα. Τι ανακοινώθηκε για τη γραμμή 4 του μετρό, τα τρένα, την Αττική οδό

Το πρόγραμμα υποδομών της Νέας Δημοκρατίας, με συγκεκριμένα έργα που θα υλοποιηθούν σε μία τετραετία συνολικού ύψους 10-12 δισ ευρώ και με στόχο τη δημιουργία 240.000 θέσεων εργασίας, παρουσίασαν ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης, ο αντιπρόεδρος του κόμματος και υπεύθυνος για το γαλάζιο πρόγραμμα Κωστής Χατζηδάκης και ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, βουλευτής Σερρών Κώστας Καραμανλής.

Από τα πλέον κομβικά έργα που εξήγγειλε ο πρόεδρος της ΝΔ είναι ο νέος οδικός άξονας που θα παρακάμπτει την Αττική συνδέοντας την Υλίκη με την Ελευσίνα. Εξήγγειλε επίσης την επέκταση της Αττικής Οδού προς τη Βουλιαγμένης, αλλά και την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού με διαγωνισμό πριν τη λήξη της το 2024, καθώς και λύση στο θέμα της Φυλής με ΣΔΙΤ σε συνεργασία με το Γιώργο Πατούλη εφόσον έχει εκλεγεί περιφερειάρχης Αττικής, την ολοκλήρωση του πολύπαθου ΒΟΑΚ, τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου με στόχο η διαδρομή Αθήνα- Θεσσαλονίκη να γίνεται σε τρεις ώρες, το υποθαλάσσιο καλώδιο Κρήτης, την επέκταση σε όλη τη χώρα του φυσικού αερίου.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογράμμισε ότι το πρόγραμμα υποδομών της ΝΔ δεν είναι κατάλογος έργων αλλά εντάσσεται σε ένα σχέδιο συνολικής ανάπτυξης της χώρας, καθώς και ότι είναι ήδη κοστολογημένο, με στόχο τα έργα αυτά να προχωρήσουν μέσα στην πρώτη τετραετία και να μη μείνουν εξαγγελίες. Οι σχετικές επενδύσεις έχουν ήδη κοστολογηθεί σε 10-12 δισ ευρώ μέχρι το 2023, γεγονός που θα αποφέρει έως 2% πρόσθετη αύξηση του ΑΕΠ ετησίως, αλλά κυρίως θα δημιουργήσει 240.000 νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας εντός της επόμενης τετραετίας.

Ο κ.Μητσοτάκης στάθηκε ιδιαίτερα και στην ιδιωτική χρηματοδότηση των έργων, ώστε να καταστεί ταχύτερη αλλά και πιο οικονομική η υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Υποδομών. Όπως είπε μάλιστα είναι οξύμωρο σε μια χώρα που έχει περάσει τόσο μακρά οικονομική κρίση η χρηματοδότηση των έργων να έχει ακόμη και σήμερα ιδιωτική συμμετοχή μόλις 10-15%, όταν στη Μ. Βρετανία αυτή ξεπερνά το 60%. “Είναι καιρός πια να ξεπεράσουμε συμπλέγματα του παρελθόντος” υποστήριξε.

Το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει και την αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα στον σχεδιασμό των έργων, με το εργαλείο “προτάσεις καινοτομίας”, κατά το παράδειγμα κρατών της ΕΕ, στο οποίο αναφέρθηκε στην εισήγηση του ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης. Το εργαλείο αυτό θα επιτρέπει σε ιδιωτικούς φορείς να μπορούν να διαμορφώσουν και να υποβάλουν προτάσεις έργων.

Η διαχείριση των φυσικών πόρων και των υποδομών επί της διακυβέρνησης της ΝΔ θα παρακολουθείται από ειδική επιτροπή, υπό τον πρωθυπουργό. “Το είχα πει με τη Μάνδρα και το Μάτι, το λέω και σήμερα: ο σχεδιασμός των έργων πρέπει να είναι ενιαίος και η εκτέλεση θα παρακολουθείται κεντρικά από το πρωθυπουργικό γραφείο” δήλωσε ο κ.Μητσοτάκης.

Δέσμευση της ΝΔ είναι και η δημιουργία «Εθνικού Μητρώου Υποδομών», προκειμένου για κάθε υποδομή -νέα ή παλαιότερη- να υπάρχει πλέον ένας μόνον αρμόδιος φορέας για τη συντήρησή της, τον οποίο θα γνωρίζουν οι πολίτες για να μην υπάρξουν ποτέ ξανά οι γνωστές αλληλοκατηγορίες και αλληλοεπιρρίψεις ευθυνών, όπως ανέφερε στην παρουσίαση του και ο τομεάρχης Υποδομών Κώστας Καραμανλής.

Τρία μεγάλα οδικά έργα στην Αττική

1.Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει απευθείας την Υλίκη με την Ελευσίνα. Πρόκειται για ένα έργο πνοής που θα συνδέσει τις δύο εθνικές οδούς (Αθηνών- Θεσσαλονίκης και Αθηνών Πατρών) παρακάμπτοντας επί της ουσίας την Αθήνα και την Αττική. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί δραστικά ο χρόνος και το κόστος μετακίνησης από το Βορρά προς το Νότο και θα αποφορτισθεί ο Κηφισός

2.Επέκταση της Αττικής Οδού προς Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο Ελληνικό, ώστε να δώσει ανάσα στα Νότια Προάστια και ώστε να υπάρχει δρόμος ταχείας κυκλοφορίας προς το εμβληματικό πρότζεκτ του Ελληνικού, στο οποιο έκανε ειδική μνεία ο κ.Μητσοτάκης.

3. Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος

Υλίκη - Ελευσίνα

Σύνδεση των αποκομμένων πόλεων με το Κεντρικό Οδικό Δίκτυο

Μεταξύ άλλων το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει τη σύνδεση:

Της Δράμας με την Εγνατία οδό

Του Καρπενησίου με τη Λαμία

Της Έδεσσας και των Γιαννιτσών με τον ΠΑΘΕ

Της Κακαβιάς με τα Ιωάννινα.

Την ολοκλήρωση της Αμβρακία με την υποθαλάσσια της Λευκάδος

Κεντρικό Οδικό Δίκτυο

1.Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος

2.Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)

3.Κατασκευή του ΒΟΑΚ με ενιαία δημοπράτηση του τμήματος Χανιά – Αγ. Νικόλαος


Σιδηρόδρομοι

1.Αναβάθμιση και συντήρηση του σιδηροδρομικού και του προαστιακού δικτύου.

Όπως σχολίασε ο κ.Μητσοτάκης πρόκειται για “παρεμβάσεις που δεν είναι πολύ σέξι, όπως τρένα που έρχονται για δέκα ημέρες από την Ιταλία για να μας πείσουν ότι θα κινούνται με αστρονομικές ταχύτητες σε δίκτυα διαλυμένα”, τόνισε όμως ότι με τα έργα αυτά είναι στο τέλος της τετραετίας το ταξίδι Αθήνα- Θεσσαλονίκη να χρειάζεται 3 ώρες.

2.Νέα πεδινή χάραξη της γραμμής Θεσσαλονίκη – Καβάλα και εκσυγχρονισμός της υφιστάμενης μέχρι την Αλεξανδρούπολη, δηλαδή η ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία.

Ο πρόεδρος της ΝΔ δήλωσε ευθέως ότι η δυτική σιδηροδρομική Εγνατία είναι ένα έργο που δε θα γίνει ποτέ, διότι είναι ένα φαραωνικό έργο χωρίς χρηματοδότηση και μελέτη. Για αυτό και εξήγησε ότι θα δοθεί προτεραιότητα στην πεδινή χάραξη Θεσσαλονίκη- Καβάλα ώστε να κλείσει το σιδηροδρομικό δίκτυο από την Πάτρα μέχρι την Αλεξανδρούπολη.

Μετρό

1.Κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό στην Αθήνα (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) με επέκταση από το Άλσος Βεΐκου στον Περισσό και από το Γουδή στην Κατεχάκη ώστε να απολήγει στις γραμμές 1 και 3 αντίστοιχα και να βελτιωθεί η συνδεσιμότητα του Δικτύου, καθώς με το σημερινό σχεδιασμό η γραμμή 4 δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του επιβατικού κοινού της Αττικής. “Απορώ ποιος τη σχεδίασε, μία γραμμή που παραμένει τυφλή. Πρέπει να αποκτήσει και άλλες απολήξεις προς Περισσό και Κατεχάκη” επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ.Μητσοτάκης.

2.Ολοκλήρωση του μετρό στη Θεσσαλονίκη

Ενεργειακές Υποδομές

Ολοκλήρωση των διασυνδέσεων των νησιών:

Σύνδεση της Κρήτης με την Αττική και των Δωδεκανήσων με την Κρήτη

Σύνδεση της Ικαρίας και της Σάμου με τις Κυκλάδες και των Κυκλάδων με την ηπειρωτική χώρα.

Σύνδεση των νησιών του Β. Αιγαίου με την Αν. Μακεδονία.

Προώθηση συστημάτων ανάκτησης ενέργειας από τα απορρίμματα, πάντοτε παράλληλα με την ανακύκλωση.

Διαχείριση απορριμμάτων

Κατά τον κ.Μητσοτάκη την απάντηση μπορεί να δώσουν μόνο οι συμπράξεις ΣΔΙΤ με αιχμή τα έργα στην Αττική και σε συνεργασία με την επόμενη περιφερειακή διοίκηση. “Στηρίζουμε το Γιώργο Πατούλη γιατί ξέρουμε ότι μπορούμε την επόμενη ημέρα να συνεργαστούμε” είπε ο πρόεδρος της ΝΔ και πρόσθεσε: “Η κατάσταση με τα σκουπίδια στην Αττική λαμβάνει χαρακτήρα εθνικής απειλής και θα κάνω ό,τι χρειάζεται για να τρέξουν τα έργα αυτά το συντομότερο δυνατό”. Αναφέρθηκε επίσης στο αντίστοιχο πρόβλημα στην Κέρκυρα, σχολιάζοντας ότι Αττική και Κέρκυρα έχουν ένα κοινό, περιφερειάρχες ΣΥΡΙΖΑ.

Εμβληματικά έργα

1.Σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα για την αναβάθμιση περιοχής

2.Ολοκλήρωση της επένδυσης στο Ελληνικό, που όπως είπε ο πρόεδρος της ΝΔ θα γίνει σύμβολο της νέας Ελλάδας, της νέας Αθήνας

3.Ανάδειξη του Θριασίου σε κέντρο μεταφορών

Λιμάνια, μαρίνες, αεροδρόμια

Προς αξιοποίηση τα λιμανια σε Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Βόλος, Λαύριο

Ολοκλήρωση της κομβικής επένδυσης της COSCO στον Πειραιά

2ο πακέτο παραχώρησης αεροδρομίων

Υδατοδρόμια

Ο κ.Μητσοτάκης εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, την οποία κατηγόρησε ότι: “πετσόκοψε τις δημόσιες επενδύσεις κατά 2 δις ευρώ την περίοδο 2016-2018 για να «πετύχει» τα περιβόητα υπερπλεονάσματα. Πάγωσε επί 4 χρόνια εμβληματικές επενδύσεις που ήταν έτοιμες να ξεκινήσουν, όπως το Ελληνικό και την κατασκευή του ΒΟΑΚ. Προχώρησε σε αναιτιολόγητες κατατμήσεις έργων για να κάνει φωτογραφικούς διαγωνισμούς. Αύξησε αναιτιολόγητα τις τιμές διοδίων και διπλασίασε τον αριθμό τους, με τη χώρα να καταβάλλει καθυστερημένα το κόστος της πολιτικής “Δεν πληρώνω”. Επαίρεται για την υλοποίηση έργων που όχι μόνον είχαν δρομολογηθεί επί ΝΔ, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ τα πολεμούσε ως αντιπολίτευση, όπως η εμπλοκή της Fraport στα περιφερειακά αεροδρόμια και της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.”

Σχολίασε εξάλλου χαρακτηριστικά ότι “η προπαγάνδα της κυβέρνησης για τα μεγάλα έργα απεικονίστηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στους ζωγραφισμένους μουσαμάδες του μετρό της Θεσσαλονίκης”.

Χατζηδάκης: Ιδιώτες θα μπορούν να καταθέτουν προτάσεις για νέα έργα

Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ και αρμόδιος για το γαλάζιο κυβερνητικό πρόγραμμα, Κωστής Χατζηδάκης, ανέπτυξε τις τρεις προτεραιότητες του σχεδιασμού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με στόχο την αντιμετώπιση τριών μεγάλων προβλημάτων.

Πρώτον, όπως επισήμανε, η χώρα δεν έχει σήμερα δυστυχώς με ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης σχεδόν καθόλου ώριμα έργα. “Δεν είναι κανένα μυστικό, το γνωρίζει ο τεχνικός κόσμος της χώρας. Η σημερινή κυβέρνηση δεν έχει φροντίσει για την επόμενη ημέρα” είπε και τόνισε ότι χρειάζονται νέα εργαλεία που θα επιταχύνουν τις διαδικασίες, με σεβασμό στη διαφάνεια.

Ενα από αυτά τα εργαλεία, ανακοίνωσε ο κ.Χατζηδάκης, ειναι οι προτάσεις καινοτομίας για νέα έργα που θα κατατίθενται από ιδιωτικούς φορείς, θα αξιολογούνται από κρατικά όργανα. στη δημοπράτηση τους θα συμμετέχουν και άλλοι ιδιώτες και με βάση τις καλές πρακτικές που εφαρμόζονται σε ΕΕ, τα έργα θα περνούν όπως είπε γρήγορα από τη θεωρία στην πράξη.

Δεύτερον, ο κ.Χατζηδάκης επισήμανε ότι η χώρα δεν έχει αρκετούς πόρους, καθώς το ΕΣΠΑ δεν αρκεί και η χώρα έχει συγκεκριμένες δημοσιονομικές δεσμεύσεις μέχρι το 2060. “Θα αγωνιστούμε για να τις αλλάξουμε, εν τω μεταξύ πρέπει να αξιοποιήσουμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία, όπως ΣΔΙΤ, συμπράξεις παραχώρησης, SLAs” δήλωσε και υποστήριξε ότι έτσι θα έχουμε ιδιωτικές επενδύσεις με διαφανείς διαδικασίες χωρίς το κράτος να χρειαστεί να βάλει το χέρι στην τσέπη.

Εφερε ως παράδειγμα τις ΣΔΙΤ για διαχείριση απορριμμάτων σε Ήπειρο, Ηλεία και Σέρρες, σημειώνοντας ότι το αντίστοιχο έργο στην Αττική το σταμάτησε η περιφερειάρχης Ρένα Δούρου και δηλώνοντας βέβαιος ότι ο Γιώργος Πατούλης ως νέος περιφερειάρχης θα το προχωρήσει.

Τρίτον, ο κ.Χατζηδάκης τόνισε ότι χρειάζεται εθνικός σχεδιασμός, καθώς η χώρα πάσχει από έλλειψη μακροχρόνιου σχεδίου και αδυναμία συντονισμού της κεντρικής διοίκησης με τις περιφέρειες, “σαν να είμαστε σε διαφορετικά κράτη”. Είπε ότι οι περιφέρειες και η κεντρική διοίκηση πρέπει να είναι σε στενή συνεργασία και δήλωσε βέβαιος ότι η αυριανή κυβέρνηση της ΝΔ με τον κ.Μητσοτάκη πρωθυπουργό θα συνεργαστεί άψογα με τους περιφερειάρχες.

“Η χώρα δε μπορεί να χάνει άλλο χρόνο, ο τεχνικός κόσμος της χώρας δε μπορεί να καταδικαστεί στην ανεργία”, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ.

Καραμανλής: Εθνικό Μητρώο Υποδομών και βαθμολόγηση των εργολάβων- Εγκληματικές καθυστερήσεις στο Ελληνικό

“Είναι η ώρα να ετοιμάσουμε την νέα γενιά έργων της επόμενης 10ετίας που έχει ανάγκη η πατρίδα μας. Με σχέδιο και συνοχή, όπως το 2004-2009, όταν άλλαξε ο σχεδιασμός του οδικού και σιδηροδρομικού χάρτη της χώρας” τόνισε από την πλευρά του ο τομεάρχης Υποδομών της ΝΔ, βουλευτής Σερρών, Κώστας Καραμανλής.

Κατηγόρησε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ότι στα τέσσερα τελευταία χρόνια δεν ξεκίνησε κανένα μεγάλο έργο υποδομής, αλλά “χορτάσαμε από εικονικές εξαγγελίες φαραωνικών έργων.”

Έκανε μεταξύ άλλων λόγο για καταστροφικές κι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις σε εμβληματικές επενδύσεις, όπως το «Ελληνικό», η επένδυση της «COSCO» και η γραμμή 4 του Μετρό. Κατηγόρησε Τσίπρα- Σπίρτζη ότι έκοψαν πολλές κορδέλες σε έργα που οραματίστηκαν, ξεκίνησαν και σχεδόν ολοκλήρωσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Κατηγόρησε επίσης την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν έχει ξεκινήσει κανένα νέο μεγάλο έργο υποδομής και δεν υπάρχουν καν ώριμες μελέτες, ότι έχει αφήσει τις βασικές υποδομές της χώρας χωρίς συντήρηση, αλλά και για απαξίωση της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων.

“Το σοβαρότερο πρόβλημα που θα έχει να αντιμετωπίσει η επόμενη κυβέρνηση είναι η απουσία ωρίμανσης μελετών και έργων και οι περιορισμένοι πόροι. Γιατί λεφτά δεν υπάρχουν” σχολίασε, αναφερόμενος εμμέσως πλην σαφώς στην περίφημη ρήση του Γιώργου Παπανδρέου το 2009.

Ο κ.Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι η ΝΔ δε θα αλλάξει το Νόμο Δημοσίων Συμβάσεων 4412. Θα φέρει όμως νέα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως τις «Πληρωμές Διαθεσιμότητας» [«availability payments»] και τις «καλά σχεδιασμένες Συμβάσεις Παραχώρησης» που έχουν ανταποδοτικότητα. Αναφέρθηκε και εκείνος στο λεγόμενο Unsolicited Proposals ή “Προτάσεις Καινοτομίας”, κάτι που εφαρμόζεται σε αρκετές χώρες της Ε.Ε: Ο επενδυτής παραδίδει στις υπηρεσίες του υπουργείου μελέτη για έργο, με πλήρη κοστολόγηση, χρηματοδότηση, χρονοδιάγραμμα, εκμετάλλευση, η υπηρεσία την αξιολογεί και μπορεί να κάνει 2 διαγωνιστικές διαδικασίες: Εάν κρίνει ότι η μελέτη είναι τεχνικά καλή και πλήρης, κάνει ανοικτό διαγωνισμό. Αντίθετα, εάν η Υπηρεσία κρίνει ότι η ιδέα είναι καλή και το έργο βιώσιμο, αλλά η μελέτη δεν είναι πλήρης τεχνικά, τότε θέτει σε δημόσια διαβούλευση την παραδοτέα μελέτη.

Ο κ.Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης σε εργαλεία όπως η ανεξάρτητη επαλήθευση μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας για ένταξη έργων στο «Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Φυσικών Πόρων κι Ανάπτυξης Υποδομών» ή η τμηματική εκκίνηση έργων υποδομής, το «Πράσινο Ταμείο» για τη χρηματοδότηση αντιπλημμυρικών έργων.

Εξήγγειλε επίσης τη δημιουργία ψηφιακού«Εθνικού Μητρώου Υποδομών», μιας ενιαίας βάσης δεδομένων, που θα περιλαμβάνει όλα τα έργα υποδομής της χώρας και ποιος φορέας είναι αρμόδιος για τον τακτικό έλεγχο και τη συντήρησή τους. “Όλα τα έργα Υποδομών θα έχουν έναν μοναδιαίο αριθμό για να τελειώνει το πρόβλημα με το μπαλάκι των ευθυνών” δήλωσε.

Εξήγγειλε επίσης την επίβλεψη Δημοσίων Έργων και Μελετών – όπου δεν επαρκεί ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων Επιβλεπόντων Μηχανικών – από πιστοποιημένες ιδιωτικές εταιρείες, καθώς και τη θεσμοθέτηση βαθμολογίου έργων, που εφαρμόζεται σε αρκετές χώρες της Ε.Ε..

“Το κάθε έργο ή μελέτη θα βαθμολογείται, με συγκεκριμένα ποιοτικά κριτήρια. Ο βαθμός θα αναρτάται διαδικτυακά στο ΕΣΗΔΗΣ και θα προσμετράται -με ειδικό συντελεστή– στη βαθμολογία του εργολάβου ή του μελετητή σε κάθε επόμενο διαγωνισμό. Έτσι θα επιβραβεύονται όσοι που υλοποιούν τα έργα τους εντός χρονοδιαγράμματος, χωρίς οικονομικές υπερβάσεις και με άριστο αποτέλεσμα” εξήγησε ο κ.Καραμανλής.

Χρ. Σπίρτζης: Επιστροφή στο παρελθόν το πρόγραμμα της ΝΔ για τις υποδομές

«Ακούσαμε το πρόγραμμα της ΝΔ για τις Υποδομές και πραγματικά μείναμε έκπληκτοι» αναφέρει σε δήλωσή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κι αυτό γιατί όπως τονίζει:

Πρώτον, εξήγγειλαν έργα που είτε υλοποιούνται, είτε έχουν δημοπρατηθεί.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα: Ο Ε65, η υποθαλάσσια της Σαλαμίνας, η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης.

Δεύτερον, μείωσαν τα έργα που είτε έχουν υλοποιηθεί, είτε δημοπρατηθεί, είτε είναι προς δημοπράτηση και έχουν εξασφάλιση πόρων όπως το Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος- Πύλος – Μεθώνη, η παράκαμψη της Χαλκίδας και οδικά έργα σε Λέσβο και Ρόδο, ο κάθετος άξονας της Εγνατίας στη Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης, ο κάθετος άξονας Δράμα – Αμφιπόλη, που δεν τόλμησαν να τα πουν.

Τρίτον, το πρόγραμμα παρουσίασαν οι κύριοι υπεύθυνοι της απαξίωσης των Υποδομών, των Μεταφορών, των Αστικών Συγκοινωνιών και του Σιδηρόδρομου, δηλαδή οι κ.κ. Χατζηδάκης, Παπαθανασίου, Μητσοτάκης.

Ο πρώτος, ο κ. Χατζηδάκης, που ως υπουργός Μεταφορών και υπουργός Ανάπτυξης και Οικονομίας επαναδιαπραγματεύτηκε τις συμβάσεις παραχώρησης μειώνοντας το φυσικό αντικείμενο κρατώντας ψηλά το τίμημα και τα διόδια, διέλυσε τον ελληνικό Σιδηρόδρομο (και όχι μόνο) και σε αγαστή συνεργασία με τον κ. Παπαθανασίου, ως ΓΓ Μεταφορών, άφησαν εκατοντάδες εκατομμύρια απλήρωτα για τις Αστικές Συγκοινωνίες , κυκλώματα πλαστών εισιτηρίων και πάνω από 16 δισεκατομμύρια σε ανοιχτές υποθέσεις κρατικών ενισχύσεων για τον ελληνικό Σιδηρόδρομο. Επέκτειναν τη σύμβαση του ΟΑΣΘ συνεχίζοντας τη σπατάλη εκατοντάδων εκατομμυρίων στη γνωστή κρατικοδίαιτη ιδιωτική πρωτοβουλία της ΝΔ.

Ο τρίτος, ο κ. Μητσοτάκης, ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με μετατάξεις και απολύσεις από κρίσιμες ειδικότητες του Σιδηροδρόμου, των Αστικών Συγκοινωνιών, των εποπτευόμενων φορέων και των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Τέταρτον, ανακοίνωσαν ότι δεν θα καταργήσουν τον νόμο 4412/16 για τον οποίο μέχρι χθες μας κατήγγειλαν.»

Όπως υπογραμμίζει ο κ Σπίρτζης, «Η «αποτελεσματικότητα» της ΝΔ στα Δημόσια έργα και τις Υποδομές είναι συστατικό της στοιχείο.

Κανείς δεν θα ξεχάσει τις λαμαρίνες του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Κανείς δεν θα ξεχάσει τα «κολωνάκια» στην Κορίνθου – Πατρών.

Κανείς δεν θα ξεχάσει τα κωλύματα της Ιόνιας, των Τεμπών, του ενός τρίτου του Ε65 και του Μορέα.

Κανείς δεν θα ξεχάσει τις δεκαετίες του σιδηροδρομικού δικτύου, της σήραγγας του Καλλιδρόμου, του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός, της σύνδεσης της Πάτρας.

Ευτυχώς για τις Δημόσιες Υποδομές, τις Μεταφορές, τις Αστικές Συγκοινωνίες, τα αεροδρόμια και τα λιμάνια της χώρας, δεν θα τους δοθεί η ευκαιρία».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα