Μητσοτάκης: Πιστεύω πολύ στην εκπαιδευτική ρομποτική

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην τελετή βράβευσης της ελληνικής μαθητικής αποστολής στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην τελετή βράβευσης της ελληνικής μαθητικής αποστολής στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019 ΝΔ

Στην τελετή βράβευσης της ελληνικής μαθητικής αποστολής στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019 παρέστη ο πρωθυπουργός. Χρησιμοποίησε δε το "σπιτάκι της ανακύκλωσης" του ΥΠΕΣ.

Τις ελληνικές ομάδες που έλαβαν μέρος και απέσπασαν σπουδαία διάκριση στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, που πραγματοποιήθηκε στο Győr της Ουγγαρίας, συνεχάρη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σε εκδήλωση που φιλοξενήθηκε στο Υπουργείο Εσωτερικών.

Με θέμα τις «Έξυπνες Πόλεις», οι Έλληνες μαθητές συναγωνίστηκαν στη δημιουργία και στον προγραμματισμό ρομποτικών κατασκευών στους τομείς των αστικών μεταφορών, της ύδρευσης και της διαχείρισης αποβλήτων, του φωτισμού και της θέρμανσης κτηρίων.

Οι 21 μαθητές που βραβεύτηκαν φοιτούν  στη Ράλλειο Σχολή Πειραιά, στο Πειραματικό Σχολείο της Πάτρας, στην Εκπαιδευτική Αναγέννηση, στο Αρσάκειο, στο 4ο Δημοτικό  και 4ο Γυμνάσιο Αγίας Παρασκευής, στο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Πάτρας και στο Γενικό Λύκειο Καστριτσίου.

Κατάφεραν να κερδίσουν τα περισσότερα μετάλλια -μαζί με τη ρωσική αποστολή- ανάμεσα σε 423 ομάδες από 73 χώρες, σε ρομποτικές κατασκευές που μπορούν να συμβάλλουν στη δόμηση των πόλεων του μέλλοντος.

“Θεωρώ εξαιρετικά σπουδαίο να βλέπω στα πρόσωπά σας το χαμόγελο και την αισιοδοξία μιας φωτεινής Ελλάδος. Αυτό το οποίο πετύχατε, ξέρω ότι το πετύχατε με πολύ κόπο και με πολλή προσπάθεια. Ξέρω ότι εσείς αλλά και οι εκπαιδευτικοί σας, αλλά και οι γονείς σας, αφιερώσατε ώρες που μπορεί να τις είχατε αναλώσει σε ψυχαγωγία, στο να βλέπετε τηλεόραση ή στο να κάνετε άλλα πράγματα, για να μπορέσετε να δουλέψετε σκληρά και ομαδικά για να φέρετε αυτές τις σημαντικές διακρίσεις. Πρώτα απ’ όλα για τους ίδιους σας τους εαυτούς” είπε στους μαθητές ο πρωθυπουργός.

Δήλωσε: “Πιστεύω πολύ στην εκπαιδευτική ρομποτική” και σημείωσε πως όσες φορές είχε την ευκαιρία να μιλήσει με τους πρωτεργάτες αυτής της σημαντικής πρωτοβουλίας στην Ελλάδα, πάντα βλέπει με πόσο μεγάλη χαρά και προσδοκία αγκαλιάζουν τέτοιες πρωτοβουλίες -όχι μόνο- οι μαθητές, αλλά και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί. Υπογράμμισε δε ότι θα στηρίξει ο ίδιος προσωπικά την πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας, ώστε τέτοιου είδους θεματικές δραστηριότητες να ενταχθούν με ποιο ενεργό, με ποιο συστηματικό τρόπο στα προγράμματα των σχολείων.

“Ασχέτως το πού θα σας οδηγήσει τελικά η ζωή σας και το τι επιλογές θα κάνετε. Αν θα επιλέξετε να σπουδάσετε κάποιο γνωστικό αντικείμενο το οποίο θα έχει σχέση με τη ρομποτική, με τον κόσμο της τεχνολογίας -ο οποίος ανοίγεται μπροστά μας- αυτά τα οποία μάθατε από τη συμμετοχή σας σε αυτήν την εξαιρετική πρωτοβουλία, πιστεύω, ότι θα σας συνοδεύουν για πάντα. Μάθατε πάνω απ’ όλα να συνεργάζεστε στα πλαίσια μιας ομάδας. Μάθατε να θέτετε φιλόδοξους στόχους και να τους πετυχαίνετε. Μάθατε να ξεπερνάτε δυσκολίες, οι οποίες αναπόφευκτα προκύπτουν σε κάθε ομαδική δουλειά” είπε επίσης ο πρωθυπουργός στους μαθητές.

Σημείωσε επίσης ότι τα παιδιά που συμμετείχαν έμαθαν μεταξύ άλλων να σκέφτονται «έξω από το κουτί» και να βρίσκουν μη συμβατικές λύσεις σε συμβατικά προβλήματα, δεξιότητες που θα τους είναι χρήσιμες ότι και αν επιλέξουν τελικά να κάνουν στη ζωή τους.

Ο πρωθυπουργός σχολίασε επίσης ότι όπως οι μαθητές που συμμετείχαν στο διαγωνισμό κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν κάποια από τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν σήμερα οι πόλεις και να βρουν πώς οι έξυπνες πόλεις μπορούν να κάνουν τις ζωές μας όλο και καλύτερες, όλο και πιο εύκολες, αντίστοιχα, στη μεγάλη κλίμακα, η τεχνολογία είναι αυτή που θα μας επιτρέψει να αντιμετωπίσουμε τεράστια προβλήματα, όπως το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής.

“Και πιστεύω ότι αν πρέπει κάτι να κάνουμε στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, είναι να κρατάμε ζωντανή την περιέργεια των νέων παιδιών, των νέων ανθρώπων, των νέων πολιτών” πρόσθεσε ο πρωθυπουργός τονίζοντας ότι για τον ίδιο και τους αρμόδιους υπουργούς η παιδεία δεν είναι απλά μια διαδικασία στείρας αποστήθισης.

Ο πρωθυπουργός συνεχάρη και τους δασκάλους και καθηγητές των παιδιών, διότι όπως είπε γνωρίζει ότι έχουμε στην εκπαίδευση ένα εξαιρετικό εκπαιδευτικό δυναμικό, το οποίο συχνά ψάχνει ευκαιρίες να κάνει περισσότερα πράγματα από αυτά τα οποία, ενδεχομένως, είναι μέσα στο συμβατικό πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους.

Ο Μητσοτάκης στο σπιτάκι της ανακύκλωσης του ΥΠΕΣ

Προσερχόμενος στο Υπουργείο Εσωτερικών για την εκδήλωση ο κ. Μητσοτάκης σταμάτησε στο σπιτάκι της ανταποδοτικής ανακύκλωσης που έχει τοποθετηθεί στην είσοδο του Υπουργείου και ζήτησε να μάθει πως χρησιμοποιείται. Αφού ενημερώθηκε από τον υπουργό Τάκη Θεοδωρικάκο, έριξε το πλαστικό του μπουκαλάκι.

Θεοδωρικάκος: Αναπτύσσετε ιδέες που θα κάνουν την καθημερινότητά μας πιο απλή, πιο λειτουργική

Στην εκδήλωση παρέστησαν οι υπουργοί Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος και Παιδείας Νίκη Κεραμέως, οι οποίοι βράβευσαν μαθητές και εκπαιδευτικούς, ο υφυπουργός Εσωτερικών κ. Θ. Λιβάνιος και οι γενικοί γραμματείς του Υπουργείου Μιχ. Σταυριανουδάκης (Εσωτερικών και Οργάνωσης), Βιβή Χαραλαμπογιάννη (Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα) και Αθανάσιος Μπαλέρμπας (Ιθαγένειας).

Η χορωδία του Υπουργείου Εσωτερικών ερμήνευσε τραγούδια Ελλήνων και ξένων συνθετών.

Ο υπουργός Εσωτερικών  κ. Θεοδωρικάκος στον χαιρετισμό του είπε μεταξύ άλλων στους μαθητές: “Με την ταχύτητα που εξελίσσονται οι τεχνολογικές εφαρμογές, η τεχνητή νοημοσύνη, η Επιστήμη των Δεδομένων και η «ευφυΐα» των μηχανών, χαρακτηριστικά της λεγόμενης 4ης βιομηχανικής επανάστασης, θα αποτελούν την καθημερινότητα μας. 

Η χώρα μας, με τις τόσες δυνατότητες και τα τόσα πολλά προτερήματα αλλά και τα μεγάλα προβλήματα, μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης πολλαπλών εφαρμογών για τις ομάδες σας. 

Μπορείτε να δημιουργήσετε εφαρμογές για την ενέργεια, την  ανακύκλωση, την προώθηση της ιστορίας και του πολιτισμού μας, την προστασία του περιβάλλοντος, την ανάδειξη των μοναδικών σε ποιότητα ελληνικών προϊόντων, την παροχή βοήθειας σε συμπολίτες μας που ζουν σε απομακρυσμένες δυσπρόσιτες περιοχές ή σε μικρά νησιά, ή ακόμη μια σειρά εφαρμογών που θα διευκολύνουν τους πολίτες αλλά και την ίδια τη λειτουργία του κράτους ή των Δήμων και των Περιφερειών της χώρας μας. Αναπτύσσετε ιδέες που θα κάνουν την καθημερινότητά μας πιο απλή , πιο λειτουργική, θα αναβαθμίσουν την ποιότητα της ζωής μας και θα δημιουργήσουν έξυπνες πόλεις, με ασφάλεια, θα δώσουν λύσεις στο κυκλοφοριακό και ιδέες που θα βρίσκουν εφαρμογή στην προσπάθεια για αειφόρο ανάπτυξη. Και μέσα από την αγάπη σας για τον διπλανό σας προχωρήστε σε εφαρμογές που θα δώσουν λύσεις σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν συνάνθρωποί μας με κινητικά ή άλλα προβλήματα καθιστώντας τη ζωή τους πιο εύκολη, θέτοντας την επιστήμη και τα αποτελέσματα της ρομποτικής στην υπηρεσία των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Ήδη άλλωστε οι εφαρμογές που έχετε δημιουργήσει έχουν αυτό τον προσανατολισμό.”

Κεραμέως: Για μας αυτό είναι αριστεία

Η υπουργός Παιδείας κυρία Νίκη Κεραμέως δήλωσε μεταξύ άλλων:

«Αυτό που είναι πιο σημαντικό πάνω από όλα για μας, είναι η θέληση σας για συμμετοχή και η βούληση και η πρόθεσή σας να προσπαθείτε κάθε μέρα να ξεπερνάτε τον ίδιο σας τον εαυτό. Γιατί για μας αυτό είναι αριστεία. Το να ξυπνάτε το πρωί και να λέτε: «σήμερα θα γίνω καλύτερος, από αυτό που ήμουνα χθες»!” και πρόσθεσε:

“Για μας αποστολή του σχολείου δεν είναι μόνο να μαθαίνει γράμματα με την κλασική έννοια του όρου. Αποστολή του σχολείου είναι να βγάζει στη κοινωνία πιο σφαιρικά διαμορφωμένους πολίτες. Πολίτες με μία ευρύτερη διαπαιδαγώγηση και για αυτόν ακριβώς τον λόγο έχουμε αποφασίσει και ήδη μελετούμε την εισαγωγή νέων θεματικών στο σχολείο. Νέες θεματικές που επενδύουν σε αυτό που λέμε ήπιες δεξιότητες και ψηφιακές δεξιότητες. Νέες θεματικές που έχουν να κάνουνε και με την ρομποτική. 

Γι’ αυτό λοιπόν εργαζόμαστε ήδη για μία ευρύτερη εφαρμογή της Ρομποτικής στα σχολεία. Πρέπει να σας πω λοιπόν,  προς μεγάλη μου χαρά, ο Φίλιππος και ο Γιώργος που κάθονται δίπλα μου, μόλις τους ρώτησα αν θα συμφωνούσανε ότι η Ρομποτική θα εφαρμόζεται σε περισσότερα σχολεία και περισσότερες ώρες, η απάντηση ήτανε ναι, θα ήτανε πάρα πολύ ωραίο.”

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Μητσοτάκης, Νέα Δημοκρατία
SHARE: