Σύγκρουση με φόντο το ΕΣΡ: Οι μεν αναστέλλουν, οι δε ζητούν κατάργηση

ΑΘΗΝΑ-Συνεδρίαση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής για το νέο ΕΣΡ.(Eurokinissi-ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ)
ΑΘΗΝΑ-Συνεδρίαση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής για το νέο ΕΣΡ.(Eurokinissi-ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ) EUROKINISSI

Την τροπολογία για αναστολή του άρθρου 2Α του νόμου Παππά, που μετέφερε τις αρμοδιότητες του ΕΣΡ, κατέθεσε η κυβέρνηση, συνεχίζοντας παράλληλα την επιχείρηση αποδόμησης της πρότασης της ΝΔ, με το ερώτημα σε τι διαφέρει από το νόμο 4339 πέραν της κατάργησης της ρύθμισης για το όριο εργαζομένων ανά κανάλι. Κατάργηση και όχι αναστολή ζητούν τα κόμματα της αντιπολίτευσης

Την ώρα που ξεκινούσε η Διάσκεψη των Προέδρων σε μία νέα απόπειρα συγκρότησης του ΕΣΡ, ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς κατέθετε τροπολογία με την οποία αναστέλλεται το άρθρο 2Α του νόμου 4339.

Ταυτόχρονα το Μαξίμου περνούσε στην αντεπίθεση με ενημερωτικό σημείωμα, στο οποίο κατέθετε εννέα συν δύο παρατηρήσεις και επτά ερωτήσεις προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη σχετικά με την πρόταση νόμου της ΝΔ για την αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών χωρίς δημοπρασία.

Η τροπολογία Παππά αναφέρει ειδικότερα ότι το άρθρο 2Α του νόμου 4339 αναστέλλεται μέχρι να καθαρογραφεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Card

Όπως είχε δηλώσει νωρίτερα σήμερα ο κ.Παππάς, η κυβέρνηση θα προχωρήσει στη συνολική αλλαγή του νόμου 4339/15, για την αδειοδότηση των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών μόλις δημοσιοποιηθεί το σκεπτικό της σχετικής απόφασης του ΣτΕ. Κάτι που δεν αναμένεται να γίνει όμως πριν το Δεκέμβριο.

Η ΝΔ όμως έχει πει ότι δε συναινεί στη συγκρότηση ΕΣΡ, εάν η κυβέρνηση δεν καταργήσει το νόμο Παππά (κάτι άλλωστε που συμπεριλαμβάνει η ίδια στη δική της νομοθετική πρόταση) και άρα επιβεβαιώνεται το διαφαινόμενο ήδη αδιέξοδο στη Διάσκεψη των Προέδρων.

Ήδη τα κόμματα της αντιπολίτευσης στη Διάσκεψη των Προέδρων ζήτησαν κατάργηση και όχι αναστολή της επίμαχης διάταξης και γενικότερα του νόμου Παππά. Τόσο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Νίκος Δένδιας, ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής Βαγγέλης Μεϊμαράκης, αλλά και ο Σπύρος Λυκούδης από το Ποτάμι.

Από την πλευρά του Μαξίμου συνέχισαν όμως εν τω μεταξύ την επιχείρηση αποδόμησης της πρότασης της ΝΔ, την οποια χαρακτηρίζει πρόταση παρωδία, κάνοντας λόγο για μεγαλοστομίες και υποστηρίζοντας ότι ουσιαστικά η πρόταση της ΝΔ δεν διαφέρει από το νόμο 4339 παρά μόνο όσον αφορά στην αδειοδότηση χωρίς διαγωνισμό και την κατάργηση των διατάξεων για τον αριθμό των εργαζόμενων ανά κανάλι.

Η κυβέρνηση θέτει λοιπον έτσι το ερώτημα, γιατί επιμένει η αξιωματική αντιπολίτευση στην κατάργηση του νόμου Παππά.

Ειδικότερα το ενημερωτικό σημειωμα του Μαξίμου αναφέρει:

"Η αλήθεια είναι πως η «ολοκληρωμένη νομοθετική πρόταση» του κ. Μητσοτάκη, ενώ προσπαθεί να πείσει ότι «καταργεί πλήρως το “νόμο Παππά”», στην πραγματικότητα καταργεί μόνο:

τα άρθρα 1 και 13 του ν. 4339/15: Καταργείται ο πλειοδοτικός διαγωνισμός και αντικαθίσταται από «αδειοδοτική διαδικασία», η οποία ελαχιστοποιεί το τίμημα που θα εισπράξει το ελληνικό Δημόσιο.

το άρθρο 9 του ν. 4339/15: Καταργείται το κατώτατο όριο εργαζομένων, που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε ορίσει στους 400 πλήρους απασχόλησης εργαζόμενους ανά κανάλι", αναφέρει το Μαξίμου με νεότερο ενημερωτικό σημείωμα.

Προσθέτει δε ότι κατά τα άλλα, εννέα από τα σημεία που ανακοίνωσε η ΝΔ συνιστούν απλές επαναλήψεις των διατάξεων του νόμου 4339/15, των ίδιων δηλαδή διατάξεων που η αξιωματική αντιπολίτευση απαιτεί να καταργηθούν.

Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει το Μαξίμου, η ΝΔ ζητά:

1. Δεκαετή χρονική διάρκεια των αδειών. Προβλέπεται ήδη στο άρθρ. 2, παρ. 5 του ν. 4339/15.

2. Απαγόρευση συμμετοχής υποψηφίων που τελούν υπό πτώχευση ή πτωχευτικό συμβιβασμό, πτωχευτική διαδικασία του άρθρου 99, εκκαθάριση και αναγκαστική διαχείριση. Προβλέπεται ήδη στο άρθρ. 10, παρ. 1 του ν. 4339/15.

3. Ασφαλιστική, φορολογική και τραπεζική ενημερότητα των υποψηφίων. Προβλέπεται ήδη στο άρθρ. 10, παρ. 3 του ν. 4339/15.

4. Αποτροπή της υπερσυγκέντρωσης επιρροής, με απαγόρευση της συγκέντρωσης ελέγχου. Προβλέπεται ήδη στο άρθρ. 10, παρ. 4 του ν. 4339/15.

5. Συμμετοχή υποψηφίων που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον τομέα των ΜΜΕ. Προβλέπεται ήδη στο άρθρ. 3, παρ. 1 του ν. 4339/15.

6. Οι μέτοχοι, τα μέλη ΔΣ και οι νόμιμοι εκπρόσωποι των υποψηφίων να μην έχουν καταδικαστεί αμετάκλητα για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, δωροδοκία, απάτη, νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, κακούργημα, καθώς και σε οποιαδήποτε ποινή για υπεξαίρεση, εκβίαση, πλαστογραφία, ψευδορκία και δόλια χρεωκοπία. Προβλέπεται ήδη στο άρθρ. 6, παρ. 1 του ν. 4339/15.

7. Ασυμβίβαστο στελεχών τηλεοπτικών σταθμών με την ιδιότητα στελέχους σε επιχειρήσεις ερευνών της ραδιοτηλεοπτικής αγοράς και σε διαφημιστικές επιχειρήσεις. Προβλέπεται ήδη στο άρθρ. 6, παρ. 2 του ν. 4339/15.

8. Οι υποψήφιοι να υπόκεινται σε έλεγχο για τη διαφάνεια ιδιοκτησιακού καθεστώτος και να είναι πραγματικοί δικαιούχοι των οικονομικών μέσων που διέθεσαν για τη συμμετοχή τους. Προβλέπεται ήδη στο άρθρ. 6, παρ. 3 του ν. 4339/15.

9. Να υπάρξουν περιορισμοί μεταξύ της ιδιότητας του ιδιοκτήτη, εταίρου, βασικού μετόχου, μέλους οργάνου διοίκησης ή διευθυντικού στελέχους, με τις αντίστοιχες ιδιότητες σε επιχείρηση που συνάπτει δημόσιες συμβάσεις. Προβλέπεται ήδη στο άρθρ. 6, παρ. 4 του ν. 4339/15.

Πέραν τούτων, στην πρόταση νόμου που παρουσίασε, η ΝΔ περιλαμβάνει άλλα δύο σημεία που ήδη προβλέπονται:

1. Έλεγχο προέλευσης και επάρκειας πόρων που θα διαθέσουν οι υποψήφιοι για την άδεια, από την Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης. Προβλέπεται ήδη για όσους λάβουν άδεια, αλλά και για εκείνους που λειτουργούν με το προηγούμενο καθεστώς.

2. Έλεγχο προϋποθέσεων από το ΕΣΡ κάθε Δεκέμβριο σε όλα τα αδειοδοτημένα κανάλια. Προβλέπεται ήδη (Μητρώο Διαφάνειας ΕΣΡ).

Η κυβέρνηση καλεί λοιπον τον κ.Μητσοτάκη να απαντήσει σε επτά ερωτήματα:

"1. Πώς μιλούν για «άλλη αρχιτεκτονική και φιλοσοφία», όταν το μεγαλύτερο μέρος της πρότασή τους συνιστά αντιγραφή –και, μάλιστα, προς το λιγότερο αυστηρό- των διατάξεων του ισχύοντος νόμου 4339/15 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την αδειοδότηση των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών; Εκτός κι αν η «άλλη φιλοσοφία» της ΝΔ εξαντλείται στην αφαίρεση κάθε προστατευτικής διάταξης υπέρ των εργαζομένων και, ταυτόχρονα, στη διασφάλιση του ελάχιστου δυνατού κόστους για τους καναλάρχες.

2. Πώς μιλούν για «κατεδάφιση του νόμου Παππά» όταν όλοι γνωρίζουν ότι το ΣτΕ δεν καταργεί νόμους, αλλά κανονιστικές διατάσεις; Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το ΣτΕ θεώρησε αντισυνταγματική τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων από το ΕΣΡ (που δεν υπήρχε) στον Υπουργό Επικρατείας. Κατά τα άλλα, ο νόμος 4339/15 παραμένει σε ισχύ.

3. Πώς μιλούν για πρόθεσή τους να ρυθμίσουν το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο στη χώρα, να διασφαλίσουν την πολυφωνία, την ποιοτική και αντικειμενική ενημέρωση, να οικοδομήσουν ένα υγιές επιχειρηματικό περιβάλλον, να αποτρέψουν σχέσεις διαπλοκής και ολιγοπωλιακών πρακτικών υπέρ της διαφάνειας; Αν αυτές είναι, πράγματι, οι προθέσεις τους γιατί δεν τις έκαναν πράξη τις τελευταίες δεκαετίες που βρίσκονταν στην εξουσία;

4. Πώς μιλούν για «διασφάλιση χιλιάδων θέσεων εργασίας ή ακόμη και δημιουργία πολλών νέων», την ίδια στιγμή που καταργούν το κατώτατο όριο εργαζομένων ανά τηλεοπτικό σταθμό;

5. Πώς μιλούν για αδρανοποίηση του ΕΣΡ εκ μέρους της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, όταν η ίδια η ΝΔ αρνήθηκε να συναινέσει στη συγκρότηση της αρχής κατά τις επανειλημμένες διασκέψεις προέδρων, που συγκλήθηκαν με πρωτοβουλία του Προέδρου της Βουλής, Νίκου Βούτση;

6. Πώς μιλούν για «πολλαπλάσια οικονομικά οφέλη για το ελληνικό Δημόσιο», την ίδια στιγμή που καταργούν τον πλειοδοτικό διαγωνισμό και τον αντικαθιστούν από «αδειοδοτική διαδικασία», η οποία δεδομένα θα φέρει πολύ λιγότερα έσοδα;

7. Πώς μιλούν για ανάθεση στο ΕΣΡ του ελέγχου των ελάχιστων τεχνικών προδιαγραφών εξοπλισμού και κτιριακής υποδομής, την ώρα που η ίδια η αρχή, με την τελευταία –μη νόμιμη- σύνθεσή της, έχει ομολογήσει ότι δεν διαθέτει τέτοια δυνατότητα; [Επισυνάπτεται η σελίδα 8 των παρατηρήσεων του ΕΣΡ επί του σ/ν για την αδειοδότηση παρόχων προγράμματος, όπου (παρ. 2) αναφέρεται ότι το προσωπικό του ΕΣΡ δεν διαθέτει τις αναγκαίες γνώσεις για τον καθορισμό των ελάχιστων τεχνικών προδιαγραφών]."

Και το ενημερωτικό σημείωμα του Μαξίμου καταλήγει με το σχόλιο: "Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το έχει πει από την πρώτη στιγμή: Απώτερος στόχος της ΝΔ είναι να μην γίνει ποτέ διαγωνισμός, να μην πληρώσουν ποτέ τίποτα οι καναλάρχες και να παραταθεί για πάντα το καθεστώς της διαπλοκής.

Όλα τα άλλα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις (της διαπλοκής)."

Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση της ΝΔ προβλέπει να καταργηθεί πλήρως ο νόμος Παππά που κρίθηκε αντισυνταγματικός καθώς και ο «απαράδεκτος», όπως σημειώνουν στη ΝΔ, περιορισμός των τηλεοπτικών αδειών στις τέσσερις. Αποκαθίστανται παράλληλα όλες οι αρμοδιότητες του ΕΣΡ το οποίο καθίσταται το μόνο αρμόδιο όργανο να ορίσει τον αριθμό των αδειών τόσο για τα εθνικής εμβέλειας όσο και τα περιφερειακής εμβέλειας τηλεοπτικά κανάλια και ταυτόχρονα η μόνη και αποκλειστικά αρμόδια αρχή να δώσει τις νέες άδειες.

Παράλληλα καταργείται η λογική του πλειοδοτικού διαγωνισμού και ορίζεται ενιαίο τίμημα για τους όλους παρόχους καθώς και περιοδικό τέλος της χρήσης του φάσματος.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Τηλεοπτικές άδειες, ΕΣΡ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Κυβέρνηση: Ο νόμος Παππά θα αλλάξει μόνο αφού δημοσιοποιηθεί το σκεπτικό του ΣτΕ

Πρόταση νόμου από τη ΝΔ για άδειες χωρίς δημοπρασία

SHARE:

24Media Network