64ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Πέντε ταινίες που θα σε κάνουν να μην πιστεύεις τι βλέπεις

Διαβάζεται σε 6'
64ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Πέντε ταινίες που θα σε κάνουν να μην πιστεύεις τι βλέπεις

Το NEWS 24/7 αποκαλύπτει αποκλειστικά 5 τίτλους από το φετινό φεστιβάλ που δίνουν άλλη διάσταση στο cult σινεμά.

Καθώς έχουμε μπει στην τελική ευθεία για τη φετινό, 64ο, φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και ήδη γνωρίζοντας αρκετά από τα μεγάλα χαρτιά της διοργάνωσης, έχει σημασία να αρχίσουμε να εξερευνούμε πιο σχολιαστικά το πρόγραμμα και να ξεχωρίζουμε τα αληθινά κρυφά διαμάντια που κρύβονται κάτω από την επιφάνεια.

Ξέρουμε λοιπόν ήδη τις ταινίες έναρξης (“Στη Φωτιά” με τη Ζιλιέτ Μπινός και τον Μπενουά Μαζιμέλ), λήξης (“Πεσμένα Φύλλα” του Άκι Καουρισμάκι), όλες τις ελληνικές ταινίες, τη μεγάλη ρετροσπεκτίβα στο έργο του Τάκη Κανελλόπουλου, καθώς και την επίσκεψη του Αλεξάντερ Πέιν με την νέα του ταινία «Τα Παιδιά του Χειμώνα».

Τι έχουμε όμως παραπέρα;

Το αναλυτικό πρόγραμμα θα ανακοινωθεί σε μια βδομάδα απο τώρα, την ερχόμενη Τρίτη 24 Οκτωβρίου, όμως ως τότε το News24/7 έψαξε και βρήκε μια πεντάδα ακραίων τίτλων που έχουν πολλά να πουν για τον κόσμο γύρω μας, την Ιστορία, το μέλλον, το παρόν (ή όλα μαζί), και το κάνουν με στυλ. Και, συχνά, με τρόπους που δεν έχουμε ξαναδεί.

Κρατήστε σημειώσεις λοιπόν, γιατί αυτοί οι τίτλοι θα συζητηθούν.

Κόναν η Βάρβαρη (Conann)

Τμήμα: Round Midnight

Ένας παρορμητικός queer οραματιστής που μοιάζει να γυρίζει ταινίες από τα σπλάχνα του, ο Μπερτράν Μαντικό (“Wild Boys”) στρέφει τον μαγικό του φανό σε μια φαντασιακή προϊστορία και σε μερικά νέα μικρά μαγαζάκια τρόμου, τα οποία αποδίδονται ταυτόχρονα σε έγχρωμα και ασπρόμαυρα πλάνα.

Ο Κέρβερος, o φύλακας του κάτω κόσμου, έχει ακόμα μουσούδα, μόνο που εδώ τον λένε Ράινερ, έχει γυναικείο στήθος και γλυκιά φωνή, φοράει ένα μαύρο δερμάτινο μπουφάν με καρφιά και άλλα τρουκ, και κρατάει μια κάμερα με φλας που είναι ό,τι πρέπει για τους παπαράτσι… Μας μιλάει από το υπερπέραν και περιγράφει σε ανατριχιαστική λεπτομέρεια τις διαδοχικές μετενσαρκώσεις της Κόναν της Βάρβαρης, μιας αιμοδιψούς Αμαζόνας που ζει ανάμεσά μας από την αρχαιότητα.

Χειροποίητη προσέγγιση, ασύγχρονος ήχος κι ένα καθηλωτικό θεατρικό σκηνικό βγαλμένο από το βαθύτερο ασυνείδητό μας, συνθέτουν μια εθιστική, εκρηκτική και καινοτόμα εμπειρία δια χειρός Μαντικό, με πρωταγωνίστρια και πάλι την Ελίνα Λόουνενσον, την μούσα του Χαλ Χάρτλεϊ στα ‘90s.

(Η ταινία θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες, σε διανομή Ama Films.)

Φυτίλιασμα (Triggered)

Τμήμα: Round Midnight

Έχοντας απολυθεί απ’ τον στρατό λόγω διαταραχής μετατραυματικού στρες, ο Μιγκέλ θα επιστρέψει στο πεδίο της μάχης -επί αστικού εδάφους αυτή τη φορά- όταν ένας έμπορος ναρκωτικών τού ζητά να τον προστατέψει από μια ομάδα αιμοδιψών ανδρών αποφασισμένη να τον σκοτώσει.

Με μια απολαυστική πληθωρικότητα αίματος, ξύλου και πυροβολισμών, αυτό το instant cult μεταμεσονύκτιο όργιο βίας απ’ τις Φιλιππίνες, έρχεται να δείξει στο υπερβολικά «καθωσπρέπει» Χόλιγουντ, πώς πρέπει να γίνεται. Κάπου ανάμεσα στο κλασσικό “Επίθεση στον Σταθμό 13” του Τζον Κάρπεντερ, τα φλογερά μπαλέτα σφαιρών του Τζον Γου και τα τέλεια χορογραφημένα ξυλοφορτώματα του “The Raid: Redemption”, το “Triggered” συνεχίζει επάξια την παράδοση της Ασίας στη δράση άνευ ορίων και ενοχών.

Η Αυγή του Ανθρώπου 3 (The Human Surge 3)

Τμήμα: >> Film Forward

Ένα φιλμ όμοιο του οποίου δεν έχει υπάρξει. Γυρισμένο με μια κάμερα 360 μοιρών, αποτελεί μια εμβυθιστική εμπειρία με μόνο εξοπλισμό τις μαγικές εικόνες του και τις συναρπαστικές ιδέες του.

Τα σύνορα του πλανήτη και του σινεμά δεν υφίστανται για τον ατρόμητο εξερευνητή του κόσμου που εκτείνεται ανάμεσα στο ορατό και το αόρατο, τον Εντουάρντο Γουίλιαμς. Όπως και στο “The Human Surge” (κι αν αναρωτιέστε, όχι, δεν υπάρχει “The Human Surge 2”), γυρίζει τον κόσμο κινηματογραφώντας ομάδες ανθρώπων να αλληλεπιδρούν μέσα από σώματα, πνεύματα ή οθόνες και παραδίδει ένα queer ποίημα για τον τόπο και τον χρόνο, για τις αισθήσεις και τα αισθήματα, για τη ρευστή φύση της ύπαρξης και τους διάφανους ιστούς που μας ενώνουν στη μεγάλη σφαίρα του πλανήτη και στα αχανή δίκτυα που χτίζουμε γύρω του.

Ηδεία Ανατολή (The Sweet East)

Τμήμα: Ανοιχτοί Ορίζοντες – Another Take

Ο διευθυντής φωτογραφίας που σημάδεψε αισθητικά μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του αμερικανικού ανεξάρτητου την τελευταία δεκαετία (“Listen Up Philip”, “Good Time”) περνά στη σκηνοθεσία υπηρετώντας μια επεισοδιακή περιπλάνηση στο απερίγραπτο κοινωνικοπολιτικό χάος που περιγράφει σήμερα τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Όταν η μαθήτρια λυκείου Λίλιαν (στο ρόλο η Τάλια Ράιντερ του μοναδικού “Never Rarely Sometimes Always”) εγκαταλείπει μια βαρετή σχολική εκδρομή, θα μεταμορφωθεί σε σύγχρονη Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων για να συναντήσει στο διάβα της από υπέρμαχους της λευκής φυλής και ρατσιστές ακαδημαϊκούς μέχρι τζιχαντιστές, πανκ αποσυνάγωγους και κοινωνικά ευαισθητοποιημένους καλλιτέχνες.

Μια θεοπάλαβη Americana, κατακερματισμένη όσο και οι αλληλοαποκλειόμενες ετερότητες που την απαρτίζουν, σε κάθε στάση της οποίας πλανάται το ερώτημα πού και πότε ακριβώς χάθηκε το περίφημο Αμερικανικό Όνειρο.

Οι Άποικοι (The Settlers)

Τμήμα: Ανοιχτοί Ορίζοντες

Στη Χιλή, του τέλους του 19ου αιώνα, τρεις ιππείς προσλαμβάνονται από έναν πλούσιο γαιοκτήμονα για να σημειώσουν την περίμετρο της εκτεταμένης περιουσίας του. Σύντομα, όμως, αυτή η διοικητική αποστολή θα μετατραπεί σ’ ένα αιματοβαμμένο κυνήγι των ιθαγενών της περιοχής.

Ένα σκοτεινό, εικαστικά εκθαμβωτικό γουέστερν με στοιχεία ταινίας τρόμου που τιμήθηκε με το βραβείο της ένωσης FIPRESCI στο Ένα Κάποιο Βλέμμα των φετινών Καννών και μας συστήνει μια εξαιρετική νέα σκηνοθετική φωνή. Η ταινία χρησιμοποιεί θαυμάσια τους κώδικες του σινεμά των ειδών για να ασκήσει κριτική στις θηριωδίες της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας που δεν μπορούμε -και δεν πρέπει- να ξεχάσουμε.

(Η ταινία θα κυκλοφορήσει τη σεζόν 2023-2024 από την Danaos Films).

Info:

To 64o φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί 2-12 Νοεμβρίου.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα