Οι κινήσεις και οι χειρονομίες των κατοίκων του Κολωνού γίνονται έργο τέχνης

Χρυσάνθη Κουμιανάκη, Η σκηνή είναι άδεια:
Χρυσάνθη Κουμιανάκη, Η σκηνή είναι άδεια: Μέρος Ι, 2021/ Eγκατάσταση σε 3 μεταλλικούς στύλους στον λόφο του Ιππείου Κολωνού. Κέντημα σε ύφασμα/ 270 x 120 εκ. έκαστο Ευγενική παραχώρηση η καλλιτέχνης/ Ανάθεση νέου έργου από τον ΝΕΟΝ Installation View Portals, Βουλή των Ελλήνων + NEON NATALIA TSOUKALA, ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ NEON

Το έργο της Χρυσάνθης Κουμιανάκη παρουσιάζεται εκτός του κτιρίου του πρώην Δημόσιου Καπνεργοστασίου, και ανοίγεται στον δημόσιο χώρο, επιδιώκοντας το διάλογο με τη γειτονιά και την περαιτέρω εμπλοκή των κατοίκων.

Η Χρυσάνθη Κουμιανάκη δημιουργεί μια παράσταση η οποία εκτυλίσσεται σε διάφορα σημεία του λόφου του Κολωνού, τόσο στον χώρο του θεάτρου, όσο και έξω από αυτόν. Παραφράζοντας τη φράση του Σαίξπηρ «όλος ο κόσμος είναι μια σκηνή» και μέσα από την εμπειρία του δημόσιου χώρου κατά τη διάρκεια της καραντίνας, η καλλιτέχνις εκκινεί από το αξίωμα ότι «ο δημόσιος χώρος είναι τα πάντα».

Πρόκειται για το δεύτερο μέρος του έργου της performance της με τίτλο “Η σκηνή είναι άδεια (2021)” παρουσιάζεται στις 8, 9 και 10 Οκτωβρίου στο θέατρο και το λόφο του Ιππίου Κολωνού, στις 18:45 – 20:30, με ελεύθερη είσοδο.

ADVERTISING

Το έργο αποτελεί νέα ανάθεση από τον Οργανισμό ΝΕΟΝ στο πλαίσιο της έκθεσης Portals | Πύλη. Το έργο παρουσιάζεται εκτός του κτιρίου του πρώην Δημόσιου Καπνεργοστασίου, και ανοίγεται στο δημόσιο χώρο, επιδιώκοντας το διάλογο με τη γειτονιά και την περαιτέρω εμπλοκή των κατοίκων.

Τα έργα που παίζονται μέσα και πέριξ του θεάτρου βασίζονται σε θεατρικά κείμενα, στον αυτοσχεδιασμό αλλά και στην παρατήρηση, μίμηση και ερμηνεία της δράσης των ανθρώπων που επισκέπτονται τον λόφο του Κολωνού. Η Χρυσάνθη Κουμιανάκη καταγράφει τις κινήσεις και χειρονομίες αυτών που συχνάζουν εκεί, μελετάει το τοπίο, την αρχιτεκτονική καθώς και τις λειτουργίες του χώρου ως τόπου συνάντησης, παιχνιδιού, άθλησης. Δημιουργεί ένα έργο «εγχειρίδιο», «λεξικό» και συγχρόνως «ευρετήριο» στοιχείων το οποίο συντάσσεται πάνω στην υπάρχουσα υποδομή – τους στύλους, το θέατρο, τις κολώνες, τα παγκάκια, τα παρτέρια, τις διαδρομές. Δημιουργεί ένα σπονδυλωτό που αναπέργο τύσσεται τόσο στον χώρο, όσο και στον χρόνο.

Το πρώτο μέρος παρουσιάστηκε ταυτόχρονα με το άνοιγμα της έκθεσης, τον Ιούνιο του 2021. Αποτελείται από έργα σε ύφασμα με τη μορφή banner που αναρτήθηκαν αρχικά σε στύλους σε κάποια σημεία στο λόφο του Κολωνού και στη συνέχεια παρουσιάζονται στο προαύλιο του πρώην Δημόσιου Καπνεργοστασίου. Τα banner αυτά λειτουργούν αυτόνομα ως σχέδια και γλυπτά στον χώρο αλλά ταυτόχρονα προαναγγέλλουν, αν και κρυπτικά, τα υπόλοιπα μέρη του έργου που ακολουθούν χρονικά.

Το δεύτερο μέρος του έργου πραγματοποιείται μέσα στο θέατρο του Κολωνού και αφορά σε μια παράσταση η οποία υλοποιείται αποκλειστικά από το φως. Η Κουμιανάκη χρησιμοποιεί το φως ως μέσο μετάφρασης και απόδοσης της δραματουργίας, του συναισθήματος, της ομιλίας, της έκφρασης και της κίνησης για τη δημιουργία της παράστασης. Εστιάζει στο φως ως κώδικα που αναδεικνύει, κατευθύνει αλλά και οπτικοποιεί μια δράση. Η σκηνή του θεάτρου παραμένει φαινομενικά κενή ενώ εκτυλίσσεται πάνω της μια άυλη παράσταση. Οι θεατές καλούνται να τη φανταστούν ή να επινοήσουν μια δική τους ανεβαίνοντας στη σκηνή.

Παράλληλα με αυτή τη δράση μέσα στο θέατρο, σε ορισμένα σημεία του λόφου του Κολωνού πραγματοποιούνται performances από ηθοποιούς σε «συνομιλία» τόσο με το έργο στην άδεια σκηνή, όσο και με ό,τι συμβαίνει έξω από αυτήν.

Info

Χρυσάνθη Κουμιανάκη/Η σκηνή είναι άδεια: Μέρος ΙΙ, 2021/Εγκατάσταση και performance στο θέατρο και τον λόφο του Ιππίου Κολωνού/8, 9, 10 Οκτωβρίου 2021/18:45 – 20:30/Είσοδος ελεύθερη/Performers: Εύα Βλασσοπούλου, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Μαρία Τζάνη/Ανάθεση νέου έργου από τον ΝΕΟΝ για την έκθεση Portals

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

SHARE:

24Media Network