Εθνική Πινακοθήκη: Το τρίτο έργο που χάθηκε και η ιστορία του

Εθνική Πινακοθήκη: Το τρίτο έργο που χάθηκε και η ιστορία του
Εθνική Πινακοθήκη Eurokinissi

Ο δράστης φέρεται να τύλιξε τον πίνακα και όταν έφτασε στο σπίτι του να συνειδητοποίησε ότι είχε υποστεί ζημιά. Ο πίνακας δεν εντοπίστηκε ποτέ.

Συνεχίζονται οι έρευνες της ΕΛΑΣ για τη κλοπή του αιώνα σχετικά με τη δράση του 49χρονου ελαιοχρωματιστή, που το 2012 κατάφερε να διαρρήξει την Εθνική Πινακοθήκη και να αφαιρέσει τρία έργα ανυπολόγιστης αξίας, ανάμεσά τους δύο πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν και ένα ακόμη έργο που κατέληξε στην τουαλέτα του σπιτιού του.

Το τρίτο έργο ήταν ένα μικρό σχέδιο θρησκευτικής θεματολογίας των αρχών του 17 αιώνα (“San Diego d’Alcalà”) που αποδίδεται στον Ιταλό καλλιτέχνη Γκουλιέλμο Κάτσα “Μονκάλβο” και απεικονίζει τον Σαν Ντιέγκο ντε Αλκαλά σε μυστικιστική έκσταση. Αυτό το τελευταίο κατά τις τωρινές δηλώσεις του φερόμενου ως δράστη καταστράφηκε, όταν στη βιασύνη του να φύγει τραυματίστηκε και αιμορράγησε χρησιμοποιώντας το σκίτσο για να σκουπίσει το αίμα και αργότερα το πέταξε στην τουαλέτα.

To έργο διαστάσεων 27 x 16,8, που απεικονίζει τον “Άγιο Ντιέγκο της Αλκάλα” (σ.σ. Ισπανός Φραγκισκανός ιεραπόστολος – επίσης γνωστός ως Διδάκος της Αλκαλά ή Ντιέγκο ντε Σαν Νικολάς) – χρονολογείται στις αρχές 17ου αιώνα και έχει αποτυπωθεί στον καμβά με μελάνι.

ΔΙΑΡΡΗΞΗ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ / ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΓΚΟΥΛΙΕΛΜΟ ΚΑΤΣΑ - ΜΟΝΚΛΑΒΟ (EUROKINISSI / ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ) Eurokinissi

 

Στην ομολογία του ο δράστης είπε στους αστυνομικούς ότι κατά την αφαίρεσή του πίστεψε ότι τον κατέστρεψε, και όταν έφυγε από την πινακοθήκη είδε πως ήταν τσαλακωμένος και αποφάσισε να τον πετάξει στη λεκάνη της τουαλέτας.

Το σχέδιο του “Μονκάλβο” προήλθε και αυτό, όπως και τα άλλα δύο, από δωρεά το 1907, του Έλληνα εμπόρου και πολιτικού που απέκτησε αργότερα τη ρωσική υπηκοότητα, Γρηγορίου Μαρασλή.

Οι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν κατά την συνέντευξη Τύπου της ΕΛΑΣ Eurokinissi

 

Σημειώνεται πως ο άνδρας, που είναι ελαιοχρωματιστής και οικοδόμος, ισχυρίστηκε πως έχει “πάθος με την τέχνη” και σημείωσε πως παρακολουθούσε το μουσείο για περίπου έξι μήνες και γνώριζε την κάθε κίνηση των εργαζομένων του.

Ο 49χρονος ζήτησε και έλαβε από τον ανακριτή προθεσμία για να απολογηθεί αύριο, Πέμπτη, στις 12:00 το πρωί. Ο ελαιοχρωματιστής στο επάγγελμα οδηγήθηκε το πρωί της Τετάρτης ενώπιον του Εισαγγελέα Εκτελέσεως Ποινών και στη συνέχεια ενώπιον του ανακριτή από τον οποίο και έλαβε προθεσμία.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα