O Dave Mustaine αποκαλύπτει 8 “δυνατές” ιστορίες των Megadeth

Διαβάζεται σε 9'
Dave Mustaine
Dave Mustaine των Megadeth Amy Harris/Invision/AP

Ο Dave Mustaine αποκαλύπτει την έμπνευση πίσω από μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες των Megadeth – από το “Killing Is My Business”... μέχρι το “Symphony Of Destruction”.

Σήμερα δεν υπάρχει κανείς να αρνείται το γεγονός πως οι Megadeth είναι μια απ’ τις πιο σημαντικές μπάντες στην ιστορία του metal και πως η θέση τους ανήκει δίπλα σε τιτάνες του είδους, όπως οι Metallica και οι Judas Priest.

Το όνομα Megadeth αποτελεί από μόνο του ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια της heavy metal ιστορίας και ξεκίνησε να γράφεται αμέσως μετά την πολυσυζητημένη αποχώρηση του Dave Mustaine από τους Metallica.

Συνθέτης, μαζί με τα υπόλοιπα μέλη, πολλών κομματιών στους δύο πρώτους δίσκους των Metallica, ο τότε μόλις 22χρονος κιθαρίστας, πεινασμένος για μουσική και δημιουργία, αποφάσισε να σχηματίσει τους Megadeth και να ακολουθήσει τη δική του μοναδική πορεία.

Και όντως ο Mustaine έριξε πολλή δουλειά! Από το ντεμπούτο “Killing Is My Business… And Business Is Good!” (1985), και το σερί αριστουργημάτων, “Peace Sells… But Who’s Buying” (1986), “So Far, So Good… So What!” (1988), “Rust In Piece” (1990), “Countdown To Extinction” (1992), “Youthanasia” (1994), μέχρι τα ασυμβίβαστα “Cryptic Writings” (1997) και “The System Has Failed” (2004), η σφοδρότητα των Megadeth δεν ελάττωσε ποτέ ταχύτητα, συναρπάζοντας τους metal fans και ξεπερνώντας τα 50 εκατομμύρια πωλήσεων σε ολόκληρο τον κόσμο.

Mustaine: “Ήθελα να γίνω σπουδαίος. Δούλεψα σκληρά γι’ αυτό για πολύ καιρό”

Σε τι αποδίδω τη μακροζωία μας; Στο πείσμα!” λέει σε συνέντευξή του ο Dave και γελάει. “Είχα τις ελπίδες μου ότι οτιδήποτε θα έκανα θα είχε αξία. Δεν νομίζω ότι κανείς σε αυτόν τον κόσμο σχεδιάζει να είναι ασήμαντος και μόλις αποφάσισα ότι η μουσική ήταν ο δρόμος που ήθελα να ακολουθήσω, ήθελα να γίνω σπουδαίος. Δούλεψα σκληρά γι’ αυτό για πολύ καιρό“.

 

Dave Mustaine
Ο Dave Mustaine των Megadeth Amy Harris/Invision/AP

Ο περσινός 16ος δίσκος τους, “The Sick, The Dying… And The Dead!” είναι η φυσική συνέχεια του βραβευμένου με Grammy “Dystopia ” (2016) και μια ξεκάθαρη αναφορά στη νικητήρια μάχη του ηγέτη της μπάντας με τον καρκίνο του λάρυγγα. «Πλέον νιώθω περισσότερη ενέργεια από ποτέ» δηλώνει ο Dave και το αποδεικνύει, μαζί με ολόκληρη τη μπάντα, επί σκηνής αφήνοντας τους πάντες άναυδους.

Μια τέτοια mind-blowing συναυλία περιμένουμε και εμείς από τους Megadeth στην Αθήνα την Παρασκευή 14 Ιουνίου στην Πλατεία Νερού, όπου θα τους δούμε μετά από πολλά χρόνια στο πλαίσιο του Release Athens 2024.

Μέχρι τότε… το λονδρέζικο Kerrang πήρε συνέντευξη από τον Dave (το 2019) για κάποια από τα πιο σημαντικά τραγούδια της μπάντας και τις ιστορίες που τα συνοδεύουν και έχουν πολύ ενδιαφέρον.

O Dave Mustaine αποκαλύπτει 8 “δυνατές” ιστορίες των Megadeth

1. Killing Is My Business… And Business Is Good! (1985)

Όταν κοιτάς όλα τα τραγούδια εκεί μέσα, πώς θα μπορούσε αυτό να μην είναι ο τίτλος του ντεμπούτου άλμπουμ; Όταν ήμουν παιδί λάτρευα τον Iron Man και τον Captain America, αλλά μετά ξαφνικά έκανε την εμφάνισή του ο Punisher. Δεν είχε υπερδυνάμεις, απλά είχε ένα τσίμπημα στον ώμο του και υπερασπίζεται το καλό… υποθέτω… και μάχεται για τους αδικημένους.

Το τραγούδι Killing Is My Business… βασίζεται σε έναν δολοφόνο που είχα επινοήσει αφού διάβασα ένα σωρό κόμικς του Punisher. Ο ίδιος χαρακτήρας έκανε ξανά την εμφάνισή του στο δεύτερο μισό του Holy Wars… The Punishment Due” λέει ο Mustaine.

2. Mechanix (1985)

Στην εφηβεία τον τράβηξε η ωμή δύναμη των βρετανικών συγκροτημάτων – Judas Priest, Iron Maiden, Motörhead – και το παίξιμο της κιθάρας του ήρθε εύκολα. Το 1981, όταν ο Mustaine ήταν 19 ετών, το πρώτο του συγκρότημα Panic διαλύθηκε μετά τον θάνατο του ντράμερ τους Mike Leftwych σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Ήταν μια τραγωδία που επηρέασε βαθιά τη ζωή του Mustaine. Η διάλυση των Panic τον οδήγησε να αναζητήσει μια νέα ευκαιρία και τη βρήκε σε ένα νέο συγκρότημα από το Λος Άντζελες, τους Metallica.

Παίζαμε το Mechanix με τους Panic.Έχω πει ότι ένιωσα θυμό όταν άκουσα την εκδοχή των Metallica [The Four Horsemen]. Δεν θέλω να πω “προδοσία” γιατί είναι τόσο βαριά λέξη, αλλά υπήρχε η γλυκόπικρη αίσθηση ότι κάτι που είχα γράψει εγώ χρησιμοποιήθηκε από κάποιον άλλον. Αλλά βαθιά μέσα μου υπήρχε επίσης το συναίσθημα του “Έι, το τραγούδι μου είναι σε έναν δίσκο”. Και χαίρομαι που το έκαναν γιατί έχεις τη σύγκριση των δύο τραγουδιών. Το Mechanix των Megadeth νομίζω ότι ήταν απείρως πιο γρήγορο και πιο βαρύ από το The Four Horsemen των Metallica“.

3. The Conjuring (1986)

Στο σχολείο ένας τύπος ήρθε από πίσω μου και με χτύπησε με όλη του τη δύναμη στο στομάχι. Αργότερα πήραμε το λεωφορείο και τότε με χτύπησε με τον αγκώνα του. Σκέφτηκα, ‘ως εδώ, αυτό ήταν’ και του έκανα ένα ξόρκι. Ποιος ξέρει αν είναι αληθινό ή όχι, αλλά είχα αρχίσει να ασχολούμαι περισσότερο με τον αποκρυφισμό όταν μετακόμισα στο Σαν Φρανσίσκο με τους Metallica. Πήρα μια σατανιστική Βίβλο και σκέφτηκα, ‘Θα γίνω αυτός ο κακός μπάσταρδος’, αλλά απλώς δεν ήμουν εγώ. Αγαπώ τους ανθρώπους πάρα πολύ, αλλά το τραγούδι προήλθε από εκείνη την περίοδο“.

4. Hangar 18 (1990)

Είχα γράψει αυτό το τραγούδι όταν ήμουν στους Panic και είχε διαφορετικό τίτλο. Είχα κοιτάξει την ουρά ενός αεροπλάνου και οι αριθμοί ήταν N2RHQ. Σκέφτηκα ότι θα ήταν ένας ωραίος τίτλος τραγουδιού, όπως το OU812 των Van Halen. Μου φάνηκε ότι αυτή η εξυπνάδα με τα κεφαλαία γράμματα ήταν γ@μ@τη και έτσι έγραψα όλο αυτό, ‘Welcome to our fortress tall…’ για αυτό το μέρος στο διάστημα.

Δεν είχε καμία σχέση με το Rosewell ή την Area 51 ή κάτι τέτοιο. Ο [πρώην ντράμερ] Nick Menza ήταν εντελώς γοητευμένος από τους εξωγήινους. Κάποτε, είπε, ότι ο Ιησούς ήταν εξωγήινος και γι’ αυτό μπορούσε να αιωρείται.

5. Tornado Of Souls (1990)

Το έγραψα για τη μούσα μου, τη Νταϊάνα. Ήμασταν αρραβωνιασμένοι και μια μέρα της τηλεφώνησα και της είπα ότι έπρεπε να φύγω από τη σχέση αυτή. Ήταν επώδυνο, αλλά ήξερα ότι της έκανα πραγματικά κακό.Ήταν τοξικό, αλλά εγώ ήμουν αυτός που της έκανε κακό. Αυτή ήταν μια από τις πρώτες φορές στη ζωή μου που αγάπησα πραγματικά κάποιον. Ποτέ δεν πίστευα ότι θα αγαπούσα ξανά κάποιον τόσο πολύ, αλλά ευτυχώς το έκανα και είμαι πολύ, πολύ ευτυχισμένος με τον έγγαμο βίο μου“.

6. Symphony Of Destruction (1992)

Επέστρεφα από το μάθημα πολεμικών τεχνών και πήγαινα να φάω μεσημεριανό… σούσι. Εκεί σκέφτηκα τους στίχους: “Το κεφάλι του εκρήγνυται, ο μεταλλικός του εγκέφαλος διαβρώνεται” και το έγραψα στο πίσω μέρος της απόδειξης του σούσι. Το ίδιο το τραγούδι είναι η ταινία “The Manchurian Candidate” (Ο Άνθρωπος από τη Μαντζουρία). Βάζεις κάποιον στην εξουσία και έχει μια μυστική κωδική λέξη.

Λες τη λέξη, ο εγκέφαλός του μπαίνει σε λειτουργία… και το κακό ακολουθεί! Η δική μου εκδοχή ήταν: “Παίρνεις έναν θνητό άνθρωπο/Και του δίνεις τον απόλυτο έλεγχο”. Και τι συμβαίνει μετά; Κακά πράγματα. Ο David Ellefson – που είναι σαν τον αρχειοφύλακά μας και θυμάται τα πάντα – λέει ότι όταν παραδώσαμε τον δίσκο μας είπαν, “πρέπει να γράψετε μερικά ακόμα τραγούδια”. Πήγαμε πίσω και γράψαμε τα Holy Wars… και Symphony…, τα οποία είναι δύο από τα καλύτερά μας“.

7. Blackmail The Universe (2004)

Λατρεύω το διάβασμα, έχω αυτή την όρεξη για γνώση και έπεσα πάνω σε ένα βιβλίο που ονομάζεται “The Screwtape Letters” από έναν καταπληκτικό Άγγλο συγγραφέα που ονομάζεται C.S. Lewis. Ήταν ο τύπος που έγραψε τη Νάρνια και τα παιδιά μου τον λάτρευαν, αλλά ποτέ δεν έκανα αυτή τη σύνδεση.

Ενθουσιάστηκα, δεν μπορούσα να το διαβάσω αρκετά γρήγορα. Διάβασα κι άλλα βιβλία του και μέχρι να τελειώσω είχα έτοιμο το Blackmail The Universe. Έτσι, αυτό ήταν που ενέπνευσε αυτό το τραγούδι, δεν ήταν η κρίση των πυραύλων της Κούβας ή κάτι τέτοιο“.

8. The Threat Is Real (2016)

Είναι μια φράση που έχει βαρύ νόημα, αλλά χρησιμοποιείται υπερβολικά σε σημείο που να μετατρέπεται σε κάτι φλύαρο. Σκέφτηκα: “Λοιπόν, ποια είναι η απειλή; Είναι η τρομοκρατία, είναι η ασθένεια; Ήταν το άτομο που έφερε τον Έμπολα πίσω στις ΗΠΑ και αρνήθηκε να μπει σε καραντίνα;”.

Διάβασα ένα βιβλίο με τίτλο “Germs And Guns” (Μικρόβια και όπλα) και ένα για την επερχόμενη πανούκλα και μιλάει για τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μπορούν να σαμποτάρουν και να κάνουν τρομερά πράγματα. Σκεφτείτε το εξής: ένας διανομέας έρχεται στην πόρτα, κλωτσάει την πόρτα και βιάζει και δολοφονεί τη γυναίκα σας. Μετά είδα στις ειδήσεις έναν ντελιβερά που πήρε ένα φτυάρι και ξεχιονίζει τη βεράντα αυτού του τύπου. Τι κάνει τον έναν τύπο να φτυαρίζει τη βεράντα και τον άλλο τύπο να είναι δολοφόνος;

Την ίδια βραδιά ροκάρουμε με Blind Guardian και Grand Magus

Την ίδια μέρα θα απολαύσουμε τους Blind Guardian, που δημιουργήθηκαν το 1984, στο Krefeld της Γερμανίας, από τον Hansi Kürsch και τον André Olbrich και έκτοτε εξελίχθηκαν σε ένα από τα πιο πρωτοποριακά και καθοριστικά συγκροτήματα του ευρωπαϊκού metal.

Οι Grand Magus δημιουργήθηκαν στη Στοκχόλμη το 1996 από τον Janne “JB” Christoffersson και τον Mats “Fox” Skinner και έχουν ήδη κατορθώσει να αφήσουν ανεξίτηλο το στίγμα τους στην ιστορία του heavy metal, με μια σειρά κλασικών τραγουδιών.

Η διάθεση των εισιτηρίων συνεχίζεται. Επίσης, διατίθεται περιορισμένος αριθμός VIP εισιτηρίων. Παράλληλα, είναι διαθέσιμες και τρεις ειδικές προσφορές του Release Athens 2024, για όσες και όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν δύο ή τρεις ημέρες του φεστιβάλ, επωφελούμενοι από μία σημαντική έκπτωση:

  • Τριήμερο Εισιτήριο / Megadeth, Blind Guardian, Grand Magus(14/6, Πλατεία Νερού) + Judas Priest, BruceDickinson, Accept (21/7, Πλατεία Νερού) + Behemoth, Testament, Pestilence (28/7, Πλατεία Νερού)
  • Διήμερο Εισιτήριο / Megadeth, Blind Guardian, Grand Magus (14/6, Πλατεία Νερού) + Judas Priest, BruceDickinson, Accept (21/7, Πλατεία Νερού)
  • Διήμερο Εισιτήριο / Megadeth, Blind Guardian, Grand Magus (14/6, Πλατεία Νερού) + Behemoth, Testament, Pestilence (28/7, Πλατεία Νερού)

Διάθεση εισιτηρίων: Τηλεφωνικά στο 211770000/ Online / releaseathens.gr + more.com/ Φυσικά σημεία: https://www.more.com/el/physical-spots/ / Όλες οι πληροφορίες (τιμές, πρόγραμμα, πρόσβαση) στο releaseathens.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα