Υποψηφιότητες Γκράμι 2022: Νέα ήθη, παλιά παράπονα

Υποψηφιότητες Γκράμι 2022: Νέα ήθη, παλιά παράπονα
Ο Τζον Μπατίστ Jack Plunkett/Invision/AP

Μια διεξοδικότερη ματιά σε όσα υπονοούν (ή κραυγάζουν) οι φετινές επιλογές υποψηφίων για τα βραβεία που θα απονεμηθούν στις 31 Ιανουαρίου 2022.

Ανακοινώθηκαν, λοιπόν, οι υποψηφιότητες για τα βραβεία Γκράμι του 2022, τα οποία θα απονεμηθούν στους δικαιούχους στις 31 Ιανουαρίου –αν, βέβαια, τα πράγματα βαίνουν κάπως καλά τότε, και δεν μας έχει αφανίσει κάνας αστεροειδής σε σχήμα δεινόσαυρου, ξερωγώ.

Και; Ενέσκηψαν εκπλήξεις; Ε, πάντα, όσο και να πεις. Κλασικά, ας πούμε, κάποιος που μες στην χρονιά είναι στα χείλη όλων –με τα τραγούδια του, την περσόνα του, ή και τα δυο μαζί– δεν αξιώνεται ούτε μια υποψηφιότητα. Οι κοντοχωριανοί μας Maneskin, μάνι-μάνι. Που σάρωσαν με την ροκιά τους την Γιουροβίζιον, που σύσσωμα τα σόσιαλ τους αποθέωσαν (και τους αποθεώνουν), που τους κάλεσαν οι Stones –ναι, ρε φίλε, οι Stones– στην συναυλία τους αρχές Νοέμβρη στο Λας Βέγκας για να κάνουν οι τέσσερις Ιταλοί ημίωρο σαπόρτ, δεν σταύρωσαν ούτε μισή υποψηφιότητα.

Οι Κορεάτες BTS, θριαμβευτές στα βραβεία ΑΜΑ πριν από λίγες μέρες ΑΡ/Invision

Μα και την μόλις μία υποψηφιότητα που κέρδισαν οι BTS, οι ερμαφρόδιτοι Κορεάτες Μίδες, στην ολίγον άσχετη κατηγορία Καλύτερου Ποπ Ντουέτου/ Γκρουπ, την λες και ξεκάρφωμα… Το κομμάτι, ας πούμε, για το οποίο είναι τελικά υποψήφιοι οι BTS, το ντισκοπόπ «Butter» (εμένα δεν μ’ αρέσει!),
πέτυχε κάτι τρελά ρεκόρ
στις 21 Μαΐου 2021 που βγήκε στο YouTube. Ανάμεσά τους, το εξής: είναι, λέει, το βιντεοκλίπ που έφτασε πιο γρήγορα από οποιοδήποτε άλλο τα 10 εκατομμύρια views. Συγκεκριμένα, μέσα σε 13 λεπτά!

Τέλος πάντων, όπως όλοι περιμέναμε, πάλι σηκώθηκε κουρνιαχτός με τις φετινές Γκραμο-επιλογές υποψηφίων. Άναψαν συζητήσεις… Ακολουθούν, λοιπόν, μερικά από τα πράματα που συζητήθηκαν σχετικά με τα φετινά Γκράμι. Με δεδομένο δε ότι λόγω της πανδημίας και του κακού συναπαντήματος ο κόσμος όλος κι η μουσική μαζί βρίσκονται στο κατώφλι κοσμοϊστορικών αλλαγών του παραδείγματος, τα εν λόγω πράγματα (που συζητήθηκαν) οργανώθηκαν πάνω σε αυτό το μοτίβο: της αλλαγής.

Τι άλλαξε

  • Προστέθηκαν δυο νέες κατηγορίες βραβείων: Καλύτερης Ζωντανής Εμφάνισης στην Μουσική World, και Καλύτερου Άλμπουμ Música Urbana. Φτάνοντας αισίως τις 85 συνολικά.
  • Καταργήθηκαν οι «επιτροπές ειδικών» που δρούσαν (σύννομα) στις βασικές κατηγορίες βραβείων (Τραγούδι/ Άλμπουμ/ Καλλιτέχνης της Χρονιάς κλπ) και εν πολλοίς διαμόρφωναν τις τελικές υποψηφιότητες. Εφεξής, οι λίστες με τους τελειωτικούς διεκδικητές των Γκράμι κάθε χρονιάς θα προκύπτει μέσα από την πλειοψηφική βούληση των μελών της Εθνικής Ακαδημίας Τεχνών κι Επιστημών Ηχογράφησης. Τέρμα οι ειδήμονες, τέρμα οι διαδρομιστές.

  • Ο Weeknd AP

    Από φέτος, για Τραγούδι και Δίσκο της Χρονιάς θα θεωρούνται υποψήφιοι ό λ ο ι ανεξαιρέτως όσοι εμφανίζονται ως συν-δημιουργοί, ή συν-εκτελεστές (ξέρετε, featuring και τα ρέστα) έστω και ενός τραγουδιού. Οπότε ο Weeknd, που πέρυσι που έσκισε τον είχαν γράψει κανονικά, βρέθηκε φέτος με τρεις υποψηφιότητες λόγω συμμετοχής στους δίσκους του Κάνγιε Ουέστ και της Doja Cat.

  • Η πρωτιά του εξαιρετικού και καρασπουδαγμένου μουσικά Τζον Μπατίστ με τις 11 υποψηφιότητες μπορεί και να σηματοδοτεί μια αλλαγή πλεύσης εκ μέρους της Ακαδημίας. Τζαζίζει, κάνει πολύ Νέα Ορλεάνη, ήταν, όπως έγραψαν αρκετοί, «το μουσικό φαινόμενο του 2020», και παρ’ όλα αυτά πρωταγωνιστεί στα Γκράμι. Λες;

Τι δεν άλλαξε

Εμ, βασικά, το κυνήγι των αριθμών. Των ρεκόρ, της πρωτιάς. Συνεπώς, μιλώντας για υποψηφιότητες, ποιος την έχει μεγαλύτερη; Ουπς, ποιος έχει τις περισσότερες ήθελα να πω. Λοιπόν, με τις τρεις φετινές του (για ισάριθμα γκεστ), ο Τζέι Ζι είναι ο καλύτερος με 83 υποψηφιότητες. Ακολουθεί ο σερ Πολ ΜακΚάρτνι με 81 (και δυο φετινές υποψηφιότητες), τρίτος ο μέγας Κουίνσι Τζόουνς (80), μετά η Μπιγιονσέ με 79.

Τι δεν αλλάζει με τίποτα

Πώς να το πούμε, τώρα; Ακαδημία ξεακαδημία, εκείνο το πράγμα που το λέμε φαβοριτισμό, ευνοιοκρατία, το δικό μας το παιδί, καλά κρατεί κι εδώ. Δεν ήταν λίγα τα τσατισμένα σχόλια που διατυπώθηκαν για τις πέντε υποψηφιότητες της Μπράντι Κάρλαϊλ. Γιατί κανένα από τα σινγκλ-πρόγευση του άλμπουμ της «In These Silent Days» δεν έκανε σουξέ. Ενώ το ίδιο το άλμπουμ κυκλοφόρησε μια μέρα ακριβώς μετά την λήξη της προθεσμίας, οπότε θα έχει μια χαρά δικαίωμα υποψηφιότητας του χρόνου.

Η Μπράντι Κάρλαϊλ AP Photo/Chris Pizzello

Όμως, η αφτιασίδωτη ιέρεια της φολκ-αμερικάνα είναι, αλίμονο, το τρέχον χαϊδεμένο παιδί της υπερατλαντικής Ακαδημίας Ηχογράφησης. Καλέ, εδώ είναι υποψήφια επειδή έκανε την παραγωγή και τραγούδησε τις αρμονικές στο «Same Devil» της Μπράντι Κλαρκ, τι να λέμε τώρα…

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα