Σπύρο Κουβαρά, γιατί να έρθει κάποιος στο Μπάγκειον να δει τη νέα σου δουλειά;

Σπύρος Κουβαράς

Ο χορογράφος Σπύρος Κουβαράς μιλά στο NEWS 24/7 και δίνει 5 λόγους για να δει κάποιος τη νέα του παράσταση «(5)4’33’’: a continuous (im)mobility», που θα παρουσιαστεί στο Μπάγκειον για πέντε παραστάσεις, από 2 έως και 5 Δεκεμβρίου.

Ο χορογράφος Σπύρος Κουβαράς και η ελληνογαλλική ομάδα σύγχρονου χορού, Synthesis 748 Dance Co., που ιδρύθηκε στο Παρίσι το 2008, παρουσιάζουν την νέα τους δουλειά με το έργο, «(5)4’33’’: a continuous (im)mobility», που θα παρουσιαστεί στο Μπάγκειον για πέντε παραστάσεις, από 2 έως και 5 Δεκεμβρίου.

Εκκινώντας από το χορογραφικό παράδοξο της ακινησίας και με αισθητικές αναφορές στο, εμβληματικό, μουσικό έργο 4’33’’, του αμερικανού πρωτοπόρου συνθέτη, John Cage, ο χορογράφος με το, «(5)4’33”: a continuous (im)mobility», αναδιατυπώνει την πρόθεση του Cage να επαναπροσδιορίσει την σχέση κοινού και δημιουργού και υπογράφει ένα έργο του οποίου το χορευτικό λεξιλόγιο αναδύεται ως, μεταβλητό, μωσαϊκό σωμάτων.

ADVERTISING
 «(5)4’33”: a continuous (im)mobility»

(5)4’33’’: a continuous (im)mobility: Σ’ ένα εγκατελειμμένο ξενοδοχείο, όπου ο χρόνος έχει παγώσει και ο χώρος λειτουργεί ως δωμάτιο, ενδοσκοπικής, περισυλλογής, οχτώ σώματα, μετέωρα μεταξύ δράσης και μη δράσης, μοιάζουν έτοιμα να κινηθούν για μια τελευταία φορά. Κύκνειο άσμα της ανθρώπινης κίνησης ή μια ωδή για το τέλος του κόσμου; Η μουσική επένδυση του έργου, εκτενή αποσπάσματα από το Ρέκβιεμ του Μότσαρτ, δημιουργεί μια υποβλητική ατμόσφαιρα και καλλιεργεί, προοδευτικά, ένα λεπτοφυές κινητικό κύκλωμα που διαπερνάει τα οχτώ σώματα, δημιουργώντας μια, σχεδόν, κυτταρική σύνδεση μεταξύ τους. Παράλληλα, το κινούμενο σκηνικό set λειτουργεί καλειδοσκοπικά και προκαλεί, με τη σειρά του, μια ασύμπτωτη θέαση, υποβάλλοντας έτσι ένα χορευτικό μετέωρο μεταξύ ορατού και αοράτου, που σταδιακά μετατρέπει τον χώρο από δωμάτιο περισυλλογής του ατόμου, σε μια ανάμνηση ενός ακινητοποιημένου παρόντος.

Εμείς ζητήσαμε από τον Σπύρο Κουβαρά να μας πει για ποιους λόγους πιστεύει πως πρέπει να έλθει κάποιος να δει τη νέα του αυτή δουλειά.

Ιδού τι μας απάντησε:

  • Μέσα σε ένα γενικευμένο περιβάλλον καθήλωσης και αποσωματοποίησης —όχι μόνο λόγω Covid- που βιώνουμε, το έργο αυτό έρχεται να μας υπενθυμίσει πως η ενσώματη εμπειρία και η ανθρώπινη εγγύτητα είναι ζωτικής σημασίας στοιχεία για την διατήρηση της ανθρωπινότητας μας. Η σωματικότητα που προτάσσει η παράσταση, τοποθετείται θα έλεγα ως απαραίτητη συνθήκη της ύπαρξης μας στον κόσμο.
  • Θα χρησιμοποιήσω και μια αποστροφή του Giorgio Agamben: "Το απλώς ποσοτικό στοιχείο ότι είμαστε ζωντανοί δε μας κάνει και πολιτικά όντα. Επομένως, η σκέτη ασφάλεια —η προάσπιση απλώς της ζωής ως πρώτη προτεραιότητα της κρατικής εξουσίας— αποτελεί εχθρό της πολιτικής ανθρωπινότητάς μας. Και αυτό επειδή το ότι είμαστε απλά ζωντανοί, από μόνο του, δεν σημαίνει ότι και οι ζωές μας αξίζουν να τις ζούμε”. Οπότε θα μπορούσα να πω οτι το να πάει κανείς σήμερα να δει μια παράσταση είναι και ένα είδος state of being.
  • Παράλληλα, μιας και οι δουλειές μου συνήθως χαρακτηρίζονται από την πολυαναφορικότητα τους και σπανίως τοποθετούνται σε κάποιο ξεκάθαρο χρονικό ή και χωρικό πλαίσιο, είναι μια καλή ευκαιρία να αφήσουμε το φαντασιακό μας ελεύθερο να μας οδηγήσει σε άγνωστα μονοπάτια. Με ενδιαφέρει άλλωστε ιδιαιτέρως η παραστατική, αμφίδρομη, εμπειρία, μεταξύ ερμηνευτών, δημιουργού και κοινού, να τροφοδοτείται και να χρωματίζεται από κάθε άλλη εμπειρία ή βίωμα που μεταφέρει ο θεατής, και η παράσταση απλώς να του δίνει τον απαραίτητο χώρο για να διεισδύσει ο ίδιος στο έργο με την προσωπική του ματιά.
  • Κάποιος είπε πως “ότι χαρακτηρίζει την σύγχρονη εποχή είναι η αδυνατότητα να παραμείνεις στη θέση σου. Δεν επιλέγεις να είσαι σε κίνηση: Τίθεσαι σε κίνηση. Γιατί ο κινητισμός αποτελεί τη νέα θρησκεία της εποχής”. Το κινητικό λεξιλόγιο που χαρακτηρίζει το (5)4’33’’: a continuous (im)mobility, προτείνει ένα στιγμιαίο πάγωμα του χρόνου, ή ένα τέντωμα θα έλεγα, δημιουργώντας μας, θέλω να πιστεύω, μια γενικότερη αναστοχαστική διάθεση. Αυτή η διάθεση είναι μια ανάγκη και εύχομαι αυτή την ανάγκη να την έχουν και άλλοι συνάνθρωποι μας.
  • Κλείνοντας θα πω, ότι ο κόσμος, ερχόμενος στις παραστάσεις μας, θα έχει την ευκαιρία να “συνυπάρξει” με επτά υπέροχα πλάσματα επί σκηνής και εφτά εκτός σκηνής, που πραγματικά έδωσαν όλο τους το είναι για τη δημιουργία αυτού του έργου. Και αυτό έγινε μέσα σε ένα ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον και timing, που αντιλαμβάνεστε δεν είναι και το ευνοικότερο για τις παρασταστικές τέχνες. Ειλικρινά τους αγαπώ και τους είμαι ευγνώμων.
 «(5)4’33”: a continuous (im)mobility»

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Ιδέα, Χορογραφία, Ενδυματολογική Επιμέλεια: Σπύρος Κουβαράς/Μουσική [αποσπάσματα]: W.A. Mozart - Ρέκβιεμ σε ρε ελάσσονα, K. 626/Χορευτές: Αναστασία Βαλσαμάκη, Δήμητρα Βλάχου, Αλέξανδρος Ζαρμακούπης, Κορίνα Κοτσίρη, Σπύρος Κουβαράς, Λουκιανή Παπαδάκη, Άγγελος Παπαδόπουλος, Alexandra Rogovska/Σκηνογραφία: Κυριακή Νασιούλα/Διαδραστικός Προγραμματισμός: Ελένη Ξυνογαλά/Σχεδιασμός Φωτισμών: Θωμάς Οικονομάκος/Βοηθός Χορογράφου: Θάνος Ραγκούσης/Βοηθός Σκηνογράφου: Νίκος Κομιώτης/Διεύθυνση Παραγωγής: Χαρίκλεια Πετράκη/Φωτογραφίες και Βίντεο: Γιώργος Μπακάλης/Παραγωγή: Synthesis 748/Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού για το 2020-2021 και δημιουργήθηκε με την υποστήριξη του CND-Γαλλικού Εθνικού Κέντρου Χορού στο Παρίσι

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μπάγκειον: Πλατεία Ομόνοιας 18, Αθήνα/Τηλέφωνα επικοινωνίας: 6972501858/Τιμή εισιτηρίου: 12 €, γενική είσοδος/Προπώληση εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/dance/5433-a-continuous-immobility/?fbclid=IwAR19LLBiBNKOQbkE_TEB2Eq-KrbKER2PiYigiLt-BLmu8624_CCXjidzqUI

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ [COVID FREE]: ΠΕΜΠΤΗ - ΣΑΒΒΑΤΟ ΣΤΙΣ 21:00/ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΙΣ 20:00/ΜΕΙΚΤΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ: ΣΑΒΒΑΤΟ ΣΤΙΣ 18:30

*** Η προπώληση στα ταμεία του θεάτρου ξεκινά μία ώρα πριν την παράσταση./*** Το ταμείο του θεάτρου δεν διαθέτει τερματικό POS./*** Το Μπάγκειον, κατά τη διάρκεια των παραστάσεων, θα λειτουργήσει ως αμιγώς covid free κλειστός χώρος, μόνο για εμβολιασμένους και νοσήσαντες με πιστοποιητικό σε ισχύ και με πληρότητα 100%. Απαραίτητη κατά την προσέλευση των θεατών είναι η αστυνομική ταυτότητα, ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας. Προσέλευση ανηλίκων με υπεύθυνη δήλωση self test των γονέων. Η χρήση μάσκας, είναι υποχρεωτική σε όλους τους χώρους του θεάτρου.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

SHARE:

24Media Network