Το live-streaming στην εποχή της πανδημίας

Το live-streaming στην εποχή της πανδημίας
Shutterstock

Θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες και άλλα θεάματα από την άνεση και την ασφάλεια του σπιτιού σου. Το success story του Viva.gr.

Στα 93 της χρόνια, η κυρία Ελένη ούτως ή άλλως δεν έβγαινε συχνά από το σπίτι. Η πανδημία όμως την έχει καθηλώσει για τα καλά στο διαμέρισμά της. Αλλά δεν το βάζει κάτω. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας και ενός tablet που της έκανε δώρο ο εγγονός της, συνεχίζει να επικοινωνεί με συγγενείς και φίλους, να ενημερώνεται, αλλά και να ψυχαγωγείται. Πρόσφατα, παρακολούθησε την παράσταση «Η λίμνη των κύκνων» που έδωσε το Μπαλέτο της Μόσχας στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. «Ήταν το πιο ευχάριστο δίωρο της εβδομάδας» μας λέει η κυρία Ελένη. «Απόλαυσα από το κρεβάτι μου μια παράσταση που δεν θα μπορούσα να δω από κοντά».

Και βέβαια δεν είναι η μοναδική. Χιλιάδες άνθρωποι σε όλο τον κόσμο στρέφονται στην ψηφιακή τεχνολογία για να ψυχαγωγηθούν. Σχεδόν έναν χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, ο χώρος του πολιτισμού συνεχίζει να πλήττεται όσο λίγοι. Θέατρα, κινηματογράφοι, συναυλιακοί χώροι, μουσεία και χώροι τέχνης παραμένουν κλειστοί λόγω των περιοριστικών μέτρων. «O κλάδος της διοργάνωσης εκδηλώσεων ήταν από αυτούς που επηρεάστηκαν περισσότερο από τις επιπτώσεις της πανδημίας» μάς λέει ο director της Viva.gr, Βαγγέλης Μήτσης.

Η Ελλάδα στην εποχή του streaming

Το κοινό όμως συνεχίζει να «διψά» για τέχνη και ψυχαγωγία. Είναι εκατομμύρια οι χρήστες σε όλο τον κόσμο που παρακολουθούν θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες και σόου από την άνεση και την ασφάλεια του σπιτιού τους. Το live ή on demand streaming παραστάσεων και άλλων θεαμάτων έχει μπει για τα καλά στην καθημερινότητα πολλών θεατών και στην Ελλάδα. Βασικό «όχημα» για το πέρασμα στη νέα εποχή της ψυχαγωγίας είναι η υπηρεσία “Viva Streaming” που σύμφωνα με τον κ. Μήτση, σχεδιάστηκε προκειμένου να προσφέρει στους διοργανωτές και τους καλλιτέχνες τη δυνατότητα είσπραξης εσόδων μέσω του περιεχομένου τους, και στο κοινό τη δυνατότητα παρακολούθησης αγαπημένων παραστάσεων και συναυλιών από όπου και αν βρίσκονται.

Η ταχύτατη ανάπτυξη και ενίσχυση του διαθέσιμου περιεχομένου όλων των κατηγοριών αντικατοπτρίζεται και στο επίπεδο ανταπόκρισης του κοινού. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Viva.gr, έχουν ήδη πουληθεί περισσότερα από 150.000 εισιτήρια, η μηνιαία αύξηση αγγίζει το 50%, ενώ με αντίστοιχα υψηλούς ρυθμούς προστίθεται νέο περιεχόμενο. Η προπώληση εισιτηρίων για 120 εκδηλώσεις στις οποίες διαρκώς προστίθενται νέες, αναδεικνύει τη δυναμική του streaming, αλλά και το αξιοσημείωτο ενδιαφέρον του κοινού. Εκτός από μεταδόσεις θεατρικών παραστάσεων, μέσω streaming μεταδίδονται συναυλίες, φεστιβάλ, παραστάσεις μπαλέτου, ταινίες, ακόμη και αθλητικά.

Η πρακτική αυτή δεν αποτελεί διέξοδο μόνο για τους θεατές, αλλά και για τους καλλιτέχνες, τους παραγωγούς και τους εργαζόμενους στον κλάδο, οι οποίοι τους τελευταίους μήνες βρίσκονται αντιμέτωποι με την προοπτική της ανεργίας και της οικονομικής ανέχειας. «H Viva.gr από την πρώτη στιγμή έθεσε ως προτεραιότητα την στήριξη των συνεργατών της, παρέχοντας καινοτόμες λύσεις για την διαχείριση των συνεχών αλλαγών και ακυρώσεων των εκδηλώσεων και την διασφάλιση τήρησης των μέτρων της Πολιτείας».

Καλλιτεχνικό θέαμα απ’ όπου κι αν είστε

Κι αν για τους περισσότερους, η παρακολούθηση μιας παράστασης στην τηλεόραση, στην οθόνη του tablet ή του κινητού, φαντάζει ως «λύση ανάγκης» έως ότου επαναλειτουργήσουν τα θέατρα και οι συναυλιακοί χώροι, σε πολλούς συνανθρώπους δίνει πρόσβαση στην απρόσιτη μέχρι πρότινος ψυχαγωγία. Για παράδειγμα, ΑμΕΑ, άνθρωποι με κινητικά προβλήματα ή ηλικιωμένοι που δεν έχουν την ευχέρεια μετακίνησης, μπορούν πλέον να παρακολουθούν παραστάσεις της επιλογής τους απ’ όπου βρίσκονται και όταν εκείνοι το επιθυμούν. Το ίδιο ισχύει βέβαια και για πολλούς συμπολίτες μας που ζουν στην περιφέρεια και δεν έχουν τη δυνατότητα και τον χρόνο να ταξιδεύουν στην Αθήνα ή στην Θεσσαλονίκη μόνο και μόνο για να παρακολουθήσουν μια παράσταση ή μια συναυλία. Σημαντικό ενδιαφέρον διαπιστώνεται και από Έλληνες της διασποράς αλλά και κατοίκους διαφόρων χωρών που επιθυμούν να παρακολουθήσουν μια παράσταση που διοργανώνεται την Ελλάδα. Όπως προκύπτει από τα στατιστικά δεδομένα της Viva.gr, το 13% των πελατών προέρχονται από χώρες εκτός Ελλάδας, με την τάση να παραμένει αυξητική.

Ο Άλκης, για παράδειγμα, που ζει με την οικογένειά του στη Φρανκφούρτη μας λέει ότι η συγκυρία των lockdown είναι μεν δυσάρεστη, αλλά ταυτόχρονα αποτέλεσε την ευκαιρία για να ανοίξει ένα «παράθυρο» προς τα καλλιτεχνικά δρώμενα στην Ελλάδα. «Περιμένουμε πώς και πώς το Σάββατο να δούμε με τη γυναίκα μου τη συναυλία των Καρρά και Μακρόπουλου, και την Κυριακή τα παιδιά μας παρακολούθησαν Θέατρο Σκιών, τον αυθεντικό Καραγκιόζη που δεν θα μπορούσαν να δουν στη Γερμανία». Σε αυτό το πλαίσιο, αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρηστική η δυνατότητα on-demand παρακολούθησης της παράστασης της επιλογής τους λόγω διαφοράς ώρας, άλλων υποχρεώσεων κλπ., μέσω του Viva streaming.

Τι παρακολουθούμε περισσότερο

Σχεδόν οι μισοί χρήστες (το 48%) της πλατφόρμας “Viva Streaming” επέλεξαν να παρακολουθήσουν κωμωδίες, το 7% κάποια από τις αρκετές προσφερόμενες παιδικές παραστάσεις, το 5% παράσταση μπαλέτου κοκ. Η πιο δημοφιλής παράσταση μέχρι σήμερα ήταν «Το Τρίτο Στεφάνι», καθώς περισσότεροι από 20.000 χρήστες αγόρασαν εισιτήριο και την παρακολούθησαν στις οθόνες τους. Από τις συναυλίες που έχουν μεταδοθεί μέσω streaming, ξεχώρισε το πρωτοχρονιάτικο σόου της Άννας Βίσση, με 8.500 εισιτήρια. «Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την επιτυχία του “Viva Streaming” και τη θέρμη με την οποία το αγκάλιασε το κοινό» δηλώνει ο Βαγγέλης Μήτσης.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα