Μυθοπλασία και Reality TV στη Silicon Valley

Μυθοπλασία και Reality TV στη Silicon Valley

Η τηλεοπτική σειρά που θα σε μάθει όσα κρύβονται πίσω από την καθημερινότητα ενός tech start-up!

Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Δημόπουλος

Σε ένα από τα πρόσφατα επεισόδια της επιτυχημένης κωμικής σειράς του ΗΒΟ που καταπιάνεται με τα έργα και τις ημέρες μιάς μικρής ομάδας developers που αποφάσισε να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό λογισμικό συμπίεσης δεδομένων χωρίς να έχει όμως τα απαραίτητα business skills για να το «πουλήσει» στην απαιτητική αγορά της Silicon Valley, το μικρό αυτό start-up μαθαίνει από πρώτο χέρι τι σημαίνει crisis management και πως από τη μια στιγμή στην άλλη μπορεί ένα πολύ μικρό λάθος (σε συνδυασμό με την πιθανή ανικανότητα να διαχειριστείς σωστά τη λύση του) μπορεί να σε φέρει στα πρόθυρα ενός άδοξου τέλους!

Στο συγκεκριμένο παράδειγμα το πρόβλημα ήταν ότι η φαινομενική επιτυχία του Pied Piper, μιας πλατφόρμας cloud storage αντίστοιχης του Dropbox και του Google Drive αλλά με αδιανόητες ταχύτητες και χωροταξικές δυνατότητες, όπου τα νούμερα έδειχναν ένα πολύ ενθαρρυντικό 500.000 στον δείκτη των downloads, αλλά και ένα ακραία απογοητευτικό 16.000 σε αυτόν των ενεργών χρηστών ημερησίως. Καταστροφική αναλογία για μια τεχνολογία που πλασάρεται ως το next big thing…

Μυθοπλασία και Reality TV στη Silicon Valley

Το αποτέλεσμα ήταν (κι εδώ θα πρέπει προφανώς να προειδοποιήσουμε για πιθανά spoilers, αν και η ουσία της σειράς δεν βρίσκεται σε καμία περίπτωση στις λεπτομερώς μελετημένες λεπτομέρειες της, όπως αυτή) να βλέπουμε τον Business Chief της εταιρίας να καταφεύγει στη λύση των click farms του μακρινού Μπαγκλαντές πριν το μικρό αυτό start-up καταρρεύσει ολοσχερώς.

Δεν έχουν περάσει παρά μόνο μερικοί μήνες από τον Οκτώβριο του 2015 που το Vanity Fair αποκάλυπτε πως το Twitter προσπάθησε να ανεβάσει με αντίστοιχο τρόπο τα νούμερα του, επειδή η Wall Street άρχισε να δείχνει τα νύχια της. Μπορεί να μην χρειάστηκε τη βοήθεια των (υπαρκτών και απόλυτα επιτυχημένων) click farms που αναφέραμε, αλλά και το «κόλπο» με την αποστολή ενημερωτικων email για «πρόβλημα» στο λογαριασμό όσων χρηστών είχαν καιρό να χρησιμοποιήσουν το δημοφιλές social media network ώστε αυτομάτως με το νέο τους login να ξαναγίνουν «ενεργοί», σαφέστατα και δεν πέρασε απαρατήρητο.

Ποιά ήταν όμως η εναλλακτική λύση για την Pied Piper; Μα φυσικά να κλείσει το συντομότερο δυνατό, αφού έχοντας επενδύσει όλο το κεφάλαιο στο development, δεν υπάρχει πλέον ρευστό για δραστικές κινήσεις σε επίπεδο διορθώσεων και καμία πιθανότητα για νέες επενδύσεις μόλις τα μαντάτα για τα απογοητευτικά νούμερα μαθευτούν στην αγορά.

Κι αν κάτι τέτοιο σας φαίνεται υπερβολικό, απλά θυμηθείτε το Path; Δεν το θυμάστε; Μάλλον όχι τυχαία! Το 2010 μια νέα πλατφόρμα στα social media υποσχόταν να φέρει την επανάσταση. Με 1,5 εκατομμύριο downloads μέσα σε μόλις 2,5 εβδομάδες, το μέλλον προδιαγραφόταν κάτι περισσότερο από λαμπρό. Μόνο που δύο χρόνια αργότερα το Path αδυνατούσε να πιάσει τα 10 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες τον μήνα. Σήμερα, χρειάστηκε το παρόν άρθρο για να υπενθυμίσουμε σε μερικούς και να ενημερώσουμε τους περισσότερους για την ύπαρξη του.

Μυθοπλασία και Reality TV στη Silicon Valley

Το Silicon Valley είναι μια σατυρική ματιά στη σύγχρονη πραγματικότητα της τεχνολογίας, των start-ups και των επενδύσεων. Άκρως χιουμοριστική αλλά παράλληλα ενδεικτική των όσων μπορούν να έρθουν αντιμέτωποι άνθρωποι με ταλέντο, ιδέες και όρεξη για δουλειά αλλά ελλειπή κατάρτιση σε θέματα marketing και business. Όλες οι καινοτόμες ιδέες, πρέπει να εφαρμόζονται στην πράξη. Με αυτόν τον τρόπο δοκιμάζεται η αξία τους και αποδεικνύεται η αποτελεσματικότητά τους. Έτσι, αποκτούν πραγματικές διαστάσεις και επηρεάζουν τις ζωές όλων μας. Εκπαιδευτικά ιδρύματα όπως το Athens Tech, θα βοηθήσουν τους ενδιαφερόμενους να αποκτήσουν τις γνώσεις που θα τους κάνουν πρωταγωνιστές της νέας τεχνολογικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης, εξασφαλίζοντας όλα εκείνα τα απαραίτητα εφόδια για να πετύχουν κατι τέτοιο σε κάθε επίπεδο!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Tech Business
SHARE: