200 νέοι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ανοίγουν τα επιχειρηματικά τους φτερά

200 νέοι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ανοίγουν τα επιχειρηματικά τους φτερά

Μία συνέντευξη στον Luca Selva, έναν άνθρωπο που περνά τη ζωή του βρίσκοντας λύσεις για φιλόδοξους νέους.

Η ημέρα που δημοσιεύουμε την κουβέντα μας με τον Luca Selva, ιδρυτή της διεθνούς μη κερδοσκοπικής οργάνωσης ThinkYoung δεν είναι καθόλου τυχαία. Κι αυτό γιατί σήμερα ξεκινά στην Αθήνα η Σχολή Επιχειρηματικότητας, η πρώτη Σχολή χωρίς καθηγητές, η οποία επιστρέφει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην Ελλάδα για να εμπνεύσει τους νέους να κάνουν το δικό τους επιχειρηματικό ξεκίνημα. Η Σχολή Επιχειρηματικότητας διοργανώνεται από τη ThinkYoung σε ετήσια βάση σε διάφορες χώρες και πόλεις ενώ στη χώρα μας, πολύτιμη υποστήριξη στη Σχολή προσφέρει το Ίδρυμα της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation) και η Coca-Cola στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της δέσμευσης της εταιρείας για την υποστήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας, που αποτελεί κινητήριο δύναμη για την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Εμείς, έχοντας παρακολουθήσει την προηγούμενη χρονιά τη δράση της Σχολής Επιχειρηματικότητας στην Αθήνα, έχοντας ακολουθήσει 4 νέους entrepreneurs σε ένα διήμερο επιχειρηματικότητας στο IE Business School της Μαδρίτης με την υποστήριξη της Coca-Cola και αναγνωρίζοντας την αξία της Σχολής Επιχειρηματικότητας για την ελληνική αγορά και τους νέους φιλόδοξους entrepreneurs, αποφασίσαμε να μιλήσουμε με τον Luca Selva λίγο πριν το ταξίδι του στην Ελλάδα. Για να μας πει για τις φετινές εξελίξεις αλλά και την σπουδαία πρωτοβουλία, η Σχολή Επιχειρηματικότητας μετά την Αθήνα (03-07 Οκτωβρίου) να ταξιδέψει και στη Θεσσαλονίκη τον επόμενο μήνα (07-11 Νοεμβρίου).

Την περασμένη χρονιά, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας στη Μαδρίτη, αναφέρατε ότι ήταν στόχος δικός σας να διεξαχθεί η Σχολή Επιχειρηματικότητας και στη Θεσσαλονίκη. Απ’ ό,τι βλέπω τα καταφέρατε. Γιατί ήταν τόσο σημαντικό αυτό για εσάς;

Δημιουργικοί άνθρωποι με το μυαλό και το κίνητρο ενός entrepreneur, υπάρχουν παντού. Η Θεσσαλονίκη είναι μια ζωντανή πόλη με έναν μεγάλο αιρθμό νέων κατοίκων οι οποίοι δίνουν στην πόλη έναν μοναδικό ρυθμό. Κι όμως υπάρχουν πολύ λίγες δραστηριότητες για νέους επιχειρηματίες σε σχέση με την Αθήνα. Σκεφτήκαμε λοιπόν ότι θα ήταν μία πολύ καλή ευκαιρία για να δώσουμε σε νέους entrepreneurs τη δυνατότητα να επωφεληθούν από όσα έχουν να τους διδάξουν επιτυχημένοι επιχειρηματίες, να δουλέψουν μαζί με ανθρώπους που έχουν την ίδια σκέψη και να αναπτύξουν τις ιδέες τους.  Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να φτάσουμε σε ακόμα περισσότερους ανθρώπους κάθε χρονιά και να κυνηγήσουν τα όνειρά τους. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο η Σχολή Επιχειρηματικότητας έχει ταξιδέψει τα τελευταία 2 χρόνια από τις Βρυξέλλες στο Χονγκ Κόνγκ, την Μαδρίτη, την Αθήνα, το Ναϊρόμπι, το Μιλάνο, τη Γενεύη και σύντομα τη Θεσσαλονίκη και το Τμπιλίσι.

Ο Luca Selva με τους 4 Έλληνες που ταξίδεψαν τον περασμένο Μάρτιο στη Μαδριτη για ένα διήμερο επιχειρηματικότητας με την υποστήριξη της Coca-Cola.

Έχουμε 200 νέους επιχειρηματίες και 20 επιτυχημένους επιχειρηματίες που θα βρεθούν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Τι έχουμε να περιμένουμε από τα “μαθήματα” αυτής της χρονιάς;

Αυτή τη χρονιά υπάρχει θεματική στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, το “Exporting Greece & Agriculture”. Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που θα έχουμε μαζί μας επιτυχημένους entrepreneurs όπως ο Άρης Κεφαλλογιάννης από τη Gaea και ο Δημήτρης Κοτσολιούτσος από το Farmers Republic και το Instayacht, νέα ταλέντα όπως η Μάγκυ Κοντού από το SimpleApps και το Tourismart αλλά και social entrepreneurs όπως οι Ελπίδα Κόκκοτα από το Mexoxo και το Muse Sandals. Επίσης συνεργαζόμαστε με το Venture Garden, μια πρωτοβουλία του ALBA Graduate Business School in Athens και το Anatolia School of Business στη Θεσσαλονίκη. Οι νικήτριες ομάδες έχουν τη δυνατότητα να κερδίσουν από 1,5 μήνα μαθημάτων πάνω στο entrepreneurship, ακολουθούμενα από 6 μήνες ανάπτυξης της δικής τους ιδέας και 6 μήνες συνεχούς υποστήριξης για να χτίσουν την επιχείρησή τους.

Για κάποιον ο οποίος δεν γνωρίζει από πρώτο χέρι το τι συμβαίνει σε αυτές τις συναντήσεις, τι έχει να κερδίσει ένας νέος φιλόδοξος επιχειρηματίας;

Το να συναντιέσαι και να μαθαίνεις από αληθινούς entrepreneurs που είναι εκεί για να μοιραστούν τα δικά τους βιώματα στον κόσμο των επιχειρήσεων, τα βήματα που πήραν για να χτίσουν την εταιρείας τους αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν μαζί με τα tip για την επιτυχία. Ό,τι μπορεί να χρειαστεί ένας νέος επιχειρηματίας, μπορεί να το ρωτήσει σε αυτούς τους ανθρώπους. Επίσης, το να συνεργάζεσαι με ανθρώπους που έχουν την ίδια λογική και τις ίδιες επιδιώξεις με εσένα, μπορεί να σε βοηθήσει να μετατρέψεις μια ιδέα σε ένα project. Οι συμμετέχοντες εργάζονται σε ομάδες των 10 μέσα στην εβδομάδα, με τον κάθε έναν να φέρνει τη δική του μοναδική εικόνα και εμπειρία στο προσκήνιο. Κάνουν καινούριους φίλους και γιατί όχι, γνωρίζουν τους επόμενους επαγγελματικούς τους συνεργάτες. Υιοθετούν την συμπεριφορά του doer και αισθάνονται αυτοπεποίθηση για να κυνηγήσουν τις ιδέες τους και να τις κάνουν πράξη.

Το Coca-Cola Foundation έχει βάλει τον πήχη ψηλά υποστηρίζοντας αυτόν τον σκοπό. Πιστεύεις άλλες εταιρείες και οργανισμοί θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της Coca-Cola;

Πιστεύουμε ότι η μη παραδοσιακή εκπαίδευση και τα event όπως οι σχολές επιχειρηματικότητας είναι απαραίτητα για να ενθαρρύνουν τους νέους στο να εξετάσουν εναλλακτικά μονοπάτια από μία κλασική καριέρα ιδιωτικού υπαλλήλου. Επιπλέον, πιστεύουμε ότι είναι θεμελιώδες να εξοπλίσουμε τους νέους της χώρας με τις σωστές δεξιότητες για να είναι ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας. Η Coca-Cola ηγείται αυτής της πρωτοβουλίας γιατί πιστεύει στους νέους της Ελλάδας και είμαστε πολύ ευτυχείς για την στήριξη στην Σχολή Επιχειρηματικότητας για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Είναι σημαντικό να πούμε ότι η Σχολή Επιχειρηματικότητας προσφέρεται δωρεάν στους συμμετέχοντες χάρη στην χρηματοδότηση του 100% των διδάκτρων από το The Coca-Cola Foundation. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για τους νέους της Ελλάδας που μπορούν να λάβουν κάποιες δεξιότητες ακόμα κι αν δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν για αυτό. Επίσης βοηθά την ThinkYoung να διευρύνει τον κύκλο της και να κάνει ακόμα πιο γνωστή την σημασία του να ενισχύουμε την νεανική επιχειρηματικότητα σε παγκόσμιο επίπεδο. Κάτι, που μπορεί με την σειρά του να βοηθήσει την οικονομία της κάθε χώρας.

 

Έχουμε δει την Ελλάδα να μάχεται τα τελευταία χρόνια για την οικονομική της σταθερότητα. Η ThinkYoung διαλαλεί περήφανα ότι κάνει lobbying για τους νέους. Πού στέκονται οι νέοι στην εξίσωση για την σωτηρία της χώρας;

Αυτό είναι ένα ενδιαφέρον σημείο για έρευνα. Η ThinkYoung ιδρύθηκε το 2007 με στόχο να κάνει τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος για τους νέους, παρέχοντας σε εκείνους που παίρνουν τις αποφάσεις, έρευνες υψηλού επιπέδου για την οπτική και τις ανάγκες των νέων. Όπως ήταν αναμενόμενο, από τα πολύ υψηλά ποσοστά ανεργίας στην Ελλάδα και σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, η αναζήτηση εργασίας είναι το μεγαλύτερο ζητούμενο για τους νέους. Ως ένα βαθμό, οι λόγοι που οδηγούν σε τέτοια ποσοστά ανεργίας είναι δομικοί. Γι’ αυτό η ThinkYoung εστιάζει στο πολύ σημαντκό χάσμα ανάμεσα στις ικανότητες των ανθρώπων που αναζητούν εργασία και τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας. Αυτή είναι μία μεγάλη πρόκληση για την Ευρώπη, η οποία επηρεάζει κάθε στρώμα της κοινωνίας, την παραγωγικότητα αλλά και την παραγωγικότητα των επιχειρήσεων. Αναπόφευκτα και την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι νέοι κάθε χώρας.

Πέρυσι, είδες 4 νέους Έλληνες φιλόδοξους επιχειρηματίες να συμμετέχουν στο σεμινάριο επιχειρηματικότητας στη Μαδρίτη ανάμεσα σε άλλους entrepreneurs που κάλεσε η ThinkYoung στη Μαδρίτη. Πιστεύεις ότι είναι κάτι το οποίο αξίζει να επαναληφθεί και φέτος;

Σίγουρα, το course στην Ισπανία ήταν μία εκπληκτική εμπειρία και θέλω να ευχαριστήσω την Coca-Cola για την ευκαιρία που έδωσε σε αυτούς τους τέσσερις νέους να κερδίσουν πρόσθετα εφόδια στο θέμα της νεανικής επιχειρηματικότητας και μάλιστα στο εξωτερικό. Είμαστε ακόμα σε επαφή με τους 4 αυτούς νέους και ξέρουμε πως ήταν μία εμπειρία ζωής για εκείνους. Αυτή τη χρονιά προσφέρουμε στις ομάδες από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, τη δυνατότητα να αναπτύξουν τις επιχειρηματικές τους ιδέες ακόμα περισσότερο, μέσα από τη συμμετοχή τους στον επόμενο κύκλο του Venture Garden.

Η αυτοπεποίθηση που έχει ο Luca όταν μιλά, είτε για τα δικά του project είτε για τις δυνατότητες των νέων σε όλη την Ευρώπη, σε κάνει να πιστεύεις ότι το καλύτερο μέλλον που ονειρευόμαστε, μπορεί να έρθει ακόμα πιο κοντά. Μπορείς να παρακολουθείς τις εξελίξεις της Σχολής Επιχειρηματικότητας μέσα από τα post και τα stories στο Instagram account της Coca-Cola Greece.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα