Πώς είναι να φέρνεις τα Χριστούγεννα στον κόσμο με ένα αναψυκτικό;

Διαβάζεται σε 6'
Πώς είναι να φέρνεις τα Χριστούγεννα στον κόσμο με ένα αναψυκτικό;

O Javier Meza είναι o Αντιπρόεδρος Marketing της The Coca-Cola Company στην Ευρώπη. Και 26 χρόνια στην εταιρεία. Τον συνάντησα στο Ροβανιέμι, στο χωριό του Αϊ Βασίλη και μιλήσαμε για τη φετινή Χριστουγεννιάτικη καμπάνια αλλά και τη σχέση της Coca-Cola με τα Χριστούγεννα που μετράει 100 χρόνια.

Πώς και πότε ξεκίνησε η ιστορία αγάπης ανάμεσα στην Coca-Cola και τα Χριστούγεννα;

Κάπου στα 1920s, και μετά από κάποια χρόνια, ο Sundblom δημιούργησε την iconic πια εικόνα του Άγιου Βασίλη. Έχει να κάνει με τις αξίες και τα συναισθήματα των Χριστουγέννων, τη σύνδεση μεταξύ των ανθρώπων, τη γενναιοδωρία, την καλοσύνη, αξίες που έχει και η Coca-Cola σαν εταιρεία και να προσθέσω εδώ ότι χαρακτηρίζεται επίσης από συμπερίληψη, θετικότητα, αισιοδοξία.

Είναι οι αξίες αυτές ο λόγος που είστε τόσα χρόνια στην Coca-Cola;

Ναι, απολύτως. Θέλω να πω τρία πράγματα σχετικά με αυτό. Πρώτον, μου αρέσει πολύ που εργάζομαι για μια εταιρεία που προσπαθεί πάντα να κάνει το σωστό. Προφανώς κάνουμε λάθη, άνθρωποι είμαστε, αλλά όταν τα εντοπίζουμε, προσπαθούμε άμεσα να τα διορθώνουμε και να μην επαναλαμβάνονται. Έχω τρία παιδιά που τώρα είναι ενήλικες και θέλω να μπορώ να τα κοιτάζω στα μάτια και να νιώθω περήφανος που δουλεύω για την Coca-Cola.

Έπειτα, απολαμβάνω να βλέπω τον κόσμο μέσα από το πρίσμα της Coca-Cola. Και τέλος, είναι υπέροχο να μπορείς να δουλεύεις με τόσους ταλαντούχους και διαφορετικούς μεταξύ τους ανθρώπους. Σε όλα τα γραφεία της Coca-Cola, σε όποιο μέρος του κόσμου κι αν βρίσκονται, βρίσκω ταλέντα από τα οποία ένα να μάθω πράγματα.

Ποιος είναι γενικά ο στόχος των Χριστουγεννιάτικων καμπανιών της Coca-Cola; Ποιος μήνυμα θέλετε να επικοινωνήσετε στον κόσμο;

Επειδή ακριβώς μιλάμε για ανθρώπινες αξίες, οι καμπάνιες αυτές είναι για όλους. Ανθρώπους κάθε γενιάς, προερχόμενους από διαφορετικούς πολιτισμούς. Ωστόσο, ακολουθούμε πολύ αυστηρά τους κανονισμούς μας για υπεύθυνο marketing, οπότε δεν προωθούμε αυτές τις καμπάνιες όπου το κοινό είναι νεότερο από 13 ετών. Η καμπάνια είναι ελκυστική για όλους, αλλά είμαστε πολύ προσεκτικοί στο πώς την επικοινωνούμε.

Πώς αποφασίζει η ομάδα marketing που έχετε το θέμα της καμπάνιας κάθε χρόνο; Επηρεάζεται από την επικαιρότητα;

Δουλεύουμε με διάφορους δημιουργικούς συνεργάτες και τους δίνουμε από πολύ νωρίς briefs για να μας προτείνουν ιδέες. Το καλό με τα Χριστούγεννα είναι ότι έρχονται κάθε χρόνο, οπότε ξέρεις ότι θα χρειαστείς μια ιδέα και φέτος και του χρόνου και του παραχρόνου. Κάποιες φορές οι ιδέες είναι από το δικό μας portfolio, κάποιες έρχονται σαν προτάσεις των συνεργατών μας.

Οι Χριστουγεννιάτικες καμπάνιες μας δεν χρησιμοποιούν σαν έμπνευση κάτι που συμβαίνει εκείνη τη στιγμή στον πλανήτη, δεν λέμε δηλαδή “ας κάνουμε κάτι γι’ αυτή την παγκόσμια τάση”. Τις ετοιμάζουμε ένα χρόνο πριν. Όμως, επειδή τα μηνύματά τους είναι πάντα ουσιαστικά και διαχρονικά, πιστεύω ότι οι άνθρωποι μπορούν να συνδεθούν ό,τι και να τους συμβαίνει τη δεδομένη στιγμή.

Έχετε αδυναμία σε κάποια προηγούμενη Χριστουγεννιάτικη καμπάνια και γιατί;

Ναι, σε εκείνη με το Χριστουγεννιάτικο φορτηγό της Coca-Cola, που φέτος ξαναβγάζουμε στον δρόμο. Πολλά χρόνια πριν, ήμουν brand manager στο Εκουαδόρ, δούλεψα πάνω σε αυτή τη δράση με το φορτηγό – δούλευα πολλούς μήνες για να γίνει. Οπότε μόλις ξεκίνησε, βρέθηκα μια μέρα στον δρόμο οδηγώντας με το τρίχρονο παιδί μου και πέρασε μπροστά μας το φορτηγό της Coca-Cola. Αναγκάστηκα να σταματήσω στην άκρη! Είχα τόσο ενθουσιασμό που έβλεπα το φορτηγό μαζί με το παιδί μου!

Πιστεύετε ότι η φετινή καμπάνια, Χρειαζόμαστε Περισσότερους Αϊ-Βασίληδες, θα αρέσει σε πιο ευρύ κοινό, γιατί μιλάει για την καλοσύνη στα μικρά, καθημερινά πράγματα;

Το πιστεύω. Γιατί το μήνυμα είναι τόσο απλό, αλλά και μεγάλο. Οι μικρές πράξεις γενναιοδωρίας και καλοσύνης μπορούν να αλλάξουν τη διάθεσή σου, όπως και του διπλανού σου και δεν χρειάζεται να περιμένεις ξανά τα επόμενα Χριστούγεννα για να φερθείς έτσι. Μπορείς να είσαι έτσι κάθε μέρα.

Πού βλέπετε τον εαυτό σας σε είκοσι χρόνια από τώρα; Θα είστε στην Coca-Cola; Θα θέλατε να είστε;

Σίγουρα θα πίνω Coca-Cola. Και σίγουρα θα τη στηρίζω και θα βοηθάω όπου με χρειάζονται. Αλλά πιστεύω επίσης – και δουλεύω ήδη για αυτό- στην επόμενη γενιά marketeers, οπότε είμαι σίγουρος ότι τότε θα τρέχουν άλλοι με μεγάλη επιτυχία το marketing στην Ευρώπη. Κι εγώ θα απολαμβάνω λίγο ελεύθερο χρόνο. Αλλά θα είμαι πάντα διαθέσιμος. Είμαι ήδη 26 χρόνια στην εταιρεία και είναι μια πορεία συναρπαστική και ενδιαφέρουσα, οπότε θα είμαι πάντα μέλος αυτού του community.

Υπάρχουν μεγάλες διαφορές στις αγορές της Ευρώπης, της Βόρειας και της Νότιας Αμερικής;

Φυσικά υπάρχουν. Και στη νοοτροπία των ανθρώπων και στους κανονισμούς των επιμέρους αγορών. Αλλά υπάρχουν και πολλά κοινά σημεία. Και όταν διαχειρίζεσαι ένα παγκόσμιο brand, πρέπει να ξεκινάς με αυτά. Όταν π.χ. πας να ετοιμάσεις μια Χριστουγεννιάτικη καμπάνια, αν αρχίσεις να ασχολείσαι με τις διαφορές, δεν κάνεις τίποτα. Ξεχνάς λοιπόν τις διαφορές, λες ας δούμε τι έχουν όλοι κοινό και ξεκινάς να δουλεύεις από εκεί. Προφανώς μετά προσαρμόζεσαι σε κάποια τοπικά δεδομένα και κανόνες, αλλά η μεγάλη ιδέα είναι για όλους.

Παρατηρείτε αύξηση πωλήσεων την περίοδο που λανσάρετε τη Χριστουγεννιάτικη καμπάνια της Coca-Cola;

Nομίζω ότι έχει περισσότερο να κάνει με το ότι τα Χριστούγεννα είναι μια εποχή που ούτως ή άλλως όλοι κοινωνικοποιούνται περισσότερο, συναντιούνται, γιορτάζουν, οπότε ξέρουμε ότι είναι μια περίοδος που θα καταναλωθούν περισσότερα αναψυκτικά. Εμείς προσπαθούμε να αναδείξουμε τις αξίες του brand και κάνουμε διάφορες δράσεις στα σημεία πώλησης, ώστε να αυξήσουμε τις πωλήσεις. Οπότε ναι, αυξάνονται οι πωλήσεις στις γιορτές, αλλά δεν έχει να κάνει μόνο με την καμπάνια.

Το Χριστουγεννιάτικο Φορτηγό της Coca-Cola, βρίσκεται ήδη στη χώρα μας, έχει επισκεφθεί τις πόλεις της Πάτρας, των Ιωαννίνων και της Θεσσαλονίκης, και από τις 21 ως τις 27 Δεκεμβρίου θα βρίσκεται στο Golden Hall ολοκληρώνοντας τη διαδρομή του στην Αθήνα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα