Έρχεται το Libra: Το Facebook λανσάρει δικό του κρυπτονόμισμα ως αντίπαλο δέος στο Bitcoin

Έρχεται το Libra: Το Facebook λανσάρει δικό του κρυπτονόμισμα ως αντίπαλο δέος στο Bitcoin
Facebook AP

Την επέκταση των δραστηριοτήτων του σε ένα νέο πεδίο δράσης έχει ήδη δρομολογήσει το Facebook, έχοντας εξασφαλίσει τη στήριξη ορισμένων από τους μεγαλύτερους "παίχτες" της αγοράς. Μπορεί το Libra να εδραιωθεί και να κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε ένα χώρα που κυριαρχούν ήδη άλλα μεγάλα ονόματα όπως το Bitcoin;

Τα σχέδια του να λανσάρει δικό του κρυπτονόμισμα, με την ονομασία Libra, ανακοίνωσε το Facebook. Η κίνησή αυτή του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου εντάσσεται στις προσπάθειές του να επεκταθεί πέρα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε τομείς όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα παγκόσμια συστήματα πληρωμών.

Για την υλοποίηση αυτού του φιλόδοξου σχεδίου συνεργάστηκε με 28 εταίρους, δημιουργώντας μια οντότητα με έδρα της τη Γενεύη που ονομάζεται Libra Association, η οποία και θα ελέγχει το νέο ψηφιακό νόμισμα που πρόκειται να κυκλοφορήσει το α’ εξάμηνο του 2020, όπως ανακοίνωσαν υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας.

Σημειώνεται ότι το Facebook διαθέτει ήδη μια θυγατρική εταιρεία με την ονομασία Calibra, η οποία θα προσφέρει ηλεκτρονικά πορτοφόλια για όσους θέλουν να αποταμιεύουν, να αποστέλλουν και να ξοδεύουν Libras. Η Calibra θα είναι συνδεδεμένη με τις πλατφόρμες μηνυμάτων της Facebook, το Messenger και το WhatsApp, που έχουν ήδη πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες.

Παρά τις φιλοδοξίες για το νέο εγχείρημα, παραμένουν οι ανησυχίες για τα προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών ή τα εμπόδια από τις ρυθμιστικές αρχές ίσως δημιουργήσουν σημαντικούς φραγμούς.

Το Facebook ευελπιστεί να καταστήσει δυνατές τις συναλλαγές μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο, αλλά και να προσφέρει για πρώτη φορά πρόσβαση σε χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες σε καταναλωτές που δεν χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες των τραπεζών.

Η έμπνευση για την ονομασία “Libra” προήλθε από τη ρωμαϊκή ζυγαριά, που θεωρείται σύμβολο της δικαιοσύνης και τη γαλλική λέξη “liberte” για την “ελευθερία”, δήλωσε ο Ντέβιντ Μάρκους, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της PayPal που είναι επικεφαλής του προγράμματος για το Facebook. «Ελευθερία, δικαιοσύνη και χρήματα, που είναι ακριβώς αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε εδώ», δήλωσε.

Πάντως, η μητρική εταιρεία του Facebook εκτιμά ότι μπορεί να έχει έσοδα και από τις υπηρεσίες μηνυμάτων της μέσω συναλλαγών και πληρωμών, κάτι που ήδη γίνεται σε κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως η WeChat.

Η ανακοίνωση για το Libra έρχεται την ώρα που το Facebook αντιμετωπίζει έντονες επικρίσεις λόγω μιας σειράς σκανδάλων και ίσως βρεθεί ενώπιον αντιδράσεων από ακτιβιστές υπέρ της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, καταναλωτικές οργανώσεις, ρυθμιστικές αρχές και βουλευτές.

Δεν είναι σαφές πώς οι νομοθέτες ή οι ρυθμιστικές αρχές θα αντιδράσουν στην είσοδο του κολοσσού των social media στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες μέσω του κόσμου των κρυπτονομισμάτων, που σε μεγάλο βαθμό παραμένει εκτός ρυθμιστικού πλαισίου.

Τα τελευταία χρόνια, οι επενδυτές κρυπτονομισμάτων έχουν χάσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια καθώς έχουν πέσει θύματα χάκερ, ενώ η αγορά πλήττεται από κατηγορίες για ξέπλυμα χρήματος, εμπόριο ναρκωτικών και χρηματοδότηση τρομοκρατίας.

Το Facebook βρίσκεται σε επαφή με ρυθμιστικές αρχές στις ΗΠΑ και άλλες χώρες για το σχεδιαζόμενο κρυπτονόμισμα, δήλωσαν στελέχη επιχειρήσεων, χωρίς όμως να διευκρινίζουν ποιες ρυθμιστικές αρχές είναι αυτές ή εάν η εταιρία έχει καταθέσει αίτηση για χρηματοπιστωτικές άδειες σε άλλες χώρες.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν μεγάλα ονόματα της αγοράς, όπως οι Mastercard Inc, Visa Inc, Spotify Technology SA, PayPal Holdings Inc, eBay Inc, Uber Technologies Inc και Vodafone Group Plc, καθώς και εταιρίες επενδύσεων κεφαλαίων όπως η Andreessen Horowitz.

Στόχος είναι η κοινοπραξία αυτή να αριθμεί περί τα 100 μέλη έως το λανσάρισμα του Libra το πρώτο εξάμηνο του 2020. Κάθε μέλος λαμβάνει το δικαίωμα μιας ψήφου σε σημαντικές αποφάσεις αναφορικά με το δίκτυο του κρυπτονομίσματος και οι εταιρίες πρέπει να επενδύσουν τουλάχιστον 10 εκατ. δολάρια για να μπορούν να συμμετέχουν. Το Facebook δεν σχεδιάζει να διατηρήσει ηγετικό ρόλο μετά το 2019.

Αν και δεν υπάρχουν τράπεζες μεταξύ των αρχικών μελών, έχουν γίνει συζητήσεις με μια σειρά χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων προκειμένου να συμμετάσχουν, δήλωσε ο Τζον Λάμπερτ, εκτελεστικός αντιπρόεδρος ψηφιακών λύσεων στη Mastercard. Αναμένουν να δουν πώς οι ρυθμιστικές αρχές και οι καταναλωτές θα ανταποκριθούν στο σχέδιο αυτό πριν αποφασίσουν να συμμετάσχουν και οι ίδιες, δήλωσε. Η Libra Association σχεδιάζει να αντλήσει χρήματα μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με ανακοίνωση του ίδιου του οργανισμού.

Παρά την αισιοδοξία των συμμετεχόντων για την επιτυχία του όλου εγχειρήματος, δεν έκρυψαν, μιλώντας στο Reuters, τις επιφυλάξεις και τις ανησυχίες τους για τα προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών ή τα ρυθμιστικά εμπόδια ίσως αποτρέψουν την επιτυχία του έργου.

Η Calibra θα διενεργήσει ελέγχους συμμόρφωσης για τους πελάτες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν το Libra, μέσω πιστοποίησης και διαδικασιών κατά των κρουσμάτων εξαπάτησης που είναι συνηθισμένες πρακτικές μεταξύ των τραπεζών, σύμφωνα με το Facebook. Η θυγατρική θα μοιράζεται δεδομένα των χρηστών με το Facebook ή εξωτερικά μέρη εάν έχει τη σχετική συναίνεση για αυτό, ή σε πολύ «συγκεκριμένες περιπτώσεις» όπου αυτό είναι απαραίτητο, ανέφερε η εταιρεία Αυτό θα μπορούσε να αφορά περιπτώσεις επιβολής του νόμου, δημόσιας ασφάλειας ή γενικότερης λειτουργικότητας του συστήματος.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα